EM izstrādā vienotas tehniskās prasības braukšanas ātruma kontroles mērierīcēm

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova / LETA

Ekonomikas ministrija (EM) sadarbībā ar citām institūcijām izstrādājusi Ministru kabineta (MK) noteikumu projektu «Prasības transportlīdzekļu braukšanas ātruma kontroles mērierīcēm», informēja EM pārstāve Evita Urpena.

Kā norādīja ministrijas pārstāve, nosakot vienotas prasības šādām mērierīcēm, nākotnē būs iespējams izvairīties no nevajadzīgiem strīdiem par ātruma mērierīču atbilstību likuma «Par mērījumu vienotību» prasībām un to izmantošanas pieļaujamību ceļu satiksmes kontrolē.

MK noteikumu projektā plānots noteikt ātruma mērierīču definīcijas atkarībā no to funkcionalitātes. Tāpat paredzēts noteikt būtiskās prasības ātruma mērierīcēm un specifiskās prasības Doplera un lāzera tipa ātruma mērierīcēm, ātruma mērierīču precizitāti, prasības attiecībā uz ātruma mērierīču metroloģisko parametru neietekmēšanu dažādu veidu un konstrukciju ātruma mērierīcēm, kā arī prasības ātruma mērierīču mērījumu nolasīšanai, saglabāšanai un aizsardzībai.

Noteikumu projekta izstrāde sākta tāpēc, ka Iekšlietu ministrija informēja EM par to, ka Valsts policija (VP) transportlīdzekļu braukšanas ātruma kontrolei plāno izmantot dažāda veida ātruma mērierīces, līdz ar to nepieciešams izstrādāt normatīvo aktu, kas noteiktu vienotas tehniskās prasības dažādām ātruma mērierīcēm.

Kā atzīmēja EM pārstāve, atbilstoši spēkā esošajam normatīvajam regulējumam metroloģijas jomā, transportlīdzekļu braukšanas ātruma kontroles mērierīcēm pirms to laišanas tirgū un nodošanas lietošanā ir veicama tipa apstiprināšana un pirmreizējā verificēšana.

Patlaban Latvijas normatīvajos aktos nav noteiktas vispārīgās prasības ātruma mērierīcēm, līdz ar to Latvijas nacionālais metroloģijas centrs tipa apstiprināšanas procesā vērtē ātruma mērierīces atbilstību Starptautiskās reglamentētās metroloģijas organizācijas (OIML) definētajām prasībām.

EM aicina sabiedrību, īpaši šādu mērierīču importētājus un piegādātājus, iesaistīties diskusijā par piedāvātajām vienotajām tehniskajām prasībām dažāda veida transportlīdzekļu braukšanas ātruma kontroles mērierīcēm.

Jau ziņots, ka ar stacionāro fotoradaru iegādi nodarbojas Ceļu satiksmes drošības direkcija, savukārt pārvietojamo radaru iegāde ir VP pārziņā. VP iepriekš bija izsludinājusi konkursu par pārvietojamo fotoradaru iegādi, taču dažādu iemeslu dēļ policijai jau aptuveni gadu neizdodas sekmīgi pabeigt iepirkumu konkursu.

Šobrīd uz Latvijas autoceļiem darbojas 40 stacionārie fotoradari - 20 ātruma mērierīces uzstādītas pirmajā stacionāro fotoradaru ieviešanas kārtā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu