Kristaps Dambis vērtē Jetta Hybrid (1)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ekrānšāviņš

Ekonomiska braukšana nebūt nenozīmē lēnu un garlaicīgu. Degvielas ekonomija veidojas no daudziem, sākotnēji šķietami nebūtiskiem sīkumiem - riepām, to protektora, spiediena vai aerodinamikas detaļām. Un, protams, jaunām tehnoloģijām, kuras ļauj pilnvērtīgāk izmantot klasiskā iekšdedzes dzinēja iespējas.

Pirms gadiem desmit, ja cilvēks savā īpašumā vēlējās iegūt automobili, kurš vismaz teorētiski rūpējas par dabu, izvēles iespēju nebija īpaši daudz. Faktiski tirgū bija tikai viens dominējošais spēlētājs - Toyota ar savu modeli Prius.

Šodien izvēle ir daudz, daudz plašāka. Automobiļu, kuros izmantotas hibrīdtehnoloģijas, ir krietni vairāk, un nu tiem ir piebiedrojies arī Volkswagen ar savu Jetta Hybrid. Jāatzīmē gan, ka Volkswagen grupā šis nebūt nav pirmais hibrīdmodelis, taču puslīdz pieejamo automobiļu kategorijā pilnīgi noteikti, jo pārējie VW grupas hibrīdi ir, piemēram, Volkswagen Touareg Hybrid, Audi A6 un A8 Hybrid, Porsche Cayenne un arī Panamera S Hybrid.

Videi draudzīgā Jetta no parastā modeļa vizuāli atšķiras vien ar dažām eksterjera detaļām, kuras paviršs vērotājs var pat nepamanīt. Tas ir, piemēram, citādāks radiatora režģis, nedaudz modernāki lukturi, citādāki sliekšņi un nodevīgi uzraksti Hybrid visapkārt automobilim.

Jetta Hybrid spēka agregātu veido neliels 1,4 litru četru cilindru benzīna motors ar 150 zirgspēkiem. Tas strādā pārī ar 20 kilovatu jeb 27 zirgspēku elektromotoru, kuru baro auto aizmugurējā daļā iebūvēti litija jonu akumulatori. Pateicoties kompaktajam izmēram, tie nav būtiski samazinājuši bagāžnieka ietilpību.

Lai labāk izprastu šā 170 ZS spēcīgā hibrīdauto specifiku, to novērtēt uzticēsim cilvēkam, kurš ir ne tikai braucis ar elektromobiļiem, bet arī piedalījies to izstrādē. Tas ir auto inženieris Kristaps Dambis, kurš līdz šim ir darbojies motoru sporta komandā MML Sports, strādājis Rolls-Royce Motorcars par kvalitātes inženieri, bet šobrīd pārstāv kompāniju eO, kura gatavo šosejas elektromobili Pikes Peak Hill Climb sacensībām.

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu