Izmeklēšana «dīzeļgeitā» norāda uz Eiropas likumdošanas nepilnībām

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/ScanPix

Otrdien Eiropas Parlaments plenārsesijā Strasbūrā pēc gadu ilgušas izmeklēšanas apstiprināja «dīzeļgeitas» komitejas ziņojumu, kurā iestrādātas rekomendācijas likumdošanas uzlabošanai un uzsvērts, ka Eiropas Komisija un dalībvalstis nav darījušas pietiekami, lai novērstu krāpšanos ar pārmērīgo NOx izmešu daudzumu, kuru rada lielākā daļa dīzeļdzinēju automašīnu, TVNET informēja Eiropas Parlamenta deputāta Krišjāņa Kariņa padomniece Ieva Zīberga.

Eiropas Parlamenta deputāts Krišjānis Kariņš (ETP/Vienotība), kurš vadīja lielākās frakcijas darbu, Izmeklēšanas komitejā saistībā ar krāpšanos ar emisiju mērījumiem autobūves nozarē, komentējot ziņojumu, uzsver: «Lai efektīvi cīnītos ar izmeklēšanas komitejas konstatētajām nepilnībām dīzeļdzinēju automašīnās, ir nepieciešamas izmaiņas likumdošanā un

daudz stingrāki noteikumi jaunu automašīnu pārbaudēm pirms tās nonāk Eiropas Savienības tirgū.»

Eiropas Parlamenta komisija izmeklēšanas laikā nopratināja gan auto industrijas pārstāvjus, gan Eiropas Komisijas pārstāvjus, gan nozares ekspertus. Komitejas ziņojumā norādīts, ka dalībvalstis nav pilnībā ieviesušas jau esošo likumdošanu un secināts, ka

izmešu pārbaužu testi laboratorijās ir viegli apejami, tādēļ nepieciešamas pārbaudes braukšanas apstākļos.

«Neskatoties uz ļoti asām diskusijām un atsevišķu politisko spēku vēlmi pārvērst komiteju par «raganu medībām», gala ziņojumā ir izdevies iestrādāt konstruktīvus secinājumus, lai rastu kompromisu starp industrijas attīstību un tīru gaisu Eiropas pilsētās,» uzsver Krišjānis Kariņš.

Kā zināms, 2015. gada nogalē Vācijas autobūves gigants «Volkswagen» (VW) bija spiests atzīt, ka gadiem ir aprīkojis to ražotās dīzeļdzinēju automašīnas ar programmatūrām, kas ļauj krāpties ar izmešu rādījumiem, līdz ar to tie var būtiski pārsniegt pieļaujamo normu. Komiteja savas darbības laikā konstatēja, ka

arī citi autoražotāji izmanto dažādas metodes, lai apietu likumdošanā noteiktās izmešu normas.

Krišjānis Kariņš Eiropas Parlamentā strādā Rūpniecības, pētniecības un enerģētikas komitejā, Ekonomikas un monetāro lietu komitejā un Izmeklēšanas komitejā saistībā ar krāpšanos ar emisiju mērījumiem autobūves nozarē.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu