Kas notiek sadursmē ar 200 km/h (67)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ekrānšāviņš

Lai arī reti kurš mūsdienu auto nespēj attīstīt 200 kilometru stundā ātrumu (vai vismaz pietuvoties tam ļoti tuvu), EuroNCAP drošības testi tiek veikti un auto vērtēti, sadursmes veicot ar 64 km/h.

Nupat ziņojām, ka virkne jaunu auto EuroNCAP testos saņēmuši augstāko drošības novērtējumu, taču arī tas diez vai būs līdzētājs avārijās, kur iekļuvušie auto braukuši ar krietni vien lielāku ātrumu, piemēram, 120 jūdzēm jeb 193 kilometriem stundā.

Lai uzzinātu, kādas ir sekas avārijai, kurā frontālā sadursmē nonākuši divi auto, kas līdz tam braukuši ar 193 km/h, britu TV raidījums Fifth Gear veicis interesantu eksperimentu ar pirmās paaudzes Ford Focus, diviem manekeniem, speciāli pielāgotu vinču, kas spēj auto ievilkt līdz šādam ātrumam, un masīvu betona sienu.

Eksperimenta rezultāts, godīgi sakot, ir visai biedējošs. Un kā gan citādi, ja automobiļa ātrums pie betona sienas no 120 jūdzēm stundā līdz nullei sarūk 60 milisekundēs, kuru laikā uz fokusa salonā sēdošajiem manekeniem iedarbojas 400 G pārslodze.

Šādā avārijā nebūtu glābjamas nedz cilvēku dzīvības, nedz arī manekeni, jo tie ir kļuvuši par vienu veselu ar auto, kura turpmākais ceļš ved vai nu uz metāllūžņu nodošanas punktu vai uz kādu satiksmes drošības veicināšanas organizāciju, lai kalpotu par uzskates materiālu lielceļu skrējējiem.

Komentāri (67)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu