Blušs: ilgākā drifta rekordu pārspēt būs ļoti grūti

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Jau ziņojām, ka BMW instruktors Johans Švarcs (Johan Schwartz) nepārtrauktā driftā astoņās stundās nobrauca 374,2 kilometrus, pārsniedzot iepriekšējo rekordu par 230 kilometriem. Tikmēr «BMW Performance» centra galvenais autobraukšanas instruktors Mets Malinss (Matt Mullins) drifta tandēmā aizvadīja 79,3 kilometrus.

Materiāls tapis sadarbībā ar Inchcape Motors Latvia

«Švarca driftā pavadītais stundu skaits ir iespaidīgs! Tiem, kuri kādreiz gribēs šo rekordu pārspēt, būs krietni jāpiepūlas, jo latiņa ir uzlikta ļoti augsta. Vēl interesantāku šādu braucienu padarītu vien driftēšana uz ledus ar radžotām sporta riepām, tad saķere uz ledus būtu pat labāka nekā uz slapja asfalta, bet papildu šova elements būtu sniega mākonis aiz mašīnas,» atzina izcilais latviešu drifta braucējs un vienas no pasaulē labāko drifta automašīnu būvētāju kompānijām «HGK Motorsports» pārstāvis Kristaps Blušs.

Pēc sportista stāstītā, tik ilgu driftēšanu iespējamu padarīja fakts, ka trase nepārtraukti tika laistīta ar ūdeni. Salīdzinājumam sacensībās uz sausas trases riepas nodilst un vairs nav lietojamas pēc nieka 40 sekundēm. Taču ar slapju trasi vien nepietiek!

«Lai sasniegtu Ginesa rekordu ar visgarāko drifta braucienu, BMW sadarbībā ar ASV Ziemeļkarolīnas štatā bāzēto uzņēmumu «Detroit Speed» radīja īpašu degvielas uzpildīšanas sistēmu, kuras ideja aizgūta no kaujas lidmašīnu uzpildes lidojumā. Tā ļāva īstenot Ginesa rekorda noteiktās prasības, proti, rekorda uzstādīšanas laikā auto ne reizes nedrīkst apstāties, tāpēc tas bija jāuzpilda braucot,» piebilda «Inchcape Motors Latvia» BMW grupas vadītājs Ivars Norvelis.

Kamēr Švarca vadītais M5 sacentās par Ginesa rekordu garākajā driftā, Malinsa vadītā M5 komandas uzdevums bija uzpildīt Švarca dzelzs rumaku.

Foto: Publicitātes foto

Malinss pielāgojās Švarca driftēšanas ātrumam, dodot iespēju «Detroit Speed» pārstāvim Metam Batsam veikt uzpildi. Batss bija nodrošināts ar drošības jostām, kas ļāva viņam balansēt starp abiem braucošajiem auto, izliekties pa BMW M5 aizmugurējo logu un pievienot Švarca vadītajam auto degvielas uzpildes pistoli.

«Kaut arī driftēšanu tandēmā un savienošanu izmēģinājām pirms Ginesa rekorda uzstādīšanas vairākas reizes, kļūdīties nedrīkstēja. Visā braucienā veicām piecas degvielas uzpildes, un katra no tām ilga aptuveni 50 sekundes,» stāstīja Batss.

Jau kopš prezentēšanas pērnā gada augustā jaunais BMW M5 ir pievērsis daudzu interesentu uzmanību visā pasaulē. Tā kombinētais degvielas patēriņš ir 10,5 l/100 km, CO2 izmešu rādītājs - 241 g/km. Šā auto priekšdaļā rūc 4,4 litru V8 twin-turbo motors ar 600 zirgspēkiem. Tāpat pirmo reizi šim modelim izmantota pavisam jauna pilnpiedziņas sistēma «M xDrive», kas dod iespēju jaudas pievadu priekšējai asij atslēgt.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu