Izrādās, pasaulē lētāko auto nevienam nevajag; to pārtrauc ražot (1)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AFP/SCANPIX

Indijas autobūves kompānija Tata Motors pārtraukusi savulaik par pasaulē lētāko uzskatītā automobiļa Tata Nano ražošanu. Iemesls - pieprasījums pēc auto ir tik niecīgs, ka jūnijā no konveijera noripojis tikai viens modeļa eksemplārs, kamēr pērn jūnijā tādu bijis 275.

Arī eksports sarucis līdz nullei, kamēr pagājušajā gadā atbilstošajā periodā aiz Indijas robežām tika nogādāti 25 automobiļi. Par to, atsaucoties uz aģentūru Bloomberg, vēsta Motor.ru.

Tai pašā laikā jāsaka, ka Indijas tirgus turpina strauju izaugsmi. Tā, piemēram, jūnijā vieglo pasažieru auto pārdošanas apjomi palielinājušies par 38 procentiem, komercauto noiets par 42 procentiem, bet divu riteņu motorizēto transporta līdzekļu tirgū novērots 22 procentu kāpums.

Par galvenajiem Nano neveiksmes cēloņiem tiek uzskatīta Tata Motors cenšanās maksimāli samazināt ražošanas izmaksas, kā arī Nano nosliece uz pašaizdegšanos. Tādu gadījumu bijis ne viens vien, taču Tata vainu noveļ uz automobiļu lietotājiem, kuri ar papildu aparatūru esot pārslogojuši elektrosistēmu.

Foto: AFP/ScanPix

Tata Nano ir supermini automobilis, kas tiek apgādāts ar 624 kubikcentimetru motoru. Tas attīsta 38 ZS un 51 Nm, ko standartā pārvada 4 pakāpju manuālā pārnesumkārba, bet pēc modernizācijas - opcionāli pieejamais automāts ar «sporta» režīmu.

Lai auto būtu iespējami lēts, tā sākotnējā modifikācija bija bez bagāžnieka durvīm, blīvēm, stūres pastiprinātāja, drošības spilveniem, bremžu pastiprinātāja un gaisa kondicionētāja bāzes komplektācijā. Vēlāk gan Tata izlaida labāk aprīkotu Nano versiju ar bagāžnieka durvīm un pat audiosistēmu ar četriem skaļruņiem un Bluetooth savienojuma atbalstu.

Jāteic gan, ka Tata Nano jau kopš 2015.gada nav pasaulē lētākais auto. Tas tagad ir cits indiešu izstrādājums Bajaj Qute. Tam uzstādīts 1 cilindra motors ar 216 cm3 darba tilpumu 13 ZS un 19 Nm. Auto, kas būtībā ir kvadricikls ar jumtu, maksimāli attīsta 70 km/h.

Bajaj Qute
Bajaj Qute Foto: AFP/ScanPix
Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu