«Nepieciešami daudz stingrāki noteikumi jaunu automašīnu pārbaudēm, pirms tās nonāk Eiropas Savienības tirgū, kā arī jāapsver esošās likumdošanas nopietna revīzija, lai efektīvi cīnītos ar Parlamenta izmeklēšanas komitejas konstatētajām nepilnībām dīzeļdzinēju automašīnās,» norāda Eiropas Parlamenta deputāts Krišjānis Kariņš (ETP/Vienotība), kurš vada lielākās frakcijas darbu Izmeklēšanas komitejā saistībā ar krāpšanos ar emisiju mērījumiem autobūves nozarē.
EP «Volkswagen» skandāla izmeklēšanas komiteja apstiprina gala ziņojumu
Šonedēļ pēc gadu ilgušas izmeklēšanas, kuras laikā nopratināti gan auto industrijas pārstāvji, gan Eiropas Komisijas pārstāvji, tā dēvētā «dīzeļgeitas» komiteja pieņēma gala ziņojumu, TVNET pavēstīja Eiropas Parlamenta deputāta Krišjāņa Kariņa padomniece Ieva Zīberga.
«Neskatoties uz ļoti asām diskusijām un atsevišķu politisko spēku vēlmi pārvērst komiteju par «raganu medībām», gala ziņojumā ir
izdevies iestrādāt konstruktīvus secinājumus, lai rastu kompromisu starp industrijas attīstību un tīru gaisu Eiropas pilsētās,»
uzsver Krišjānis Kariņš.
Ziņojumā uzsvērts, ka
Eiropas Komisija un dalībvalstis nav darījušas pietiekami, lai novērstu krāpšanos ar pārmērīgo NOx izmešu daudzumu,
kuru rada lielākā daļa dīzeļdzinēju automašīnu. Tāpat Komiteja norāda, ka dalībvalstis nav pilnībā ieviesušas jau esošo likumdošanu. Ziņojumā secināts, ka izmešu pārbaužu testi laboratorijās ir viegli apejami, tādēļ nepieciešamas pārbaudes braukšanas apstākļos.
Kā zināms, 2015. gada nogalē Vācijas autobūves gigants «Volkswagen» (VW) bija spiests atzīt, ka gadiem ir aprīkojis to ražotās dīzeļdzinēju automašīnas ar programmatūrām, kas ļauj krāpties ar izmešu rādījumiem, līdz ar to tie var būtiski pārsniegt pieļaujamo normu. Komiteja savas darbības laikā konstatēja, ka arī citi autoražotāji izmanto dažādas metodes, lai apietu likumdošanā noteiktās izmešu normas.