20 gados OCTA atlīdzībās izmaksāts vairāk par pusmiljardu eiro

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Indrė Bungardaitė / 15min.lt

1997.gada 1.septembrī Latvijā sāka darboties OCTA sistēma. 20 gadu laikā (01.09.1997. – 01.09.2017.) apdrošināšanas sabiedrības un Latvijas Transportlīdzekļu apdrošināšanas birojs (LTAB) kopā atlīdzībās izmaksājušas vairāk nekā 556 miljonus EUR.

Lielākā daļa atlīdzību izmaksāti par transportlīdzekļa bojājumiem, bojāeju un evakuācijas izdevumiem. «Ja OCTA sistēmas sākumposmā šī zaudējumu pozīcija sastādīja vairāk nekā 95% no visām izmaksātajām atlīdzībām, tad vairākos pēdējos gados tā vairs nepārsniedz 80%,» skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

«Pēdējos gados daudz lielāks atlīdzību īpatsvars tiek izmaksāts par personai nodarītajiem zaudējumiem, kā arī kompensācijās valstij un pašvaldībām. Tāpat aizvien lielāka daļa atlīdzību tiek izmaksāta par nemateriālajiem zaudējumiem,» stāsta J.Abāšins, piebilstot, ka kopējais apdrošinātāju izmaksāto atlīdzību apjoms pakāpeniski palielinās un pērn sasniedza 44,6 miljonus EUR.

OCTA likums nosaka, ka apdrošinātāji un LTAB atlīdzina zaudējumus ne tikai par CSNg rezultātā transportlīdzeklim nodarītajiem bojājumiem, bet arī kompensē zaudējumus cietušajām personām, valstij un pašvaldībām par CSNg cietušo ārstēšanu un rehabilitāciju, piemēram, par ātrās neatliekamās palīdzības izsaukumu un cietušā nogādāšanu uz ārstniecības iestādi, ārstēšanu un uzturēšanu slimnīcā, veselības atjaunošanu rehabilitācijas centros, ja to nozīmējis ārsts saistībā ar CSNg gūtajām traumām un citus ar veselības uzlabošanu saistītus izdevumus. Tāpat tiek atlīdzināti valsts un pašvaldību izdevumi, kuri saistīti ar CSNg cietušo slimības lapu apmaksu, pensijām un pabalstiem invalīdiem un apgādājamiem, apbedīšanas pabalstiem, tehnisko palīglīdzekļu īri vai iegādi, ceļu, ēku un videi nodarītajiem bojājumiem.

Infografika

1997.gadā Latvijā tika ieviesta OCTA sistēma, kuras mērķis ir nodrošināt ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību Latvijā un Zaļās kartes dalībvalstīs. Sistēmas sekmīgākai darbības nodrošināšanai ir izveidots LTAB, kurā apvienojušās apdrošināšanas sabiedrības, kurām ir tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā – AAS «Balta», AAS «Baltijas Apdrošināšanas Nams», AAS «BTA Baltic Insurance Company», «Compensa Vienna Insurance Group» ADB Latvijas filiāle, «ERGO Insurance» SE Latvijas filiāle, ADB «Gjensidige» Latvijas filiāle, «If P&C Insurance» AS Latvijas filiāle, «InterRisk Vienna Insurance Group» AAS, «Seesam Insurance» AS Latvijas filiāle un «Swedbank P&C Insurance» AS Latvijas filiāle.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu