Higinss ar Imprezu pārspēj Menas salas rekordu

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Subaru

Trīskārtējais Lielbritānijas autorallija čempions Marks Higinss, kurš pērn viesojās arī Latvijā un Skandi rallija komandas sastāvā piedalījās Kurzemes rallijā, kļuvis par ātrāko autobraucēju Menas salā.

Jūnija sākumā Menas salā, kas atrodas Īrijas jūrā starp Īriju un Lielbritāniju, notika kārtējais, pēc skaita jau 92. ātruma festivāls jeb TT (Tourist Trophy) motosacīkstes. Ārkārtīgi bīstamo, 37,733 jūdzes (60,725 kilometri) garo trasi veido koplietošanas ceļi un pilsētu ielas, un patlaban viena trases apļa absolūtais rekords pieder britu motobraucējam Džonam Makginesam, kurš distanci 2009. gadā veica 17 minūtēs un 12,30 sekundēs ar vidējo ātrumu 131,578 jūdzes jeb 211,75 km/h.

Šogad ātrākais Menas salas trasē bija austrālietis Brūss Enstijs, taču viņš ar treniņbraucienos uzrādīto apļa laiku - 17 minūtes un 13,88 sekundes - rekordu nespēja pārsist.

Krietni vien labāk veicās trīskārtējam Lielbritānijas autorallija čempionam Markam Higinsam, kurš Menas salā bija ieradies, lai pārspētu rekordu, ko 1990. gada 6. jūnijā ar standarta Rover 827 Vitesse uzstādīja Tonijs Ponds. Viņš arī kļuva par pirmo autobraucēju, kurš Menas salas trases apli veica ar vidējo ātrumu virs 100 jūdzēm stundā.

Pārspēj rekordu pirmajā piegājienā

Lai arī TT sacensību organizētāji Higinsam deva tikai vienu iespēju, viņš diezgan pārliecinoši kļuva par visu laiku ātrāko autobraucēju nepilnu 61 kilometru garajā trasē.

Liels nopelns Higinsa sasniegumos, protams, ir auto, kas šajā gadījumā bija standarta Subaru Impreza WRX STI. Ņemot vērā trases specifiku, šauros ceļus un ielas, kā arī ātrumu, kādu trasē var attīstīt, Higinsa Subaru bija aprīkots ar cauruļu drošības karkasu, sacīkšu drošības jostām un stiprinājumiem, kā arī ugunsdzēsības sistēmu un īpaši skaļu izpūtēju, lai skatītāji savlaicīgi sadzirdētu mašīnas tuvošanos. Citādā ziņā tas bija standarta auto ar 300 zirgspēku opozītmotoru, Pirelli P Zero Trofeo ielas riepām un Menas salas nelīdzenajiem ceļiem pielāgotiem amortizatoriem un atsperēm.

Sākot dzīšanos pēc rekorda ar lidojošo startu 200 km/h ātrumā, Higinss trases apli veica 19 minūtēs un 56,7 sekundēs

jeb par vairāk nekā divām minūtēm ātrāk kā Ponds. Maksimālais ātrums, ko Higinss attīstīja kādā no trases posmiem, bija gandrīz 261 kilometrs stundā, bet viņa vidējais ātrums bija 181,86 km/h.

Var atzīmēt, ka Menas salas trasi var droši uzskatīt par vienu no bīstamākajām pasaulē, jo šeit kopš pirmajām sacensībām 1907. gadā līdz 2009. gadam bojā gājuši vairāk nekā 230 motosportisti - adrenalīna meklētāji.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu