Tieši tik nedroši ir auto bez gaisa spilveniem

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ekrānšāviņš no video

Svarīgākā automašīnas drošības sistēma ir jostas. Tās ir primārais līdzeklis, kas vadītāju un pasažierus var pasargāt no smagu traumu gūšanas vai iešanas bojā. Nākamā nozīmīgākā sistēma auto drošības aprīkojuma kompleksā ir gaisa spilveni. Lai gan ideja par gaisa spilveniem ASV radās jau pagājušā gadsimta piecdesmitajos gados, lielai daļai uz ceļa esošo spēkratu drošības spilvenu nav, un to šo auto vadītājiem derētu iegaumēt, izvēloties braukšanas manieri un ātrumu. Jo īpaši gada aukstākajos un tumšākajos mēnešos.

Drošības jostu uzdevums ir braucēju noturēšana sēdeklī, savukārt gaisa spilveni pasargā ķermeņa daļas no auto konstrukcijas cietajām detaļām. Pretējā gadījumā, piemēram, frontālā sadursmē vadītājs nevis ieguls piepūstā gaisa balonā, bet gan nebremzēti ar galvu trieksies pret stūres ratu un priekšējo paneli. Bail pat iztēloties, kādas traumas gūst cilvēka galva, bet to nojaust ļauj zemāk pievienotais Jaunzēlandes Automobiļu asociācijas video.

Tai pašā laikā ir svarīgi atcerēties sēdēšanu pareizā pozīcijā, lai drošības gaisa spilvens pasargātu, nevis traumētu, raksta vācu AutoBild.de. Izdevums raksta: lai gaisa spilvens optimāli nodrošinātu aizsardzību, atzveltnei vajadzētu būt iespējami vertikālā pozīcijā un vadītājam vajadzētu piekļauties tai iespējami cieši. Tāpat būtiski ievērot, ka attālumam līdz stūres centrā iebūvētajam gaisa spilvenam nevajadzētu būt mazākam par vismaz 25 - 30 centimetriem. Pretējā gadījumā frontāla trieciena dēļ izšautais gaisa spilvens var traumēt krūškurvi. Arī pārāk tālu atrasties no stūres nav vēlams. Ja vadītājs iecienījis savā sēdeklī faktiski gulēt, sadursmē viņš var iedzīvoties smagās spranda traumās.

To, cik šausminošas var būt sekas tādai avārijai, kurā iesaistīts auto bez drošības spilveniem, parādīja arī sadursmes tests, kurā aci pret aci tikās jauns, taču ar astoņdesmito gadu tehnoloģijām būvēts auto, un līdzvērtīgs mūsdienu automobilis. Meksikā veiktais sadursmes tests ir vairāk nekā biedējošs, jo 2015.gadā ražotais Nissan Tsuru burtiski tiek samīcīts, bet pasažierim izredzes izdzīvot ir visai minimālas. 2016.gadā ražotajam Nissan Versa turpretī nostrādā deformācijas zonas, gaisa spilveni pilda savas funkcijas un braucējs no negadījuma, visticamāk, izkļūtu sveikā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu