Škoda Kodiaq RS uzstāda rekordu Nordšleifē

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Škoda

Nordšleifē parasti tiek testētas sporta un «supersport» kategorijas automašīnas, izveicīgi hečbeki un automašīnas ar dažādiem īpašiem uzlabojumiem. Tomēr Škoda nolēma par «zaļo elli» dēvētajā, gandrīz 21 kilometru garajā Nordšleifē izmēģinārt savu krosoveru Kodiaq. Bet ne jau šādu tādu Kodiaq - versiju RS, kas vēl tikai piedzīvos pirmizrādi.

Lai sasniegtu maksimāli ātrāko iespējamo laiku, Škoda komanda izdarīja visu nejaušību novēršanai. Veiklai automašīnai nepieciešams veikls vadītājs, tāpēc pie šā sportiskā krosovera stūres sēdās sieviete – patiesa Nirburgringas tradīciju glabātāja. Tikai daži cilvēki var lepoties ar tik dziļām zināšanām par šo trasi kā autosportiste Sabīne Šmica, līdz šim

vienīgā sieviete, kas uzvarējusi Nirburgringas 24 stundu sacīkstēs un kopumā ar dažāda veida automašīnām paveikusi vairāk nekā 30 000 apļu šajā trasē.

«Nordšleifei ir tik daudz stāstu. Tā ir pārsteidzoša sacīkšu trase. Visi par to ir dzirdējuši. Tā ir ļoti slavena. Tik daudz dramatisku notikumu tajā ir piedzīvots – gan pozitīvu, gan negatīvu. Braukt šeit ar auto ir lieliski. Jūs cīnāties ar trasi un laikapstākļiem. Dažreiz tie ir saulaini, bet jau pēc 5 kilometriem mūs sagaida spēcīgas lietusgāzes. Esmu pat braukusi šeit pa sniegu. Trase ir ārkārtīgi gara un neparedzama. Tas ir īsts izaicinājums,» stāsta Šmica, aprakstot trasi.

Septiņvietīgais pilnpiedziņas krosovers nebija aprīkots ar īpaši šim rekorda mēģinājuma braucienam paredzētiem papildu inženiertehniskajiem risinājumiem. Tā ir precīzi tāda pati versija ar

jauno 2.0 BiTDI dzinēju ar 239 ZS jaudu un Dynamic Sound Boost sistēmu,

kas paspilgtina motora rūkoņu, un tiks atklāta oktobrī, kad sāksies arī šīs modifikācijas pārdošana.

«Mans stils? Es vienmēr cenšos būt cik vien iespējams ātra,» smaidot savu plānu atklāj Šmita. «Kāpēc ne? Man patīk izdarīt vairāk,» viņa skaidro, atbildot uz jautājumu, kāpēc ir piekritusi sēsties pie stūres rekorda uzstādīšanas mēģinājumā.

«Plāns – kā uzstādīt rekordu? Pilnu gāzi grīdā un palikt trasē,»

smaidot viņa papildina savu stāstu par rekorda uzstādīšanu. «Bremzēt vajag cik vien iespējams vēlu pirms līkuma, un paātrināties - cik vien drīz iespējams pēc tā,» jau nedaudz nopietnāk piebilst braucēja.

Lai vai kā, Škoda uzstādīto mērķi Nordšleifē sasniedza. Šmica trases 20,8 kilometrus veica 9 minūtēs, 29 sekundēs un 84 sekundes simtdaļās, un tas nozīmē, ka Škoda Kodiaq RS šobrīd ir ātrākais septiņvietīgais krosovers Nordšleifes trasē.

Foto: Škoda

Nirburgringa – Nordšleife

Leģendāra sacīkšu trase, ko aptuveni trīs tūkstoši strādnieku cēla no 1925. līdz 1927. gadam netālu no Eifela kalnu grēdas Vācijas rietumos. Trase ir 20,832 kilometru gara, sastāv no 73 līkumiem, no kuriem 33 ir kreisie, un 40 ir labie pagriezieni. Kāpums starp zemāko un augstāko punktu trasē ir 300 metri. Pirmās formulas čempions sers Džekijs Stjuarts deva tai nosaukumu «zaļā elle». Auto ražotāji izmanto trasi saviem testiem, un tā ir atvērta arī publiskai satiksmei.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu