Svētdiena, 17. decembris
RUS
Tavs pārlūks ir novecojis, lūdzu atjauno to..
Sīkdatnes (cookies) mums sniedz iespēju uzlabot jūsu kā lietotāja ērtibas. Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. VAIRĀK >

Aptauja: vairumu auto nākas labot slikto ceļu dēļ

Lauku ceļš pavasarī | Foto: Rebeka Žeire / LETA

Aptuveni 20% Latvijas iedzīvotāju pēdējo gadu laikā sliktā ceļu stāvokļa dēļ bijušas grūtības saņemt kādu valsts pakalpojumu, piemēram, apmeklēt iestādi, ārstu, pietiekami ātri neieradās neatliekamā medicīniskā palīdzība u.c., liecina šodien prezentētā aptauja, kas veikta pēc biedrības «Latvijas ceļu būvētājs» pasūtījuma. Vienlaikus 11% respondentu ar šādām grūtībām nācies saskarties vairākkārt.

Tāpat 68% Latvijas iedzīvotāju, kuru mājsaimniecībā izmanto automašīnu, apliecinājuši, ka

pēdējā gada laikā viņiem nācies vienu vai vairākas reizes labot automašīnu ceļu sliktās kvalitātes dēļ.

Tostarp 19% aptaujāto auto nācies labot vienu reizi, 28% divas līdz trīs reizes, bet 21% - četras vai vairākas reizes.

Aptuveni trešdaļa (36%) Latvijas iedzīvotāju norāda, ka ceļu un tiltu remontiem un uzturēšanai vajadzētu novirzīt pilnībā visus līdzekļus no autobraucēju samaksātajiem nodokļiem. Līdzīga daļa (32%) domā, ka attiecīgajam mērķim vajadzētu novirzīt vismaz 80% no autobraucēju samaksātajiem nodokļiem, bet aptuveni katrs trešais - ka 50%. Vienlaikus tikai 3% aptaujāto uzskata, ka pašreizējais finansēšanas apmērs ir pietiekams.

Pēc aptaujas datiem, jo zemāks iedzīvotāju ienākumu līmenis vai tālāk no Rīgas iedzīvotājs atrodas, jo lielāka iespēja, ka sliktā ceļu stāvokļa dēļ nācies labot automašīnu vai bijušas grūtības saņemt kādu valsts pakalpojumu.

Aptauja atklāj, ka lielākās daļas iedzīvotāju ieskatā primāri būtu jāuzlabo valsts reģionālās nozīmes un vietējās nozīmes (pašvaldību) autoceļu stāvoklis.

«Latvijas ceļu būvētāja» pārstāvji uzsvēra, ka patlaban iedzīvotāju vēlmes atšķiras no valdības prioritātēm.

Nodokļu reformā ceļu nozare ir aizmirsta, un valdība būtiskāko uzmanību pievērs tikai galvenajiem autoceļiem, kuru remontam atšķirībā no vietējiem ceļiem ir iespējams piesaistīt Eiropas Savienības fondu līdzekļus.

0 Komentāri