TVNET tests: Subaru Levorg

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Japāņu pilnpiedziņas lielmeistars izspēlē sarežģītu uzbrukuma partiju tradicionālajam universāļu segmentam. Šahs un mats?

 
Foto: Subaru

Kas tas ir?

Tas ir visdīvainākais produkts, kādu pēdējā laikā ieraudzījis Eiropas tirgus. Subaru automašīnas allaž bijušas šauri specializētas un skopas modeļu izvēlē, taču Levorg ir kas īpašs. Tas ir universālis apmēram 4. paaudzes Legacy garumā, taču ar īsāku riteņu bāzi, toties lielāku bagāžnieku (522 litri).

Šasija un priekšdaļa ņemta no bezkompromisu sporta rīka WRX STI,

turklāt komplektā ar «interkūlera» (starpdzesētāja) ieplūdes atveri motorpārsegā. Zem tās patiešām atrodas starpdzesētājs, kas atvēsina turbokompresora spiesto gaisu, taču dzinēja tilpums ir nevis 2 vai 2,5, bet tikai 1,6 litri.

Foto: Publicitātes foto

DIT motors gan esot konstruēts, par pamatu izmantojot lielos dzinējus, taču jaunā agregāta jauda ir 170 zirgspēki. Pilnam pārsteigumam Subaru nolēmis kombinēt spēka iekārtu tikai ar Lineartronic variatoru, nemaz nepiedāvājot manuālās pārnesumkārbas opciju. Priekšējais panelis ir kombinācija no Impreza, XV un STI elementiem, taču ar savām īpatnībām. Tā piemēram, Levorg ticis pie SI-Drive braukšanas režīmu izvēlnes. Te nevar būt ne runas par regulējamu starpasu diferenciāli un citiem dārgiem, grūti apgūstamiem gadžetiem, un - kas patiesībā ir pat skumjāk, Levorg ir elektroniska stāvbremze. Tātad ziemā par vienu vadības ierīci mazāk.

Foto: Publicitātes foto
 
Foto: Subaru

Kā tas brauc?

Aptverot neiespējamo aktu, kurā laulībā stājusies ultrasportiska šasija un ģimenisks universālis, pat attāli nav iespējams iztēloties, kā Levorg brauc. Vai tas mežonīgi kratīsies un spiedīs muguru kā STI pasažiera sēdeklī? Bet varbūt pagriezienā tas tizli gulsies uz ārmalai tuvākā priekšējā riteņa un, apkaunojot simetrisko pilnpiedziņu, lietū slīdēs «uz āru» kā vadību zaudējis mikroautobuss? Ne viens, ne otrs! Subaru Levorg ir pārsteidzoši līdzsvarots automobilis, vienalga, vai tas attiektos uz paātrinājumu, vadāmību vai bremzēšanu.

Foto: Publicitātes foto

Mazlitrāžas turbomotors, protams, ir izpatikšana konjunktūrai un Euro 6. Var just, ka tam varētu ieprogrammēt kareivīgāku raksturu, bet tad bokserdzinējs droši vien salauztu variatoru un iemantotu benzīnrijēja reputāciju. Sevišķi ekonomisks tas nav arī tagad. Pēc braukšanas pa trasi patēriņu, protams, nepētījām, taču

pa koplietošanas ceļiem neizdevās tikt pat tuvu Subaru solītajiem 6,9 litriem uz 100 km.

Varbūt ceļš bija pārlieku līkumots, un mēs - pārlieku aizrāvušies.

Aizrauties ar Levorg ir vieglāk par vieglu. Kā vairums Subaru, kas ir mazāki par Outback, tas burtiski ievelk vienreizējā AWD saldajos valgos. Pat ļaudis ar visai pieticīgām iemaņām visai drīz sāk taustīt saķeres robežas - varbūt te var griezt ātrāk, bet tur bremzēt vēlāk? Līdz pienāk brīdis, kad var nebremzēt nemaz, atstājot savu un Levorg likteni diskrētas elektronikas un Conti SportContact5 rokās. Oriģinālais apriepojums gan ir ikdienā piemērotāks un «ilgspēlējošāks» Dunlop Sport Maxx, bet mīkstās vācu superriepas testa automobiļiem bija uzmauktas iepriekš noplēsto vietā. Vēlāk ieskatījos arī tehniskajos datos: paātrinājums līdz 100 km/h aizņem 8,9 sekundes. Hmm, dabā likās tā kā mazāk, bet varbūt arī šī neatbilstība ietilpst Levorg īpašo triku sarakstā.

Foto: Publicitātes foto
 
Foto: Subaru

Kas to pirks?

Es melotu, apgalvodams, ka Subaru Levorg ir pārākais «drivers car», taču tas noteikti ir lētāks un izveicīgāks par retajiem analoģiskas komplektācijas automobiļiem. Universālis ar benzīna «turbobokseri», variatoru un pastāvīgu pilnpiedziņu, - kurš vēl kaut ko tādu var? Ja Eiropā būtu pieejama 300 zirgspēku Levorg versija (Japānā ir arī tāda), tad Golf R Variant dabūtu trūkties. Bet pagaidām jāpriecājas, ka bāzes modelim atstāts S režīms un pārnesumu slēgšanas lāpstiņas uz stūres.

Foto: Publicitātes foto

Startējot ar «gāzi grīdā», vadības bloks pat imitē pārnesumu slēgšanos, lai gan tīri mehāniski variatoram fiksētu pakāpju nemaz nav. Lai nebūtu jākaunas konkurentu priekšā, Subaru vērienīgi papildinājis drošības ierīču klāstu. Levorg ir nu jau par pašsaprotamām uzskatītas sistēmas kā aklās zonas sensori un joslu maiņas signāls, kā arī kas tāds, ko Subaru neatminos sastapis, piemēram, automātiskās tālās gaismas un brīdinātājs par šķēršļiem aizmugurē. Ļoti noder, izbraucot atmuguriski no stāvvietas. Nevaru noliegt, ka kopumā Levorg man ļoti patika, jo sportisku universāļu koncepcija man vienmēr bijusi ārkārtīgi tuva jau no Audi RS2 laikiem.

Foto: Publicitātes foto

Tomēr vienlaikus esmu spiests atzīt, ka

Subaru Levorg pieder tik šaurai tirgus nišai, ka tam pašam tur tik tikko pietiek vietas.

Teorētiski «sports tourer», kā to klasificē ražotājs, ir trīs aprīkojuma līmeņi, taču divus lētākos atdala tikai navigācijas esamība, tāpēc faktiski mēs runājam par Levorg «parasto» un Levorg GT-S. Tie 18 collu riteņi un zilie diegi salona apšuvumā, dabiski, pieder pēdējam - par 29 990 eiro bez papildaprīkojuma. «Ekstru» gan nav pārlieku daudz - «lauku» diski ar plastmasas uzlikām, pāris tumšinātu riteņu un STI stila spoileri. Tā kā ādas imitācijas sēdekļi un baložpelēkas automašīnas nekad nav ietilpuši manā personīgajā «raiderī», es atdotu savu naudu par Ice Silver pelēku GT ar grafīta krāsas diskiem un STI «maliņām».

Subaru Levorg sākuma cena ir 26 490 eiro.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu