FIMA: Pilsētas ceļā uz viedajām autostāvvietām

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Lūka / LETA

Jau tuvāko gadu laikā varēsim baudīt priekšrocības, ko sniedz viedās autostāvvietu vadības sistēmas, atvieglojot brīvo autostāvvietu identificēšanu tirdzniecības centros un citās sabiedriskās un plaši apmeklētās vietās. Par to liecina līdz šim veiktie izmēģinājuma testi, kā arī augoša interese par viedo autostāvvietu sistēmu ieviešanas iespējām gan esošajos, gan topošajos tirdzniecības centru projektos.

Autobraucēju izjusta un aizvien pieaugoša problēma ir nepietiekama autostāvvietu pieejamība un stāvlaukuma pārredzamība, kas apgrūtina auto novietošanu un apdraud gan autobraucēju, gan gājēju drošību stāvlaukumos. Par to liecina gan ceļu satiksmes negadījumu (CSN) skaita statistika, kur līderpozīcijas ieņem tieši lielveikalu autostāvvietas, gan Latvijas Transporta apdrošinātāju biroja dati par izmaksāto apdrošināšanas atlīdzību apjomu CSN tieši lielveikalu autostāvvietās, norāda «Fima» SIA Mārketinga komunikācijas vadītāja Laura Geistarde-Šube.

«Problēmas aktualitāte arvien palielinās, tāpēc tirdzniecības sektorā strādājošu uzņēmumu vidū ir vērojama augoša interese izskatīt viedo tehnoloģiju sniegtās iespējas, lai palielinātu klientu ērtības un palīdzētu organizēt automašīnu plūsmu autostāvvietās. Līdz šim veikti arī pirmie veiksmīgie izmēģinājuma testi,» skaidro inteliģento inženiertehnisko risinājumu uzņēmuma «Fima» valdes priekšsēdētājs Jānis Vilmanis, norādot, ka augsta stāvlaukuma pārredzamība, minimāls laiks, kas nepieciešamas, lai identificētu brīvu stāvvietu, kā arī augstāks drošības līmenis stāvlaukumā, ir tikai daži no ieguvumiem, ko gan autobraucējam, gan sabiedrisko ēku īpašniekam sniedz viedās auto novietošanas vadības sistēmas.

Visizplatītākais un biežāk testētais viedo sistēmu risinājums ir ultrasensoru norādes, kad uz brīvu vai aizņemtu auto novietni ērti norāda krāsu indikators tieši virs autostāvvietas, ar sarkanas krāsas gaismas sensoru signalizējot par aizņemtu stāvvietu, savukārt ar zaļas krāsas gaismas sensoru - par brīvu un pieejamu stāvvietu.

«Sistēmu testi ir pierādījuši, ka, iebraucot stāvvietā, autovadītājs ievērojami ātrāk orientējas autostāvvietā, ātrāk spēj identificēt brīvu vietu, tādējādi taupot savu laiku un saudzējot nervus. Starptautiski pētījumi ir vēl precīzāki un liecina, ka brīvo vietu meklēšanas laiks samazinās par 14%, tostarp CO2 izmešu daudzums samazinās par apmēram 300kg dienā, uzlabojot gaisa kvalitāti un kopējo mikroklimatu stāvlaukumā,» skaidro J. Vilmanis. «Lai gan tieši komforts ir vērtība uz kuru nereti mēdz ietaupīt, viedās autostāvvietu vadības sistēmas ir ārvalstīs populāra un sevi attaisnojusi investīcija. Tirdzniecības sektoram tas nozīmē garāku vērtību ķēdi attiecībā uz klientu servisu un pat augstāku pircēju lojalitāti.»

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu