Neticēsi, bet šis ir Volkswagen

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Volkswagen

Pirms nepilna pusgadsimta, 1971.gada pavasarī, Volkswagen prezentēja auto, kādu no šā uzņēmuma neviens negaidīja. Patiesībā pat šodien ir grūti noticēt, ka attēlā redzamais transportlīdzeklis valkā VW emblēmu. Tā bija zīmolam netipiska mašīna ar garu motora pārsegu, lieliem riteņiem un sejas vaibstos zīmīgajiem apaļo lukturu pāriem - sportiskā kupeja SP.

Lai gan auto pirmo reizi sabiedrībai tika atrādīts Vācijā, SP saknes meklējamas tūkstošiem kilometru uz dienvidrietumiem - Brazīlijā, kur 1968.gadā Volkswagen do Brasil (vācu uzņēmuma Brazīlijas struktūrvienība) vadību pārņēma kādreizējais Volkswagen Kaseles rūpnīcas direktors un Nekarsulmā bāzētā Audi NSU valdes priekšsēdētājs Rūdolfs Laidings.

Toreizējais Volkswagen ģenerāldirektors Hainrihs Nordhifs Laidingam deva uzdevumu veikt reorganizāciju Brazīlijas uzņēmumā, lai atsāktos tā izaugsme. Laidings izaicinājumu esot pieņēmis ar nosacījumu, ka varēs izstrādāt un izlaist arī patstāvīgus modeļus. Tā kā Nordhofs Laidinga nosacījumiem piekritis, viņš pats personīgi esot uzskicējis divvietīgu sportisku kupeju, ko ar jaunu inženieru un dizaineru komandas, kā arī Karmann-Ghia do Brasil ražošanas speciālistu palīdzību bija paredzēts izlolot līdz konveijeram.

Lai Volkswagen SP neiegrauztu pārāk lielu robu kompānijas maciņā, bija vadības uzstādījums tā projektēšanā izmantot tik daudz Brazīlijas tirgum paredzēto Volkswagen modeļu detaļas, cik vien iespējams.

Foto: Volkswagen

Sportiskā Volkswagen kupejas SP bāze tādējādi bija sedans Volkswagen 1600. No šā modeļa, kā tuvākais radinieks Eiropā bija Volkswagen Typ 3, tika pārņemta balstiekārta un motors. Virsbūve turpretī bija pilnīgi jauns izstrādājums. No brazīliešu 1600 tika pārņemti arī apaļie lukturu bloki.

Izmēģinājumos ātri vien atklājās, ka ar standarta 1,6 litru bokserdzinēju un tā 54 zirgspēkiem būs par maz sportiskā izskata attaisnošanai. Tādēļ vadība pieņēma lēmumu šo motoru uzstādīt vienkāršākai sportiskās kupejas versijai SP-1. Motors ar darba tilpumu, kas palielināts līdz 1678 kubikcentimetriem, attīstīja jau 65 zirgspēkus un tika uzstādīts modelim SP-2. Tas jau varēja maksimāli sasniegt 156 km/h.

SP-1 tika izgatavots ļoti nelielā skaitā, turpretī SP-2 periodā no 1972.gada jūnija līdz 1976.gada februārim tika saražots vairāk nekā 10 tūkstošos eksemplāru.

Foto: Volkswagen

Volkswagen SP nevienā no versijām Eiropā oficiāli piedāvāts netika, tomēr viens eksemplārs pilnīgi oficiāli no Brazīlijas līdz vecajai pasaulei atceļoja. Kad 1971.gadā Laidings atgriezās Volfsburgā un ievadīja modeļu Passat un Golf izstrādi, viņš vienu SP-2 pasūtīja kā dāvanu savai sievai. Viņai gan šķita, ka uz pārējo tolaik Vācijā sastopamo auto fona SP-2 ir pārāk uzkrītošs, tādēļ ātri vien mašīnu pārdeva.

Gadiem ejot, līdz Eiropai ir nonākuši vēl vairāki Volkswagen SP, taču tie atrodas privātās automobiļu kolekcijās.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu