Eksperti: Ceļu satiksmes negadījumi visbiežāk notiek, veicot apdzīšanu

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: EPA/Scanpix

Ceļu satiksmes negadījumi visbiežāk notiek, veicot apdzīšanas manevru, konferencē informēja Valsts tiesu ekspertīžu biroja pārstāvis Oskars Irbītis.

Viņš pastāstīja, ka no kopumā pērn bojāgājušajiem 136 iedzīvotājiem 60 bijuši vieglo automašīnu vadītāji vai pasažieri, 50 gājēji un 11 velosipēdisti. Tāpat letāls avārijas iznākums bijis astoņu smago automašīnu vadītājiem vai pasažieriem, piecu mopēdu vadītājiem vai pasažieriem un vienam motociklistam.

Arī ievainojumus pērn visvairāk - kopumā 2501 reizi - guvuši vieglo automašīnu vadītāji un to pasažieri. Smagus ievainojumus guvuši arī 898 gājēji, 554 velosipēdisti, 512 citu transportlīdzekļu vadītāji, 212 motociklisti un 141 mopēda vadītājs vai pasažieris.

Visbiežāk satiksmes negadījumi notikuši apdzīšanas manevra laikā, situācijās, kad apdzīt konkrētajā ceļa posmā drīkst, taču vadītājs, kurš tajā brīdī griezies pa kreisi, nav pamanījis to, kurš veic apdzīšanu. Tāpat bieži negadījumi notiek diennakts tumšajā laikā notiekot frontālai sadursmei un veicot apdzīšanu krustojumos.

Irbītis pastāstīja, ka tipiskākie gājēji, kuri cieš avārijās pilsētas teritorijā ir tādi, kuri šķērso brauktuvi tam neparedzētā vietā, ir izklaidīgi un uzmanību pievērš telefonam, nevis satiksmei, kā arī ļoti bieži šie gājēji ir alkohola reibumā. Pēc Irbīša teiktā, pārsvarā negadījumos pilsētas teritorijā cieš gājēji virs 40 gadu vecuma un viņi gūst vidējus vai smagus miesas bojājumus.

Savukārt ārpus pilsētas par negadījuma iemeslu gājējiem visbiežāk kalpo atstarotāja nelietošana, alkohola reibums un pārvietošanās pa brauktuvi. Vidējais cietušo gājēju vecums ārpus pilsētas teritorijas ir 50 gadi, un pārsvarā negadījumi notiek diennakts tumšajā laikā.

Saistībā ar autovadītājiem, kuri izraisa avārijas pilsētā un ārpus tās īpašas atšķirības tiesu ekspertīzes birojam konstatēt neizdevās, taču kopējās šo šoferu iezīmes ir izklaidība un agresīva braukšana. «Secinājām arī, ka visbiežāk šie autovadītāji brauc ar auto, kuri ir vecāki par desmit gadiem. Auto, kas ir jaunāki par trīs gadiem avārijās iekļūst salīdzinoši reti,» norādīja eksperts.

Kā ziņots, šodien Rīgas Motormuzejā norisinās Valsts policijas sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju un Eiropas ceļu policijas tīklu rīkotā starptautiskā konference «Ceļu satiksmes drošība, aktualitātes un izaicinājumi».

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu