Foto: Rīgā prezentēts jaunais Audi A8

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Trešdien, 18. oktobrī Latvijas pirmizrādi Rīgā piedzīvoja jaunais, šī gada jūlijā Audi Samitā Barselonā prezentētais Audi A8 ceturtās paaudzes automobilis. Audi A8 iemieso visas zīmola vērtības – sportisku raksturu, vieglu konstrukciju un quattro pastāvīgo pilnpiedziņu, un ir pieejams iepriekšpārdošanā.

«Jaunais modelis ir industrijas jaunums, tas ir revolucionārs gan starp Audi, gan auto nozarē. Audi A8 ārējā dizaina valoda ir grezna, pārliecināta un eleganta, savukārt, salona interjers ir radīts pēc jauna koncepta un to raksturo funkcionalitāte un ērtības. Dinamiska vadība un manevrētspēja, quattro piedziņa un vadītāja asistenta sistēmas padara braukšanu drošu un ērtu,» būtiskākās jaunā A8 modeļa īpašības prezentācijā akcentēja Audi Zīmola vadītāja Latvijā un Lietuvā Ilze Grase-Ķibilde.

Audi A8 ir pirmais sērijveidā ražotais automobilis, kas speciāli izstrādāts autonomai braukšanai. Ar vairāk nekā 40 vadītāja asistenta sistēmām A8 kļūst par jaunu standartu konkurentu vidū. Audi

mākslīgā intelekta satiksmes sastrēgumu pilots pārņem automobiļa vadību lēnā satiksmē ar ātrumu līdz 60 km/h

uz šosejas un vairākjoslu ceļiem, kur starp abiem satiksmes virzieniem ir ierīkota fiziska sadalošā josla. No 2018. gada A8 pakāpeniski ieviesīs Audi mākslīgā intelekta stāvvietas un garāžas palīgsistēmas. Papildu radaru sensoriem, priekšējai kamerai un ultraskaņas sensoriem, Audi ir pirmais automobiļu ražotājs, kas izmanto arī lāzera skeneri.

Foto: Publicitātes foto

Lielā sedana ārējais dizains ar platu priekšējo režģi un plūstošajām, muskuļotajām virsbūves līnijām simbolizē sportisku eleganci, izsmalcinātību un progresīvu statusu. To raksturo unikālie HD Matrix priekšējie LED lukturi ar Audi lāzera tehnoloģiju, LED gaismas joslas un OLED tehnoloģijas aizmugurējie lukturi.

Automobiļa salons ieturēts minimālistiskā dizainā un aprīkots ar diviem skārienekrāniem, kas izslēgti saplūst ar paneli.

Ar vienu no tiem iespējams kontrolēt informācijas un izklaides sistēmu, savukārt ar otru skārienekrānu iespējams kontrolēt gaisa kondicionēšanas un komforta funkcijas, kā arī ievadīt tekstu. Apvienotās akustiskās un taustes atbildes reakcijas padara jauno MMI sistēmu ārkārtīgi drošu, intuitīvu un ērtu lietošanā.

Foto: Publicitātes foto
Latvijas tirgū Audi A8 ir pieejams ar diviem V6 turbo dzinējiem: 3,0 TDI un 3,0 TFSI.

Dīzeļdegvielas dzinējs ar 2967 cm3 tilpumu attīsta 210 kW (286 ZS) jaudu un 600 Nm griezes momentu. Tas ļauj A8 standartā aprīkotu ar quattro piedziņu sasniegt 100 km/h vien 5,9 sekundēs. Jaunā Eiropas braukšanas cikla (NEDC) degvielas patēriņš ir 5,8−5,6 litri. Savukārt 3,0 litru turbokompresora tiešās degvielas iesmidzināšanas dzinējs nodrošina 250 kW (340 ZS) un 500 Nm griezes momentu. Abos dzinējos izmantots siksnas ģenerators-starteris, kas ir 48 voltu elektrosistēmas sirds. Daļējā hibrīda tehnoloģija (MHEV) ļauj automobilim pārvietoties ar izslēgtu motoru, ar iespēju to viegli atkārtoti iedarbināt. Tai ir arī uzlabota start/stop funkcija. Šo tehnoloģiju kopējais efekts palīdz dzinējiem samazināt degvielas patēriņu − reālos braukšanas apstākļos līdz 0,7 litriem uz 100 kilometriem.

Jaunā modeļa sākumcena ir 86 700 eiro.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu