TVNET tests: Porsche Cayman GTS un Cayman GT4

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Nekad agrāk «mazais» Porsche 911 nav tik ļoti kritis uz nerviem lielajam.

 
Porsche Cayman GTS
Porsche Cayman GTS Foto: Porsche

Kas tas ir?

Porsche Cayman ir nosacīti lētākais un pavisam noteikti mazākais šīs markas sporta auto. Netrūkst entuziastu, kas to uzskata par «visporšīgāko» no visiem Porsche, tāpēc, ka sešcilindru opozītdzinējs Cayman atrodas nevis aizmugurē, bet pa vidu, tūliņ aiz vienīgajiem diviem sēdekļiem. Pirmais Cayman ne bez pamata tika uzskatīts par drīzāk Boxster ar jumtu, bet 2012. gada izlaidums ir krietni vīrišķīgāks, tā stipri mainot spēku samērus joprojām nelielajā Porsche sporta modeļu biznesā. GTS jeb Gran Turismo Sport sērija, kas tikko paņēmusi savos apkampienos arī krosoveru Macan, vispār izrādījusies īsta zelta bedre. Jau tā brīnišķīgā Cayman S 3,4 litru dzinēja jauda GTS versijā palielināta no 325 līdz 340 zirgspēkiem, paralēli ieviešot dažas standarta opcijas piekarē un vizuālajā noformējumā. Recepte «vairāk Porsche par nedaudz vairāk naudas» patlaban ir uz izķeršanu arī citās modeļu sērijās, kamdēļ standarta Cayman ar gluži akceptējamu 2,7 litru (275 ZS) motoru pamazām atvirzās ēnā. Un pat tad

Cayman GT4 pret GTS ir kā Mēness iezis pret melnzemi no puķupoda.

Tāpat kā ikoniskais 911 GT3, tas faktiski ir sacīkšu auto ar ielas pielaidi. Pirmajā «mazajā» GT implantēts 3,8 litru dzinējs no 911 Carrera S, un 385 zirgspēki vēl neliktos nekas ārpusgalaktisks, ja vien GT4 nesvērtu smieklīgus 1340 kg. Tam ir tikai un vienīgi manuālā ātrumkārba, ar kuru jāprot apieties tā, lai sasniegtu 100 km/h 4,4 sekundēs. Lai pirmajās divās sekundēs mašīna neaizietu pa pieskari, priekšējā piekare un bremzes paņemtas no GT3, gumijas bukses aizstātas ar lodbalstiem, bet stabilizatoru galos ir urbumi, kas ļauj mehāniski pārstatīt piekares regulējumus. Garākas riteņu bāzes un hipertrofētas aerodinamikas dēļ GT4 ir 34 mm garāks par GTS, un dažādās korpusa daļās izveidotas atveres, kas domātas gan ventilācijai, gan piespiedējspēkam, kas neļautu žilbinošajam meteorītam aizlidot atpakaļ uz Mēnesi.

Foto: Publicitātes foto
 
Foto: Porsche

Kā tas brauc?

Es tomēr sākšu ar vienkāršāko un, pasaulīt, lēnāko - Cayman GTS. Jau pirmajā reizē pie pašu mājās tūnētā Cayman stūres pamanīju, ka automobilis ir pielaidīgāks pret braucēja kļūdām nekā klasiskās piedziņas 911 GTS. Gran Turismo Sport modeļiem

aktīvā piekare jau ir standartā, un tā brīnišķīgi strādā kā Askari trasē Spānijā, tā uz P87 ceļa Latvijā.

Pirmajā tā veikli izlīdzsvaro mašīnu līkumos, otrajā gandrīz intuitīvi uztausta un aprij neregulāros ceļa nelīdzenumus, neļaujot zaudēt ne druskas no uzņemtā ātruma un virziena. Ja automašīna uzbūvēta braukšanai, nevis huligānismam, nebūt nav nepieciešams drāzties ar 200 km/h, lai izjustu baudu no braukšanas. Tiem, kas slimi ar ātrumu, to nesaprast, taču pareizi būvēts sporta auto kļūst kaifīgs jau pie 70 km/h. Tas, kā mašīna klausa stūrei, atsaucas gāzei, kā purina dzinēju pārslēgšanās brīžos un cik kārīgi sūc gaisu motorā, veido unikālu iespaidu kokteili, ko tādos auto kā Cayman GTS var sajust ne tikai ar dzirdi, bet gluži fiziski, ar visu augumu. Man ir aizdomas, ka te zināmi nopelni pieder konturētajiem sporta sēdekļiem. No praktiskā un prestiža viedokļa acīmredzams ieguvums ir jaunā Cayman kokpits un viduskonsole, kas veidota unisonā ar citiem, dārgākiem Porsche modeļiem.

Foto: Publicitātes foto

Porsche GT4 uz tā paša ceļa droši vien uzvestos citādi. Iedomājieties vien, kā tam jāpūlas, lai neatpaliktu no lielajiem brāļiem GT3 un it sevišķi biedējošā GT3 RS. Taisnē tie mazo droši vien apceļ, turpretim

draiskās virāžās sapītā topogrāfijā sacīkšu piekare, skopie gabarīti un neraksturīgā jauda ļauj GT4 mīt lielajām zivīm uz papēžiem.

Augot ātrumam, sāk uzdot arī GT3 RS pasakainā saķere. GT4 divdesmit collu rati tobrīd to, visticamāk, jau ir zaudējuši bet - nu un tad? Spilgti dzeltenais malacis ieskrūvējas pagriezienā ar vienlaicīgu visu četru riteņu slīdi. No iepriekšējiem braucieniem ar Cayman man palikusi atmiņā tendence griezties ap vertikālo asi - motors ta vidū! Laikam jau GT4 superplatās riepas un trakais riteņu sagāzums neļauj tam notikt. Un ko gan vēl tu, vecīt, gaidīji no automašīnas, kurai pat var iestatīt atsperu priekšspriegumu? Neomulīga korpusa sakustēšanās nākamajā aplī gan signalizē, ka gluži ideāls GT4 nav, bet, par laimi, tas ir arī pēdējais aplis Porsche rūpnīcas trasē Leipcigā, un es palikšu pie sava - GT4 ir ideāls Porsche tieši braukšanai.

 
Porsche Cayman GT4
Porsche Cayman GT4 Foto: Porsche

Kas to pirks?

Runā, ka četri no pieciem jebkad uzbūvētajiem GT saimes Porsche regulāri brauc pa trasi. Diezgan ticami, ņemot vērā, ka kopējā satiksmē šie auto ir skaļi un neērti, turklāt visbiežāk bez radio un normāliem durvju rokturiem iekšpusē. Iepretim standarta Cayman cenai

GT4 ir absurdi dārgs - 87 000 eiro, taču tam nav nekādas nozīmes, jo visi ieplānotie automobiļi jau ir izpārdoti.

Ieraugot uz ielas Cayman GT4, varat noņemt cepuri, jo ir diezgan droši, ka pie stūres brauc ne vien cilvēks, kam ir daudz naudas, bet kurš zina, kā šo naudu likt lietā - ciktāl tas attiecas uz sporta automobiļiem. Nešaubos ne mirkli, ka eksistē arī otrreizējais un pat spekulatīvais Cayman GT4 tirgus, taču fortūnas apmirdzētajiem «līdz acīm» pietiks ar Cayman GTS. Un, ja joprojām nespējat sagremot GT4 cenu, uzminiet, cik maksāja baltais testa GTS, - 93 273 eiro... Patiešām interesanti, kā veidojas sporta automobiļu cenas.

Porsche Cayman GTS cena ir 74 778 eiro. Porsche Cayman GT4 - 86 999 eiro.

Foto: Publicitātes foto
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu