RUS
Tavs pārlūks ir novecojis, lūdzu atjauno to..
Sīkdatnes (cookies) mums sniedz iespēju uzlabot jūsu kā lietotāja ērtibas. Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. VAIRĀK >

TVNET tests: Renault Espace

Normunds Avotiņš/ speciāli TVNET 10
Foto: Normunds Avotiņš

No hrestomātiskā franču minivena olas negaidot izšķīlies krosovers. Diemžēl tas nebija ligzdā, kad tur dalīja aizmugurējo riteņu piekares.

Trīsdesmit gadus un četras veselīgas modeļu paaudzes Renault Espace bija normāls un eiropiešu izpratnē liels minivens. Pēdējo Espace – minivenu Renault ar dažādiem «feisliftiem» uzturēja pie dzīvības gandrīz tikpat ilgi kā Volvo veco XC90, proti, vienpadsmit gadus. Par nelaimi, jau divtūkstošo gadu vidū pircēju gaume strauji mainījās, un 2005. gadā žurnāla Top Gear veiktajā pircēju apmierinātības pētījumā Espace IV ieņēma godpilno trešo vietu no beigām.

Mēs nekad neuzzināsim, ko Apvienotās Karalistes autobraucēji domā par Espace V, jo pagājušā gadā iznākušo modeli vairs neražos kreisās puses satiksmei, toties Baltijas Top Gear žurnālu redakcijas tikko ievēlējušas to par 2016. gada ģimenes auto.

Kas tas ir?

FOTO: Renault

Atšķirībā no slavenā priekšteča, 2014. gada Renault Espace vairs neskaitās lielais MPV, bet gan pa pusei krosovers. Tas nozīmē, ka tam joprojām ir liela vienapjoma virsbūve, taču riteņu izmērs, augstums virs zemes, sēdpozīcija un mārketologu ambīcijas patapinātas no SUV tipa automašīnām.

FOTO: Renault

Visu riteņu piedziņas Espace nav, toties ir 4Control sistēma, kas piestūrē aizmugurējos riteņus. Apjomīgo izmēru dēļ Espace der tikai paši lielākie Renault Nissan alianses dzinēji –

1,6 litru dCi dīzelis ar 130 vai 160 zirgspēkiem, un tikpat liels benzīna turbodzinējs ar 200 zirgspēkiem.

Manuālā pārnesumkārba iespējama tikai vājākajam dīzelim, augstākajām versijām atstājot divsajūgu transmisijas.

Pēc Renault ieceres Espace V bija jākļūst par jauno franču autoluksusu, tādēļ spēkrats iekārtots uzsvērti izšķērdīgi, sevišķi topa versija Initiale Paris, kas pēc apdares materiālu kontrasta atgādina piecmetrīgu Dior rokassomiņu uz riteņiem. Espace ir trīs sēdekļu rindas, turklāt divas pēdējās var nolocīt, slinki spiežot pogas bagāžnieka sānos. Priekšējie sēdekļi un viss, kas ap tiem, iekārtots un darināts ar tādu vērienu, ka rodas aizdomas – Renault un Mercedes sadarbība šeit bijusi krietni veiksmīgāka nekā bulkuvāģa Kangoo pārtaisīšana par Citan.

FOTO: Normunds Avotiņš

Kā tas brauc?

FOTO: Renault

Dinamika ir tīri tā nekas. Pārnesumkārbas sviras slēgšanas algoritms gan ir mazliet haotisks, it kā Renault spiegi būtu pieķerti špikojam BMW vai Audi «automāta» vadības shēmu un pēc tam realizējuši Espace līkajā kloķī to, ko paspējuši nošpikot. Ne velti šogad debitējušajam Renault Talisman ir līdzīgs panelis, turpretim svirai ievērots tradicionālais slēgšanās princips. Mehāniskā daļa izveicīgi salāgo Espace masu ar ierobežotajām 1,6 litru biturbodīzeļa iespējām, tāpēc

minivens ar francisku vieglumu spēj attīstīt 100 km/h mazāk kā desmit sekundēs,

šajā procesā pārlieku nepiesārņojot lillā izgaismoto buduāru ar ārpasaules trokšņiem.

FOTO: Renault

Aktīvās drošības komplekss iemidzina modrību pavisam, un tas nedrīkst notikt, jo Renault aizmirsis uzstādīt Espace piemērotu pakaļējo piekari. No četriem jaunās Multi-Sense braukšanas sistēmas režīmiem virsbūve daudzmaz godprātīgi turas taisni tikai Sport iestatījumā, kurš savukārt kļūst mazdūšīgs uz piekares atpakaļgājienu. Kad milzonīgie 19 collu

riteņi kaut kur aiz Sērenes vienlaikus atrāvās no zemes un pēc sekundes simtdaļas, par laimi, piezemējās aizvien tajā pašā trajektorijā,

no tiesas iedomājos, ka kāds man pa nakti nozadzis amortizatorus.

Ja tā, tad 31. jūlija vācu Auto Bild aprāda, ka diversija realizēta visā Eiropā, jo minētā numura 28. lappusē redzams Renault Espace ar vienlaikus gaisā parautiem aizmugurējiem riteņiem – ne jau tramplīnā ar ātrumu 200 km/h, bet gan legālā viseiropas ātrumā pēc nevainīga «pampaka», ko pat lēta Dacia pārvarētu ar vieglu nošūpošanos

AutoBild

FOTO: AutoBild

Kas to pirks?

FOTO: Renault

Spriežot pēc Renault izplatītās preses informācijas – sievietes no četrpadsmit valstīm un pieciem kontinentiem, jo tieši tik plaši pārstāvēta dāmu žūrija nule piešķīrusi Espace «Ģimenes auto» balvu starptautiskajā konkursā «Sieviešu pasaules gada auto 2015». Pieņemu, ka lēdijas pilotējušas krosovervenu tikai pa pilsētu, kur nav ļaunu tramplīnu, mašīna jauki izskatās, priecē ar diezgan labu pārredzamību un iespējām pieskaņot salona apgaismojumu nagu lakai vai mēness fāzēm. Vai arī vairums divdesmit žūrijas dāmu ir pārliecinātas ekstrēmo sporta veidu piekritējas, tāpēc spēj atklāt «pilnīgi jaunu dimensiju braukšanas baudījumā» brīdī, kad Renault rombs uz bagāžnieka vāka pārvar Zemes pievilkšanas spēku.

Bez būtiskiem konstruktīviem uzlabojumiem vai vismaz amortizatoru pārkalibrēšanas Renault Espace ir pat nedaudz bīstams,

jo uz slidena ceļa var gadīties, ka gravitāciju piesmējušie pakaļrati vairs nepiezemējas uz vienas līnijas ar priekšējiem – par spīti ESP ar kardināla Rišeljē tvērienu.

Apspriežoties ar kolēģiem un Renault tirgotājiem, radās aizdomas, ka piekares vaļīgajā uzvedībā, iespējams, vainojama 4Control iekārta, kuras darbībai nepieciešamas papildu sviras un sarežģīta kinemātika. Taču «parastu» Espace bez piestūrējošiem pakaļējiem ratiem mūsu platuma grādos neviens vēl nav redzējis. Patiešām skumji, taču banāla inženieru paviršība sabojājusi intriģējošu un no citiem atšķirīgu automobili, kurā apdares kvalitāte, skaņas izolācija un komforts sasnieguši Renault agrāk nepieejamus augstumus, - par kuriem tiek prasīta arī Renault agrāk nepieejama cena, no 30 615 līdz 41 518 eiro bez papildaprīkojuma.

10 Komentāri