Aptauja: Puse autovadītāju vismaz vienreiz piedzīvojuši meža dzīvnieka izskriešanu uz ceļa

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

47% autovadītāju vismaz vienu reizi ir saskārušies ar situāciju, kad uz ceļa negaidīti izskrējis meža dzīvnieks, bet 19% šādas situācijas gadījušās bieži, liecina Volkswagen komerctransporta nodaļas veiktā aptauja. 60% autovadītāju arī bieži pieredzējuši, ka gājēji neatļautās vietās šķērso ceļu. Aptauja tika veikta, lai noskaidrotu, kā autovadītāji mazina riskus un rīkojas šādās situācijās, kā arī atgādinātu par drošību uz ceļiem.

Situācijās, kad uz ceļa pēkšņi parādījies meža dzīvnieks, 53% autovadītāju veiksmīgi izdevies no sadursmes izvairīties.

Katrs piektais (22%) tikmēr atzīst, ka sadursme ar dzīvnieku notikusi, taču sekas nav bijušas smagas. Tikmēr 1% aptaujāto apliecina, ka šādas avārijas situācijas rezultējušās ar smagām sekām. Viens autovadītājs atzinis, ka reiz piedzīvojis situāciju, kad dzīvnieks uzlēcis uz mašīnas jumta, vēl kāds vadītājs informējis, ka sadursmē bojā gājis dzīvnieks un nelietojams pēcāk bijis spēkrats, taču autovadītājam un pasažieriem paveicies – avāriju pārdzīvojuši bez nopietnām traumām.

Savukārt, sastopoties ar gājēju, kurš neatļautā vietā šķērso ceļu, pusei autovadītāju (49%) nereti nācies strauji bremzēt, bet trešdaļai (29%) šādus pārgalvjus parasti izdevies laicīgi pamanīt, rāda aptaujas rezultāti.

«Aptauja liecina, ka trešdaļai autovadītāju spēkratā ir integrēta sistēma, kas padara transportlīdzekļa vadīšanu drošāku un pat vieglāku, kas vērtējams pozitīvi, jo šofera piesardzība uz ceļa nozīmē drošību gan pašam vadītājam, gan arī gājējiem. Tomēr jāņem vērā, ka teju katram ceturtajam (23%) šādas sistēmas nav pieejamas.

Šobrīd Latvijā salīdzinoši reti ceļmalās uzstādīti nožogojumi, kas atturētu meža zvērus no brauktuves šķērsošanas,

tādēļ šobrīd ārpus pilsētas autobraucējiem praktiski jebkurā brīdī jābūt gataviem, ka uz ceļa var iznākt kāds dzīvnieks. Viena lieta, ka situācijā cieš tikai auto, bet šogad, nule aizvadītajos Jāņos, sadursme ar alni pārvērtās traģēdijā. Asistentu sistēmas, kas brīdina par dzīvnieka tuvošanos salīdzinoši lielā rādiusā, ir neaizstājams palīgs drošības sekmēšanā, turklāt mākslīgais intelekts nereti spēj reaģēt ātrāk nekā cilvēks, īpaši noguris cilvēks,» skaidro Volkswagen komerctransporta zīmola vadītājs Baltijas valstīs Māris Zoltners.

Tikmēr ar situācijām, kad spēkratu nav izdevies noturēt braukšanas joslā, aptaujātie autovadītāji saskārušies ļoti reti (52%) vai nekad (29%). Savukārt 5% aptaujāto atzinuši, ka šādas situācijas gadījušās bieži, taču tas esot noticis apzināti.

Arī ar tādām riska situācijām kā akvaplanēšana un sānslīde vairums autovadītāju (58%) sastapušies ļoti reti, bet katrs piektais (19%) – nekad. Tikmēr katram divdesmitajam (6%) šādas situācijas gadījušās bieži. Ja šāda nepatīkama situācija piemeklē, biežākā reakcija ir pakāpeniska ātruma samazināšana – tā parasti rīkojas trešdaļa (29%), bet katrs divdesmitais (5%) parasti sāk stūrēt virzienā uz ceļa vidu. Savukārt 3% autovadītāju atzinuši, ka rīcība parasti seko atkarībā no riska situācijas izvērtējuma.

Neparedzētas situācijas uz ceļa var gadīties katram no mums, tāpēc būtiskas ir zināšanas par pareizāko reakciju. Liels palīgs ir arī gudrās tehnoloģijas spēkratā, kas var palīdzēt no riska situācijām izvairīties. Lai noskaidrotu, kā autovadītāji rīkojas drošību apdraudošās situācijās un cik bieži šādas situācijas gadās, tika veikta aptauja. Tā ilga no 19. līdz 26. jūnijam, un tiešsaistē uz jautājumiem atbildēja 340 autovadītāju.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu