TVNET tests: Mazda CX-3

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Normunds Avotiņš

Ja Mazda gribētu atgriezties rallijā, sacīkšu mašīnu vajadzētu būvēt no CX-3.

 
Foto: Mazda

Kas tas ir?

Jā, šo mīklu var uzdot automobiļu pazinējiem: «Izskatās pēc Infiniti, bet nav Infiniti, - kas tas ir?» Mazda CX-3 dizains ir pareizās devās saspringts, sportisks un masīvs. Tā ir kā samazināta Mazda CX-5 kopija, tikai labāka. No tuklā Mazda SUV aizgūts pakaļējais tilts un visa pilnpiedziņa (ja tāda ir), un tas viss nekā citādi kā laikam .zip faila formātā saglabāts Mazda2 šasijā. Tā kā Mazda2 ir mazauto, tad

CX-3 dažos rakursos izskatās tā, it kā riteņi spiestos ārā no virsbūves.

CX-3 ir tik plata stāja, it kā automašīna gatavotos sarežģītam akrobātiskam trikam. Un tā kā Mazda nepieprot iluzionistu trikus ar paceļamiem krēsliem un bākas aizburšanu zem vadītāja sēdekļa kā Honda, vietas arī ir stipri mazāk.

Foto: Mazda

Patiesībā Mazda CX-3 ir vairāk paaugstināta četrdurvju coupe nekā mazais krosovers, drīzāk Mercedes GLA nekā Opel Mokka. Mazda joprojām neinteresējas par benzīna turbodzinējiem (laikam nav aizmirsta rūgtā pieredze ar CX-7), tāpēc pat tik mazam auto kā

CX-3 tiek piedāvāts 2 litru benzīna dzinējs ar paaugstinātu kompresijas pakāpi

un 120 vai 150 zirgspēku jaudu. Dīzelis gan ir modernāks, ar 1,5 litru tilpumu un samērīgiem 105 zirgspēkiem. Un visai pasaulei par spīti, pilnpiedziņa un īsts, hidrotransformatora tipa «automāts» pieejams gan vienam, gan otram dzinējam. Saņemiet!

Foto: Mazda
 
Foto: Mazda

Kā tas brauc?

Lai to noskaidrotu, nepieciešams iespraukties salonā. Šīs kategorijas spēkratus dažkārt mēdz dēvēt par sieviešu mašīnām, tomēr daža dāma varētu mazliet izbrīnīties, sastopot pilnīgi melnu kokpitu ar mazliet uzvilkta paskata stūri, aiz kuras saskatāms tikai tahometrs. Viss pārējais, gluži kā sacīkšu mašīnā, izkaisīts pa otršķirīgiem ciparu displejiem, un pat ātrums tiek it kā starp citu demonstrēts kaut kur pašā tahometra malā. Pieņemsim, ka plašākai instrumentu kombinācijai kokpitā nebija vietas.

Salona iekārtojumam cauri spiežas arī trūcīgais izejmateriāls Mazda2,

tā, piemēram, klimata sistēmas vadība ar kloķiem no rotaļu virtuves ir vienkārši aizkustinoša. Dārgākajās versijās, it sevišķi Luxury Plus, salona apdari bagātina krāsaini ielaidumi vai pat balti sēdekļi. Tie nav praktiski, toties ir pacilājoši, bet tieši to CX-3 interjeram arī vajag.

Foto: Normunds Avotiņš

Par spīti necilajam dzinējam mazā Mazda brauc ar iedvesmu, atsaucību un degsmi. Maksa par to ir faktiski tikpat neliels klīrenss kā parastam vieglajam auto un pārsteidzoši mazi piekares gājieni, it sevišķi riteņa izkares fāzē, kas stipri pavājina CX-3 piemērotību draņķīgiem ceļiem. Dauzoties pa nomaļiem ceļiem, nez kāpēc atcerējos tādu pusaizmirstu budžeta vāģi kā Suzuki Ignis. Kā standarta automašīna tā naturāli saplūda ar ikvienu pelēkāku sienu, toties no lecīgā Suzuki Ignis Sport tapa rallija mašīna, kas zviedram Pēram Gunnaram Andersonam atnesa pasaules čempiona titulu Super-1600 klasē.

Ja notiktu brīnums un Mazda nolemtu atgriezties rallijā, par pamatu varētu izmantot CX-3.

Ja neticat, pavaicājiet Ivaram Caunem. Viņam arī patika šī Mazda.

Foto: Mazda
 
Foto: Mazda

Kas to pirks?

Stingri ņemot, «lietas jau notiek». Pirkt izskaistināto Luxury Plus laikam gan vajadzētu vien gadījumā, ja ir vēlme izvairīties no alimentu maksāšanas, turpretim

Premium Plus par 21 – 22 tūkstošiem eiro arvien biežāk ieņem rindu izbraukšanai no Inchcape Motors autosalona.

Vēl viens iemesls nepirkt Luxury Plus ir aktīvais brauciena displejs jeb ADD. Projekcijas ekrānā tiek jauki dublēts braukšanas ātrums, ko citādi nākas uzminēt pēc trokšņa, kā arī vadītāja atbalsta ierīču piktogrammas. Taču, ja pelēkais stikliņš sāk traucēt (un uz šosejas tā reizēm ir), to nevar ielocīt atpakaļ panelī, vienkārši nospiežot pogu. Bilde pazūd – ekrāns paliek. Piedevām tas ir labi saskatāms no otras puses kā uz paneļa aizmirstas metinātāja brilles.

Foto: Normunds Avotiņš

Piebraucot pie gājēju pārejas, esiet gatavi, ka aizdomīgāki tipāži uztraukti blenzīs uz jums caur vējstiklu: «Eu, viņš ko, filmē mani, vai?!» Apspīlētā virsbūve un tumšais bunkurs ar stūri iekšā arī pārspīlē maza salona efektu. Pirmo reizi atverot bagāžnieku, tikai bezspēcīgi noelsos un vainīgu skatu liku saprast līdzbraucējiem, ka viņi tūdaļ nonāks sabiedriskā transporta smaržīgajās skavās. Bet – kā nu tur bija, «acis darba izbijās» un tā tālāk,

galu galā mēs salikām Mazda CX-3 divus izjauktus 29 collu MTB velosipēdus

un, braucot uz Smilteni, pašiem priekšā nevajadzēja sadoties elkoņos. Ja vien salonā būtu mazāk detaļu, kas darinātas no aktīvās ogles, un tur mazāk būtu dzirdams rites troksnis, Mazda CX-3 braši ielēktu mazo SUV pirmajā trijniekā - ja vien to nav jau izdarījusi.

Mazda CX-3 sākuma cena ir 16 250 eiro. Demonstrācijas auto cena – 29 250 eiro. Vairāk informācijas www.mazda.lv.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu