Kāpēc sasalst vējstikla šķidrums?

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Iestājoties stiprākam salam, autovadītāji nereti sūdzas, ka ziemas vējstiklu škidrums sasalis pie augstākas temperatūras nekā norādīts uz iepakojuma. TVNET kopā ar Getz Nordic skaidro, kāpēc tā.

Lai ziemas vējstiklu šķidrums nesasaltu jau pie 0 grādiem, tam pievieno spirtu, precīzāk, etilspirtu vai etanolu. Iegādājoties šķidrumu, pārliecinieties, ka tā sastāvā nav metilspirta jeb metanola, kas ir toksisks, taču zemās cenas dēļ ir ļoti kārdinošs šķidrumu ražotājiem.

Foto: Publicitātes foto

Turtle Wax šo fizikālo problēmu mēģina mīkstināt, ļoti mazās koncentrācijā ziemas šķidrumam pievienojot monoetilēnglikolu (MEG). Šis škidrums ir vairuma dzeses škidruma sastāvā, tāpēc aizkavē sprauslu aizsalšanu. Diemžēl MEG piemīt arī būtisks trūkums – tas ir nedaudz eļļains un noteiktos apstākļos var atstāt uz stikla plēvīti. Tāpēc ražotāji visbiežāk atsakās no tā pievienošanas.

Lai vējstikla šķidrums nepiesaltu, Getz Nordic produktu speciālisti iesaka pēc iespējas sasildīt vējstiklu. Paveicies tiem autobraucējiem, kuru spēkratiem ir elektriska vējstikla apsilde vai apsildāmas smidzinātāja sprauslas. Ja tādu ērtību nav, aizsalušas sprauslas var viegli dabūt vaļā, iespiežot tajās nedaudz slēdzeņu atkausējamā šķidruma. Ja gaisa temperatūra noslīdz zem -25oC, gatavajam ziemas vējstikla šķidruma ieteicams pievienot nedaudz koncentrāta.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu