Outback - ar šo vārdu parasti apzīmē plašo Austrālijas nekurieni, kur īstie valdnieki ir čūskas, ķirzakas un citi mošķi. Lai izdzīvotu šādā vidē, bez īpašas un rūpīgas sagatavošanās neiztikt, bet nav šaubu, ka to ievērojami atvieglotu cits Outback - Subaru Outback.
Pirmie iespaidi: Subaru Outback 2.5i Lineartronic
Dizains
Subaru Outback koncepcija aizvadīto divu gadu desmitu laikā nav mainījusies ne par gramu. Dizains gan ir citādāks. Ja noliek līdzās iepriekšējās paaudzes Outback modeli ar tā augstu spārnos ierautajiem priekšējiem lukturiem un jauno auto, tas ārējā dizaina ziņā šķiet nedaudz pakāpies atpakaļ. Tas gan nav slikti, jo 2015.gada Outback vizuāli vairāk atbilst savai būtībai; liktenis tam lēmis lauzties cauri šķēršļiem un braukt pa sarežģītiem ceļiem, tāpēc robusto tehniku papildina visiem saprotams, skaidrs vizuālais tēls bez jebkādām cikucakām un tēlainiem līniju apzīmējumiem.
Subaru Outback ir vienkārši izteiksmīgs radiatora režģis ar hroma apdari, proporcionāli pareiza izmēra lukturi ar tajos iebūvētām LED dienas gaitas gaismām, kas acīgākam vērotājam pēc formas atgādinās Opel Insignia analogus, melnas plastmasas apdare virsbūves apakšējā daļā pa visu auto perimetru un uz riteņu arkām, lieli riteņi un augsts klīrenss, kas kopumā veido pamatīgu, bet tai pašā laikā glītu un solīdu eksterjera dizainu. Bet visu augstāk minēto var pateikt arī citādāk un krietni vien īsāk - pēc skaita nu jau piektais Outback ir izskatīgs auto, ar kuru var atbraukt no meža, noskalot dubļus un doties uz teātri.
Salonā
Subaru apgalvo, ka līdz ar paaudžu maiņu ir veikti neskaitāmi uzlabojumi interjerā. Esot jauni, kvalitatīvāki apdares materiāli, uzlabota trokšņu izolācija, stingrāka virsbūves konstrukcija mazinot vibrācijas un ceļot vispārējo gaitas komfortu, bet modernais aprīkojums gādājot gan par 21. gadsimta otrās desmitgades cienīgām informatīvi izklaidējošām iespējām, gan par braucēju un citu satiksmes dalībnieku drošību.
Vienīgais Subaru, ar ko bija sanācis braukt pirms Outback, ir jaunākās paaudzes WRX STI. Tāpēc nezinu, kāda ir Outback interjera vēsture, un nav ar ko jauno auto salīdzināt. Zinu toties to, ka jaunajā šā modeļa paaudzē cēlus materiālus meklēt nav vērts, bet montāžas kvalitāte un ergonomija vadītāja sēdvietā raizes nesagādā. Priekšējais panelis pārskatāms, ērtāko stūres un sēdekļa regulējumu atrast nav problēmu, un faktiski vienīgais kaitinošais knifs, ko ir vērts pieminēt, ir multimediju sistēmas kreisajā malā esošā skaļuma regulēšanas poga. Apsveicami, ka Subaru nav atteikušies no klasiskās grozāmās ripiņas, taču zem tās izvietotie skārienjutīgie pārslēdzēji, jo īpaši tuvāk esošā HOME poga ir pārāk jutīga un var padarīt tramīgu, ja navigācijas kartes vai auto efektivitātes datu vietā ekrāns pēkšņi rāda multimediju sistēmas galveno izvēlni. Protams, grozāmajam slēdzim ir alternatīvas starp daudzajām pogām, kas atradušas vietu uz stūres, taču tās nestrādā nedz tik ērti, nedz ātri.
Citādā ziņā Outback ir ērts, akustikas un pieejamā plašuma ziņā ļoti komfortabls auto. Iemesla būt neapmierinātam nebūs nevienam, un arī bagāžniekā vietas ir ļoti daudz - tie ir veseli 559 litri piecu sēdvietu konfigurācijā un 1848 litri ar nolaistu aizmugurējā sēdekļa atzveltni.
Tehnika
Subaru allaž ir lepojušies ar savu simetrisko pilnpiedziņu, un Outback nav izņēmums. Arī tam ir abu asu piedziņas sistēma, turklāt tā papildināta ar īpašu X-MODE režīmu, kurā auto patstāvīgi kontrolē dzinēja, transmisijas, pilnpiedziņas sistēmas, bremžu un citu mezglu darbību, lai brauciens būtu ar sekmīgu iznākumu pat vissarežģītākajos apstākļos.
Atzīšos, kamēr lietoju auto, tā arī nepabiju apvidū, kur X-MODE būtu bijis nepieciešams. Jo auto ar savu 200 milimetru klīrensu pat ikdienas iestatījumiem lieliski un pārliecinoši pārvar tam mestos izaicinājumus. Domājams, arī Outback pircēji tomēr saglabās veselo saprātu un nebrauks purvā vai nemeklēs īsceļus pāri kalnu serpentīniem tikai tāpēc, ka viduskonsolē ir X-MODE poga. Tomēr apziņa, ka auto ir šāds elektroniskais asistents, par skādi noteikti nenāks.
Vēl viens tehnikas sasniegums, ar ko Subaru jo īpaši lepojas un piemin pie katras iespējas, ir EyeSight drošības komplekss. Tā centrālais bloks ir pie priekšējā vējstikla iebūvētu stereokameru pāris, caur kuru iegūtā informācija tiek nogādāta datoram apstrādei un tas tad attiecīgi piemēro atbilstošos algoritmus, lai auto brīdinātu par gājējiem, velobraucējiem, motobraucējiem un auto un nepieciešamības gadījumā arī patstāvīgi bremzētu. Bet EyeSight nav tikai drošības asistents, tā kalpo arī kā palīgs ikdienas situācijās, jo cita starpā ar skaņas signālu vērš «iemiguša» vadītāja uzmanību, ka pietiks stāvēt pie luksofora, jo priekšā esošais auto jau ir aizbraucis. Adaptīvā kruīza kontrole un joslu asistents tikmēr jau ir pazīstams no citiem auto.
Subaru Outback ir tikai divas motorizācijas opcijas - 2 litru dīzeļdzinējs un 2,5 litru benzīnnieks. Abi ir četru cilindru boksermotori, un ar augstu veiktspēju neizceļas neviens no tiem. Izmēģinājuma braucienā devos ar auto, kam uzstādīts benzīnnieks kombinācijā ar Lineartronic variatoru. 2,5 litri un 175 zirgspēki izklausās pietiekami daudz, tomēr neko vairāk kā līganu braukšanu benzīna Outback nespēj piedāvāt. Pat ar SI-DRIVE (Subaru Intelligent Drive) sistēmā ieslēgtu Sport režīmu nekāda skriešana nesanāk. Bet no otras puses - lielais universālis ir patīkami kluss, līgans, komfortabls, viegli vadāms un pārvaldāms. Pārsteidzošā kārtā Outback benzīnnieks izrādījās arī ļoti ekonomisks, jo, kā jau parasti izmēģinājuma braucienos, arī šoreiz nokūpinātā benzīna litrus neskaitīju, taču pēc 300 kilometriem pa pilsētu, mežu, smilšu poligonu un šoseju vidējais rādītājs pat nespēja pakāpties līdz 9 litriem. Runā, ka pat tīrā pilsētas režīmā 10 litros iekļauties nav diži lielu problēmu.
Subaru Outback tehniskie dati
2.0D | 2.5i | |
---|---|---|
Jauda | 150 ZS @ 3600 rpm | 175 ZS @ 5800 rpm |
Griezes moments | 350 Nm @ 1600 – 2800 rpm | 235 Nm @ 4000 rpm |
Vmax | 192 km/h | 198 km/h |
0-100 km/h | 9,9 sek. | 10,2 sek. |
Vid. patēriņš | 6,1 l/100 km | 7,0 l/100 km |
CO2 | 159 g/km | 161 g/km |
Garums | 4815 mm | 4815 mm |
Platums | 1840 mm | 1840 mm |
Augstums | 1605 mm | 1605 mm |
Garenbāze | 2745 mm | 2745 mm |
Klīrenss | 200 mm | 200 mm |
Bagāžnieks | 559 – 1848 l | 559 – 1848 l |
Pašmasa | 1751 – 1764 kg | 1657 – 1673 kg |
Cena | Sākot ar 32 400 eiro | Sākot ar 29 800 eiro |