Riepu spiediena mērīšanai jābūt pašsaprotamai (11)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Pat labākā auto riepa vairs nav riepa, ja tajā ir pārāk liels vai, gluži otrādi, - pārāk mazs gaisa spiediens. Kaut arī riepu spiediena mērīšanai vajadzētu būt tikpat pašsaprotamai lietai, kāda ir degvielas uzpildīšana, daudzi auto joprojām brauc ar pārāk mīkstām riepām. Rezultāts: pieaug automobiļa bremzēšanas ceļš, palielinās avārijas iespējamība un riepas mūžs sarūk divkārt.

Degvielas cenas Latvijā turpina augt, taču ikviens auto kādreiz tomēr nonāk benzīntankā, un tieši šī ir vieta, kur visērtāk pārbaudīt riepu spiedienu, protams, ja tāda iespēja pastāv.

Daudziem auto riepas ir mīkstākas, nekā tām vajadzētu būt, kā rezultātā automobili ir grūtāk noturēt taisnvirziena kustībā, krietni pieaug bremzēšanas ceļš, braucot ilgāku laiku lielā ātrumā, būtiski pieaug riepas pārsprāgšanas iespējamība. Tāpat šādām riepām raksturīgs nevienmērīgs nodilums, kura sekas ir sliktāka vadāmība, lielākas vibrācijas un riepas radītais troksnis, kā arī īsāks riepas mūžs. Izmēģinājumi rāda, ka, gaisa spiedienam riepā esot 0.3 bārus zem normas, riepa ļoti īsā laikā var uzsilt līdz 120 grādiem un sākt pastiprināti dilt.

Pārāk augsts, pārāk zems un normāls gaisa spiediens riepā

Riepu lietu eksperti iesaka vismaz reizi divās nedēļās vai ik pēc diviem degvielas uzpildes stacijas apmeklējumiem pārbaudīt gaisa spiedienu riepā, jo tas ne vien palīdzēs izvairīties no traģiskām sekām, bet ļaus arī ietaupīt gan uz riepu nodiluma, gan uz degvielas patēriņa rēķina.

Zinātāji iesaka riepu spiedienu mērīt, kad riepa vēl nav uzsilusi, jo braukšanas laikā gaiss uzkarst, izplešas un spiediens riepā pieaug.

Katram automobilim optimālais gaisa spiediens ir norādīts lietošanas pamācībā, uz durvīm vai arī degvielas tvertnes vāciņa otrā pusē.

Var atzīmēt, ka riepai nevajadzētu būt arī pārāk piepumpētai, jo tādā gadījumā kontakts ar ceļa segumu ir tikai protektora centrālajai daļai, kas negatīvi ietekmē bremzēšanas ceļu, pasliktina riepas īpašības, braucot līkumā, un vispārējo braukšanas komfortu.

Komentāri (11)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu