Tavs pārlūks ir novecojis, lūdzu atjauno to..
Šī vietne izmanto sīkdatnes (cookies angļu val.), lai analizētu mūsu datplūsmu, uzlabotu satura kvalitāti, pielāgotu saturu lietotāju vajadzībām un optimizētu tās darbību. Sīkdatnes mūsu vietā un tikai atbilstoši norādītajiem mērķiem var pārvaldīt arī mūsu sadarbības partneri (trešās personas – datu apstrādātāji (operatori), piemēram, Google Analytics). Sīkāk par sīkdatnēm un to dzēšanu lasi šeit

Pētījums: Latvijā OCTA polises vai derīgas tehniskās apskates nav apmēram 2% auto

Foto: PantherMedia/ScanPix

Daļa transportlīdzekļu vadītāju, kas piedalās satiksmē bez derīgas OCTA vai savlaicīgi veiktas tehniskās apskates, iespējams, apzināti izvairās no pārvietošanās pa ceļiem, uz kuriem izvietoti stacionārie fotoradari vai pastāv lielākas iespējas sastapties ar ceļu policijas ekipāžu. Tas secināts Latvijas transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk – LTAB) sociālā kampaņā, kas tika rīkota sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju (turpmāk CSDD) un Valsts policiju.

Sākot sociālo kampaņu «Ja tev nav OC/TA – nebrauc!», LTAB lēsa, ka kopējais neapdrošināto transportlīdzekļu skaits uz Latvijas ceļiem ir ap 1,5%. «Kampaņas laikā apkopotā statistika no fotoradariem un īpaši aprīkotas demo automašīnas liecina, ka vidējais transportlīdzekļu skaits, kas piedalās satiksmē bez derīgas OCTA vai savlaicīgi veiktas tehniskās apskates ir nedaudz lielāks - ap 2%,» stāsta LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

Kampaņas gaitā tās rīkotāji konstatējuši arī kādu nelāgu autovadītāju paradumu. «Fotoradaru apkopotā informācija uzrādīja salīdzinoši zemu neapzinīgo autovadītāju skaitu – tikai 0,43% no pārbaudītajiem transportlīdzekļiem trūka OCTA un 0,25% nebija savlaicīgi veikta tehniskā apskate. Tikmēr demo automašīna, aktīvi piedaloties ceļu satiksmē, manuāli pārbaudīja transportlīdzekļus un konstatēja 3,71% neapdrošinātos un 4,43% auto bez tehniskās apskates. Tas liek domāt, ka

daļa transportlīdzekļu vadītāju, kas piedalās satiksmē bez derīgas OCTA vai savlaicīgi veiktas tehniskās apskates, iespējams, apzināti izvairās no pārvietošanās pa ceļiem, kur varētu sastapties ar kontroli,»

skaidro J.Abāšins.

LTAB valdes priekšsēdētājs norāda, ka apkopotā statistika un gūtie secinājumi ļaus kampaņas rīkotājiem nākotnē pilnveidot metodes autovadītāju informēšanai par OCTA un tehniskās apskates nepieciešamību, kā arī cīnīties ar pārkāpējiem. «Noteikti vērts izskatīt iespēju nākotnē pielāgot stacionāros fotoradarus OCTA un tehniskās apskates kontrolei visā transporta plūsmā, neatkarīgi no transportlīdzekļu braukšanas ātruma. Tāpat lielāka uzmanība jāvelta to ceļu posmu uzraudzībai, kas ikdienā netiek kontrolēta ar stacionārajiem fotoradariem. Šobrīd katra ceļu policijas automašīna ir aprīkota ar datoru, kurā inspektors OCTA un tehniskās apskates esamību pārbauda manuāli izvēles kārtā. Jāpiebilst, ka

policija šā gada laikā plāno iegādāties speciālu iekārtu, kura tiks uzstādīta netrafarētajai automašīnai, kura numuru atpazīšanu veiks automātiski

un attiecīgi atlasīs tos transportlīdzekļus, kuriem nav OCTA un tehniskā apskate,» stāsta J.Abāšins.

Laika posmā no 22.janvāra līdz 4.februārim LTAB, sadarbībā ar CSDD un Valsts policiju, īstenoja sociālu kampaņu, kuras mērķis bija skaidrot sabiedrībai OCTA un tehniskās apskates savlaicīgas veikšanas nepieciešamību, kā arī mazināt to autovadītāju skaitu, kas neiegādājas OCTA vai nokavē tehniskās apskates derīguma termiņus. Kampaņas laikā atsevišķi fotoradari visā Latvijā veica OCTA un tehniskās apskates kontroli ārpuskārtas režīmā, kopumā pārbaudot 9231 transportlīdzekli. Savukārt īpaši aprīkota demo automašīna, kas manuāli veica transportlīdzekļu pārbaudi, aktīvi piedaloties ceļu satiksmē, uz Latvijas ceļiem pārbaudīja 6674 automašīnas.

0 Komentāri