TVNET tests: Audi Q3

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Audi

Audi mazākais krosovers spējis pacelt un pielaikot lielā brāļa vairogu. Izskatās kareivīgi, bet kā brauc?

 
Foto: Audi

Kas no jauna?

Galvenokārt dizains, kam arī pirmajā piegājienā nebija ne vainas, taču Q3 laikam izskatījās pārlieku maigs līdzās jaunākajiem Ingolštates ražojumiem. Radiatora restes platā metāla mala pie lukturiem piešķir VW Tiguan radiniekam uzstājīgu, pat nedaudz kareivīgu izskatu, lai gan automašīnas korpuss nekādas izmaiņas nav pārcietis. Sākot ar jauno modeļu gadu, Xenon Plus gāzizlādes starmeši ar LED dienasgaitas lukturiem ietilpst standartaprīkojumā, bet par 1218 eiro jaunajam Q3 var iegādāties pēdējās paaudzes full-LED optiku ar dinamiskiem jeb skrejošajiem pagriezienu signāliem priekšā un aizmugurē.

Krosoveram pieejami trīs benzīna turbodzinēji (TFSI) un trīs TDI dīzeļi.

Ražotājs apgalvo, ka visiem Q3 samazināts degvielas patēriņš, bet dažiem pat tik ļoti, ka tiem piekārta sevišķi diētisko Audi birka «ultra». Darbu sarakstā minēta arī pārkalibrēta piekare, pilnveidots Audi drive select režīmu dators un maināmas cietības amortizatori, kas gan pieejami tikai par piemaksu. Atšķirībā no kompaktā Audi A3, kas joprojām tiek piedāvāts klasiskajās komplektācijās Attraction, Ambiente utt., modernizētais Q3 tagad iedalās bāzes modelī, Sport un Design. Mārketinga nodaļa piedevām iecirtusies, ka Q3 ir pārāk maz spilgtu krāsu, tāpēc koši dzeltenam un spilgti sarkanam pievienojies rudzupuķu zils tonis Hainan Blue. Un tas ir tieši tik gaišzils, kā jūs iedomājaties.

Foto: Audi
 
Foto: Audi

Kā tas brauc?

Arvien labāk. Pirms pieciem gadiem Audi Q3 bija kvalitatīvs, taču ne pārāk aizraujošs braucamais, it sevišķi uz tolaik debitējušā Range Rover Evoque fona. Taču V. Bekhemas aizbilstamais visiem ātri apnika, turpretim Q3 – nē, visdrīzāk tāpēc, ka sākotnēji ne ar ko nesajūsmināja. Taču pieredze rāda, ka tieši tādi modeļi «dzīvo» ilgāk. Tālredzīgais Audi aprēķins, izvietojot krosovera ražošanu Seat rūpnīcā Martorellā, izrādījās pareizs. Q3 nekavē pamatmodeļu ražošanu, Katalonijas ražotne ir pietiekami noslogota un ražošanas jaudas pietiekamas, lai pasūtītais krosovers nebūtu jāgaida piecus mēnešus.

Foto: Audi

TVNET izmēģinātajam eksemplāram bija 2 litru TDI dzinējs ar lielāko iespējamo jaudu, 184 ZS, kombinācijā ar quattro pilnpiedziņu un S Tronic divsajūgu pārnesumkārbu. Ne viens, ne otrs nav obligāts pat topa dzinējiem, jūs varat ganīt tos gandrīz divsimt «zirgus» ar priekšējo piedziņu un manuālo kārbu vien. Tā kā 2 litru TFSI vēl ir divas jaudas versijas, 180 un 220 ZS, Q3 tiešām piedāvā apskaužamas izvēles iespējas. Konkrētajā izpildījumā

uzrunā ne tik daudz jauda, kuras tik nelielam auto pietiek pārpārēm, bet jūtamais «refinement» ritošajā daļā,

skaņas izolācijā un stūres iekārtā. Tā kā Q3 ir tipisks metropoļu iedzīvotājs, salona un visas automašīnas nostrādātība ir krietni svarīgāka par sekundēm līdz 100 km/h. Starp citu, ar tām šai Q3 versijai viss ir kārtībā.

Vietas salonā nav daudz, un bagāžnieka lietderīgo apjomu mazina nesarullējāmais, bet gan cieti salokāmais pārsegs. Un, tā kā navigācijas ekrānu var pa vecai modei ielocīt panelī ar roku, bet temperatūra jāregulē ar ne visai ērtiem, toties piemīlīgi vecmodīgiem svārstkloķīšiem, Q3 salons ir patīkams un omulīgs. Ja nu kas arī šķiet nācis no iepriekšējās desmitgades, tad pareizi veidotie sēdekļi, ko mūsdienās pamanās izgatavot nebaudāmus pat lielākos krosoveros, atmaidzina sirdi un iztaisno sarauktās uzacis. Kopš pirmā Q3 iznākšanas laika loku apmetusi arī kārtējā S Tronic «divsajūgu» paaudze, tāpēc modernizētajā modelī pārnesumi slēdzas nemanāmi un īstajā brīdī.

Kā jebkuram mazam krosoveram, puspavērtā sānlogā traki ārdās pretvējš, un kā jebkuram Audi, dažas «ekstras» ir sasodīti dārgas. Piemēram, MMI navigācija Plus ar Audi music interface (lai kas tas būtu) un radio «HIGH» maksā 2671 eiro. Come on...

Foto: Audi
 
Foto: Audi

Kas to pirks?

Jūs būsiet pārsteigti, bet Q3 jau pērk daudzi un dažādi ļaudis. Q7 «vairoga» pielāgošana īstajā brīdī piešķīrusi Q3 nepieciešamo maskulīnās pievilcības devu, tāpēc uz ielas pamanīsiet, ka ar Audi mazāko krosoveru brauc ne tikai dāmas, un ne tikai tādas, kam šis auto pasniegts mīļotā čivavas dzimšanas dienā. Daži Q3 pat kļuvuši par dienesta automašīnām, jo pašā «plikākajā» izpildījumā ar 1,4 TFSI motoru (tam ir automātiski atslēdzami cilindri degvielas ekonomijai)

Q3 nav dārgāks par labi aprīkotu Audi A3 - ap 30 000 eiro.

Bet, ja ļausiet vaļu savai un pārdevēja iztēlei, Q3 iebrauks finansiālās auzās, kuras var izaugt pat tik garas kā testa automašīnas 53 tūkstoši eiro.

Audi Q3 sākuma cena ir 29 397 eiro, ar 2.0 TDI - 31 958 eiro, 2.0 TDI quattro S Tronic - 35 839 eiro.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu