TVNET tests: Peugeot 508 RXH

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Peugeot

Paaugstināts universālis ar nepaaugstinātu pārgājamību, bet no augstāka plaukta noceltu aprīkojumu? Nav slikta doma, bet...

 
Foto: Peugeot

Kas tas ir?

Pēc sākotnējās ieceres tas ir hibrīds. Liela akumulatoru baterija, kas par diviem centimetriem paaugstinājusi Peugeot 508 SW bagāžnieka grīdu, darbina mazu elektromotoru, kas reizumis griež pakaļējos riteņus, ļaujot frančiem apgalvot, ka RXH ir pilnpiedziņas automašīna. Jau Lexus RX plaši pazīstamais piemērs aprādīja, ka elektrisks AWD ir pilnpiedziņa tikai nosaukuma pēc, jo kapitulē irdenāku smilšu vai dziļākas sniega kupenas priekšā. Turklāt Peugeot gadījumā 508 Hybrid4 maksā 40 176 eiro, kas ir gandrīz divas reizes vairāk, nekā dīleri prasa par gluži labu 508 universāli ar dīzeļdzinēju.

Ja VARAM atbilstoši novērtētu Peugeot ieceri un pārliecinātu Finanšu ministriju, ka šāda videi draudzīgāka spēkrata pircējam pienākas subsīdijas, teiksim, trešdaļas cenas apmērā, kuģis varbūt iekustētos. Bet, tā kā Latvija nav Nīderlande, tad puselektriskais Peugeot 508 RXH, tāpat kā Mitsubishi Outlander PHEV un daudzi citi, paliek piekalti vienotās nodokļu sistēmas sausajā dokā.

Tomēr cilvēki pamanīja, ka RHX ir augstāks un impozantāks par parastajiem 508 un tā bamperā ir tik daudz LED svītru, ka pietiktu trim mikrorajona «bemberiem». Peugeot saskatīja peļņas iespēju, izsvieda no bagāžnieka kā bateriju, tā elektromotoru, un vēlreiz izgrūda RXH cietsirdīgajā cross country arēnā par nu jau daudz pievilcīgākiem 32 116 eiro. Tas ir tas, ar ko šoreiz braucam.

Foto: Peugeot
 
Foto: Peugeot

Kā tas brauc?

Ar standarta riepām – visai kokaini. Peugeot nez kāpēc iedomājies, ka paaugstinātu klīrensu katrā ziņā pavada sportiskas ievirzes piekare, tāpēc 18 collu riepas nolasa katru šuvi. Spītīgie igauņi par spīti rūpnīcas aizliegumam izmēģināja apaut RXH 17 collu riepās. Peugeot vairs neizskatās pēc Audi Allroad pa lēto, toties gaita ir krietni patīkamāka, bet riepas - lētākas. Citādi Peugeot RXH ir jestrs, dinamisks un patīkami vadāms automobilis, ar kuru gribētos veikt lielākus attālumus.

Dzinējs piedāvājumā ir tikai viens, 2 litru dīzelis ar 180 zirgspēkiem, turklāt savienots ar normālu sešpakāpju «automātu» Hybrid4 neveiklā pusautomāta vietā. Degvielas patēriņš, kā jau Peugeot dīzelim, ir patīkami zems, 5 - 6 litri pa šoseju, un vienīgais, ko šeit vēl varētu gribēt ir 2,2 litru dīzelis no 508 GT. Aprīkojuma līmenis pēc noklusējuma ir pats augstākais - Allure, un piemaksāt nāktos tikai par full-LED starmešiem. Kopš pēdējā «feislifta» Peugeot 508 pienākas arī krāsains multimediju ekrāns, četru zonu klimata kontrole un vēl pāris komforta gadžetu, kam jākompensē uzkrītošākie robi salona apdarē. Tā, piemēram, pārnesumkārbas sviras uzgalis nudien izskatās kā no 90. gadiem, sevišķi, ja ielūkojamies Opel Insignia vai Hyundai i40 kabīnēs.

Foto: Peugeot
 
Foto: Peugeot

Kas to pirks?

Ņemot vērā, ka klīrenss, LED «ilkņi» bamperī, cross - country tipa plastmasas apmales un īpašā sēdekļu apdare izmaksā tikai 1000 eiro vairāk par triviālu Peugeot 508 SW Allure, gribētājiem vajadzētu stāvēt rindā pie Peugeot autosalona durvīm. Diemžēl tā nenotiek vismaz divu iemeslu dēļ. Pirmkārt, cilvēki vienkārši nesaprot, kas tas tāds ir: «RX-kas???» Otrkārt, par 32 000 eiro var nopirkt Škoda Octavia Scout ar tikpat jaudīgu dīzeli, DSG kārbu, 4x4 piedziņu, modernu salonu un skaidru apziņu, ka kaut kur šajā pilsētā dzīvo cilvēks, kas pēc trim gadiem, laimē liedams prieka asaras, atpirks tavu lietoto «skautu».

Ar Peugeot 508 hibrīdu, kas nemaz nav hibrīds, turpretim var izveidoties ciešas, noturīgas saites, kuru pārraušana var prasīt ilgu laiku un nopietnus finansiālus upurus.

Peugeot 508 BlueHDI RXH cena sākas ar 32 116 eiro.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu