RUS
Tavs pārlūks ir novecojis, lūdzu atjauno to..
Sīkdatnes (cookies) mums sniedz iespēju uzlabot jūsu kā lietotāja ērtibas. Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. VAIRĀK >

TVNET tests: Peugeot 308 GT un Nissan Pulsar DIG-T 190

Normunds Avotiņš/ speciāli TVNET 3
Foto: Normunds Avotiņš

Tiem ir līdzīgi dzinēji un tikai 15 zirgspēku jaudas starpība, taču, ak, cik atšķirīgas koncepcijas un temperaments.

Secīgi un drīz viens otram sekojoši braucieni ar Peugeot 308 GT un pagaidām jaudīgāko Nissan Pulsar pieder pie dīvainākajām aizvadītās auto sezonas refleksijām. Izņemot piederību kompaktklasei un durvju skaitu, šiem modeļiem nevajadzētu būt nekā kopīga, un tomēr – abiem ir 1,6 litru benzīna turbodzinēji, sešpakāpju manuālās kārbas, priekšpiedziņa un paātrinājums līdz 100 km/h astoņu sekunžu robežās. Starpība vien tā, ka Peugeot dzinējs attīsta 205, bet Nissan – 190 zirgspēkus. Taču ieskatieties bildēs – vai jums ienāktu prātā konfrontēt šos spēkratus salīdzinošajā testā?

Kas tas ir?

FOTO: Peugeot

Peugeot 308 GT ir «franču golfa» sportiskāka versija, kurai ir visi nepieciešamie žanra atribūti

– īpaša dizaina diski un bamperi, koši zila krāsa, ko parastiem 308 nevar dabūt, kaismīgi sporta sēdekļi ar sarkaniem diegiem un poga Sport, ar ko aizsvilt sarkanu instrumentu paneli un sagandēt CO2 izmešu rādītājus. Tam ir arī jaudai pielāgota piekare un – bonjour, Golf Variant GTD! – versija ar universāļa virsbūvi, 180 ZS dīzeli un sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu.

Peugeot 308 GT
FOTO: Publicitātes foto

Garo virsbūvi ar garo bāzi (Peugeot 308 ir vienīgais modelis klasē, kam hečbeka un SW asu attālumi nesakrīt) var dabūt arī ar benzīna turbomotoru, tikai bez «automāta». Īsāk sakot, Peugeot 308 GT ir īsts «karstais hečs» no priekšējām diodēm līdz viltotajām izpūtēju trapecēm. Nu labi, īstenībā tas ir tikai «siltais hečs», jo karstā troni šogad uzurpēja jaunais Peugeot 308 GTi – ar 272 zirgspēkiem un divām īstām «rorēm» pakaļējā difuzorā. Taču, ja GTi kā Napoleona kavalērija, piešiem šķindot, braši ieauļo 35 000+ eiro zonā, tad GT var saukt par savu jau par relatīvi pieejamiem 24 600 eiro.

Peugeot 308 GT
FOTO: Publicitātes foto

Nissan Pulsar no tā visa nav nekā. Atklāti sakot, es šo modeli vēl arvien uzskatu drīzāk par automobiļa izstrādājumu, kas Eiropai pielāgots no Dienvidaustrumāzijai radīta auto. Lai gan dārgākajam Pulsar pieejamas īpašas komplektācijas Acenta R un Tekna R, ar dažiem lukturu tumšinājumiem un spoguļu hromējumiem tās ir tikpat aizraujošas kā laulību konsultācija: neprasiet no partnera to, ko pats nespējat dot, ja švaka «karbona» imitācija pa visu paneli ir viss, ko viņš spēj sniegt, mīliet to, tādu, kāds tas ir. Labā ziņa, ir tāda, ka

precības ar Pulsāru karali izmaksā krietni mazāk nekā ar dedzīgajiem frančiem – tikai 21 490 eiro.

Kā tas brauc?

FOTO: Normunds Avotiņš

Peugeot 308 GT izpauž savu nepacietīgo dabu tūlīt un uzreiz.

Tas ir gatavs ielu cīņām, sacīkšu trasei un diennakts maucienam jebkurā virzienā, kamēr vien pietiek benzīna.

Pārnesumu skaitļi pielasīti kā nākas, un katru gāzes pedāļa spiedienu pavada slāpēts, tomēr omulīgs ierūciens. Sport poga izmet panelī infogrammu ar jaudas, turbospiediena un griezes momenta rādītājiem, no kuriem gan nav pilnīgi nekādas jēgas, taču izskatās tie iedvesmojoši.

Nissan Pulsar
FOTO: Nissan

Piecreiz vairāk iedvesmo Peugeot 308 GT piekare. Jūs jau zināt, kā ir ar tiem franču auto. Peugeot 308 ritošās daļa ir konstruktīvi pareiza, taču… tāda paviegla. GT turpretim nostājas uz vienas līnijas ar Ford un Volkswagen olimpiski trenētajiem kompaktklases ražojumiem. Pat mazgabarīta stūre nu jau šķiet tīri pieņemama.

Nissan Pulsar turpretim šķiet kautrējamies pats no sevis – gluži kā pusaudzis,

kurš pirmo reizi dzīvē ierauga pats savu erekciju: «Vai, kas man tur TĀDS?!? 190 zirgspēki?? Bļāviens, ko man tagad darīt??» Pats podīgākais, ka abu automobiļu dinamika atšķiras par mata tiesu – 7,5 sekundes līdz «simtam» Peugeot un 7,7 – Nissan. Bet, kā zināms, vienu un to pašu ēdienu var pagatavot dažādi, un Nissan jaudīgais virums nenovērtēts un nepamanīts aizies zupas virtuvei. Labi, ka pārnesumi slēdzas labi, tādējādi automobilis ir parocīgs braukšanai pa pilsētu.

Nissan Pulsar
FOTO: Nissan

Kas to pirks?

FOTO: Normunds Avotiņš

Par spīti sporta bižutērijai, teatrāliem paneļa efektiem un riteņu disku dizainam, kas atgādina sulu spiedes rīvi,

Peugeot 308 GT ir patiess un ļoti rekomendējams auto fiksu hečbeku cienītājiem.

Tas atrodas tajā jaudas diapazonā, kur cena un izmaksas (riepas, bremzes, apkopes) vēl joprojām atrodas pieņemamā līmenī, un bonusā nāk amortizatori, kādus vajadzētu visiem Peugeot 308. Un universālis ar dīzeli esot vēl labāks.

Peugeot 308 GT
FOTO: Peugeot

Nissan Pulsar DIG-T 190 vietā es ieteiktu par to pašu cenu izvēlēties mazāku motoru un variatoru. Tā būs racionālāk iztērēta nauda, turklāt izdota par automašīnu, kas nesalīdzināmi labāk atbilst Pulsar koncepcijai – vairāk vietas mammai par to pašu tēta naudu. Bet tiem, kas vēl joprojām tic brīnumam, neatliek nekas cits, kā gaidīt Pulsar Nismo.

Peugeot 308 GT cena sākas ar 24 603 eiro. Nissan Pulsar DIG-T 190 cena - ar 21 490 eiro.

Nissan Pulsar
FOTO: Nissan
Volkswagen
3 Komentāri