Cilvēks, kurš pirmais atklāja patiesību par Volkswagen «netīrajiem» dīzeļiem

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/ScanPix

Miljardos mērāmi zaudējumi, tūkstošiem automobiļu, kuri tagad rūsē milzīgos stāvlaukumos, jo netiek lietoti, un sabojāta reputācija - tās ir sekas Volkswagen mēģinājumam nemanīti neiekļauties kaitīgo izmešu normatīvos, automobiļos uzstādot krāpniecisku programmatūru.

Volkswagen «dīzeļgeitas» skandālā kopumā ierauti apmēram 11 miljoni auto visā pasaulē,

un ar to saistītie zaudējumi jau ir sasnieguši aptuveni 23 miljardus eiro un turpina augt. Vairāk nekā pusi no summas Volkswagen samaksās ASV.

The New York Times žurnālists Džeks Jūings (Jack Ewing) tādēļ ir sarakstījis grāmatu Faster, Higher, Farther: The Volkswagen Scandal. Tā veikalu plauktos nonāks šā gada maijā, taču vienu eksemplāru izdevējs W. W. Norton & Co. ir nosūtījis Automotive News Europe un izdevums vēsta, ka grāmatā minētais nepatīkamās patiesības atklājējs ir Oburnhilzā (Auburn Hills),

Detroitas piepilsētā bāzētā Volkswagen Inženierijas un vides biroja vadītājs Stjuarts Džonsons

(Stuart Johnson).

Nedz Džonsona advokāts, nedz arī VW Group of America pārstāvji šos apgalvojumus nekomentē. Jūings tikmēr Automotive News Europe sacījis, ka, «pārlapojot dokumentus, visu laiku bija jūtamas Džonsona bažas saistībā ar šo situāciju.»

Lai gan galvenās iesaistītās personas komentārus nesniedz, Jūings atsaucas uz Kalifornijas Gaisa resursu pārvaldes (California Air Resources Board jeb CARB) vadītāja vietnieka Alberto Ajalas apgalvojumu, ka Džonsons bijis pirmais, kurš atzinis krāpnieciskās programmatūras eksistenci.

Grāmatā minēts, ka Džonsons patiesību atklājis īsi pirms CARB un Volkswagen tikšanās 2015.gada 19.augustā Elmontē (El Monte), Kalifornijas štatā. Šāda tikšanās minēta arī lietā pret vienu no bijušajiem Volkswagen Amerikas nodaļas vadītājiem, Oliveru Šmitu, kuram izvirzītas apsūdzības 11 punktos.

Jau ziņots, ka

Volkswagen noteiktus koncerna dīzeļautomobiļus apgādāja ar programmatūru, kas ieslēdz izmešu kontroli,

kad tā konstatē, ka automašīnai tiek veiktas pārbaudes. Kontrole tiek izslēgta, kad automašīna piedalās satiksmē, tādējādi ļaujot tai radīt palielinātu izmešu apjomu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu