EK apsver automātisku braukšanas ātruma ierobežošanu

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: PHILIPPE DESMAZES / AFP

Atļautā braukšanas ātruma pārsniegšana jau salīdzinoši drīz varētu piederēt vēsturei, jo Eiropas Komisijā (EK) tiek apsvērta iespēja mašīnās ieviest automātiskas bremzes, kas nostrādātu, tiklīdz tiek pārsniegts pieļaujamā ātruma limits.

Eiropas Komisija lēš, ka, ieviešot sistēmas, kas samazina automobiļa braukšanas ātrumu arī pret vadītāja gribu, satiksmes negadījumos bojā gājušo skaits varētu sarukt par 37%.

Briseles institūciju aplēses aprakstītas tās jaunākajā ziņojumā, raksta vācu Automobilwoche.de.

Tāpat Eiropas Komisija norāda, ka ar šobrīd daudzos auto sastopamo sistēmu, kas akustiski brīdina par iepriekš iestatīta ātruma limita pārsniegšanu, bojā gājušo skaitu var samazināt par 8%.

Bez tā EK pieļauj iespēju, ka varētu tikt ieviestas automātiskās maksimālā ātruma ierobežošanas sistēmas, ko transporta līdzekļa vadītājs var ieslēgt un izslēgt.

Taisnības labad gan jāsaka, ka Briseles ierēdņi ļoti labi apzinās, ka šādu ierobežojumu ieviešanu autovadītāji nesagaidīs ar ovācijām. Tādēļ ziņojumam par iespējām bojā gājušo skaitu samazināt par 37% pievienots pielikums, kurā aprakstīta pakāpeniskas automātisko bremžu ieviešanas lietderība.

Nobeigumā jāpiebilst, ka liegums autovadītājam brīvi izvēlēties braukšanas ātrumu vēl nav akmenī kalts, jo EK plāns nupat tikai ir formulēts. Pirms tā ieviešanas dzīvē komisija plāno veikt satiksmes drošību potenciāli uzlabojošu sistēmu novērtējumu, kā arī rīkot diskusijas ar visām iesaistītajām pusēm

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu