CSDD: nepietiek, ka auto ir drošs tikai tehniskās apskates dienā

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: PantherMedia/Scanpix

Transportlīdzekļiem jābūt atbilstošiem ne tikai tehniskās apskates dienā, bet arī ikdienā uz ceļa, šodien žurnālistiem sacīja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārstāvis Aivis Grīslis.

Viņš uzsvēra, ka transportlīdzekļa tehniskais stāvoklis ir ļoti būtisks faktors drošībai uz ceļa. Patlaban Latvijā reģistrēti 868 000 spēkratu, no kuriem tehniskā kārtībā ir 752 000. Savukārt 84 000 pārstāv komerctransporta segmentu.

Vidējais Latvijas autoparka vecums ir 13,7 gadi, un katru gadu transportlīdzeklis Latvijā nobrauc vidēji 13 000 kilometru.

Grīslis atzīmēja, ka CSDD nodrošina vidēji 4000 tehniskās apskates dienā un pērn apskati ar pirmo reizi izgāja tikai 59% automašīnu, kas ir zems rādītājs. Biežākas problēmas saistītas ar gaismas ierīcēm, bremžu sistēmām un balstiekārtām.

2017.gada trijos mēnešos veikta 581 pārbaude uz ceļa komerctransporta grupā, 9% gadījumu spēkratu atzīstot par neatbilstošu un aizliedzot tālāku ceļu.

CSDD pārstāvis aicināja iedzīvotājus rūpēties par spēkratiem ikdienā, lai tādējādi neapdraudētu savu un līdzcilvēku dzīvību.

«SEB līzinga» valdes priekšsēdētāja Jeļena Gavrilova atzīmēja, ka Latvijas autoparka vidējā vecuma rādītājs ir otrs augstākais Eiropas Savienībā, atpaliekot vien no Maltas.

Pēc viņas teiktā, pozitīva tendence ir, ka pērn salīdzinājumā ar 2015.gadu aptuveni par 11% sarukusi lietotu automašīnu reģistrācija, taču neapšaubāmi Latvijā šajā jomā vēl ir vieta tālākai izaugsmei, ņemot vērā, ka patlaban uzlabojumi Latvijas autoparkā notiek galvenokārt uz uzņēmumu rēķina.

Savukārt Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns atzīmēja, ka vakar, 4.aprīlī, valdība apstiprināja Ceļu satiksmes drošības plānu 2017. līdz 2020.gadam, kura mērķis ir samazināt ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo skaitu par 50%, salīdzinot ar 2010.gadu. Plānots arī par 50% samazināt smagi ievainoto skaitu, salīdzinot ar 2010.gadu.

Lai sasniegtu Ceļu satiksmes drošības plānā noteikto mērķi, ir noteikti četri rīcības virzieni. Tie ir preventīvie pasākumi ceļu satiksmes drošībā, satiksmes dalībnieku izglītošana un informēšana, satiksmes drošības risinājumu ieviešana autoceļu un ielu tīklā, kā arī reaģēšana uz ceļu satiksmes negadījumiem un to seku mazināšana un novēršana.

Kā ziņots, šodien Rīgas Motormuzejā notiek seminārs «Drošs uzņēmuma autoparks: vide, tehnoloģijas un pieredze» un apdrošināšanas AS «Balta» gada balvas «Drošākais uzņēmuma autoparks 2016» laureātu apbalvošana.

Apbalvošana paredzēta plkst.16. Konkursa dalībnieki tiek vērtēti četrās kategorijās: pasažieru pārvadātāji, vietējie kravu pārvadātāji un speciālā pielietojuma autoparki, starptautiskie kravu pārvadātāji un zemāka riska autoparki.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu