RUS
Tavs pārlūks ir novecojis, lūdzu atjauno to..
Sīkdatnes (cookies) mums sniedz iespēju uzlabot jūsu kā lietotāja ērtibas. Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. VAIRĀK >

TVNET tests: Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D Premium

Normunds Avotiņš/ speciāli TVNET 20
Foto: Normunds Avotiņš

Atkalredzēšanās iemesls ar visurgājēju ikonu ir jauns, mazāks dīzeļdzinējs.

Vērojot, kā izmešu normas un arvien jauni gājēju drošības standarti nožņaudz autoražotāju ieceres un pārvērš savulaik normālas automašīnas par braucošiem viedtālruņiem, kāds jautās, kā tāds relikts kā Land Cruiser izsprucis cauri daudzajiem sietiem, aizliegumiem un regulām? Te jums arī atbilde - par glāzes tiesu mazāks dzinējs, pārprogrammēta automātiska pārnesumkārba un par 9% zemāks degvielas patēriņš. Pielaide braukšanai pa koplietošanas ceļiem pagarināta vismaz līdz Euro7 ieviešanai.

Kas tas ir?

FOTO: Toyota

Pēdējais bastions «īsto» japāņu apvidus auto cietoksnī. Savulaik tas bija tik plašs un varens, ka droši vien bija saskatāms no kosmosa kā Ķīnas mūris. Tagad... Jauna Mitsubishi Pajero nebūs, bet Nissan Pathfinder pārtapis par tādu puņķutapu - krosoveru, ka diez vai vairs ir lepnā «Takuziņa» vārda cienīgs. Ar skumjām jāsecina, ka arī ārpus Japānas ražojumiem neuzveicamo rindas dilst ar katru dienu. Atsevišķi rāmji kļūst par integrētiem, līdz paklusām izzūd pavisam, izdevīga aerodinamika apēd ģeometrisko pārgājamību, bet kārtīgu riteņu vietā stājas trausla zemprofila šķietamība. Land Rover eksperimentē, Jeep vēl turas, tomēr rādās, ka

Land Cruiser ir vienīgais, kas attur no tā brīža, kad ražošanā paliks viens vienīgs vecās skolas visurgājējs

- tas ar inkasatoru mašīnas dizainu, pakaļējiem lukturiem no piekabes un superauto cenu. Jā, ar to es domāju G klasi.

FOTO: Normunds Avotiņš

Lai paliktu virs ūdens, Land Cruiser 4 cilindru dīzeļdzinēja darba tilpums samazināts no 3 līdz 2,8 litriem, vienlaikus pievienojot AdBlue jeb urīnvielas iesmidzināšanas iekārtu, kas tiekot galā ar 99% ļauno slāpekļa oksīda savienojumu.

Jauda samazinājusies no 190 līdz 177 zirgspēkiem, turpretim griezes moments ir pat nedaudz pieaudzis,

it sevišķi zemo apgriezienu diapazonā. Tas noder tiklab laužoties cauri Amazones džungļiem, kā septiņos vakarā velkoties pa Valdemāra ielu.

Vizuālās izmaiņas, ja vispār parādās, tad ir grūti saskatāmas, un Land Cruiser saglabājis unikālo off-road un on-road aprīkojuma komplektu, ieskaitot vaļā palaižamas stabilizatora sviras un pārslēdzamus amortizatorus. Salonā ieviesusies Toyota jaunākā Touch & Go 2 Plus multimediju iekārta, taču kopumā interjers joprojām drusku līdzinās grezni iekārtotai drezīnai, un nu jau konkrēti atpaliek no pie mums vēl nesastopamā, jaunākā izlaiduma Land Cruiser 200, saukta arī par V8. Taisnības labad jāpiebilst, ka arī parastā LC cena ir divas reizes zemāka.

FOTO: Toyota

Kā tas brauc?

FOTO: Toyota

Pirmais, kas mūs interesē, ir dinamika pa koplietošanas ceļiem, jo līdz jebkuram bezceļam vispirms jātiek. Land Cruiser jauda arī agrāk izskatījās maķenīt smieklīga uz citu šāda izmēra SUV fona, kur 200+ ZS sen jau ir norma. Un tagad - tikai 177 zirgspēki. Tomēr

japāņi bijuši pietiekami apķērīgi, lai piekabinātu samazinātajam dzinējam uzlabotu «automātu».

Cik var saprast no papīriem, tā vadības bloka galvenais uzdevums ir saglabāt kompromisu starp patēriņu un vilkmi, proti, izvairīties no pārlieku centīgas slēgšanās «uz augšu», bet arī lieki nekavēties, piemēram, ceturtajā robā.

FOTO: Toyota

Atšķirība starp jauno un iepriekšējo Land Cruiser ir iespaidīga, jo uz šosejas brīžiem rodas sajūta, it kā tu brauktu ar variatoru. Aukstā laikā un pilsētā kārba joprojām ir kā zilonis trauku veikalā - lāgu lāgiem nokļūdās ar pārnesuma izvēli, bet ar neiesilušu dzinēju pārslēdzas apmēram aira vēziena ritmā. Tomēr 12,7 sekundes līdz 100 km/h subjektīvi šķiet īsākas nekā patiesībā, un, reiz iekustināts, Land Cruiser kļūst diezgan plūdens. Vēl vairāk - patiesībā šķiet, ka tas iet pat labāk nekā tad, kad zem motorpārsega bija par 13 zirgspēkiem vairāk. Downsizing labvēlīgi ietekmējis degvielas patēriņu. Solītos 7,4 l/100 km gan neredzēju, taču 8-9 litri tādam skapim arī ir gluži OK.

FOTO: Toyota

Ja bez atbrīvojamiem stabilizatoriem droši var iztikt, sevišķi, ja ikdienā nebraucat pa šāviņu izrautām bedrēm, tad

bez adaptīvās piekares jeb Adaptive Variable Suspension (AVS) «kruzaks» kļūst diezgan nebaudāms,

- ja vien pastāvīgā virsbūves šūpošanās neatsauc patīkamā atmiņā jūru. Amortizatoru cietības pārslēgšana ar augstsprieguma sadales skapja cienīgu tumbleri vairāk ir rotaļlieta, taču amortizācija kopumā veiksmīgi dzēš un kompensē smagās virsbūves svārstības. AVS ir pieejams tikai divās no četrām Land Cruiser komplektācijām, bet ir to vērts.

Līdz ar gudrāku piekari parasti nāk arī «komplekts braukšanai apvidus apstākļos». Ārēji tas izskatās tāpat kā pirms dzinēja apgraizīšanas - apaļas grozāmsviras viduskonsolē, kas normālos apstākļos ir izvēlnes selektors, Crawl režīmā aizstāj gāzes pedāli. 90% Land Cruiser lietotāju mierīgi varētu iztikt bez tā, ko Toyota sauc par Multi-Terrain Select system (MTS), taču izpildījumam ar pliko paneli tad uzreiz trūkst arī daudz kā cita, ikdienā noderīgāka.

FOTO: Toyota

Kas to pirks?

FOTO: Toyota

Lieks jautājums. Toyota Land Cruiser ir leģenda ne tikai uz papīra, bet arī reģistrācijas datos. Tāpat kā agrāk, es vienlaikus saprotu un nesaprotu ļaudis, kas izvēlas šo auto. Par spīti uzlabotai piekarei un izveicīgākam «automātam», pilsētā visurgājējam piemīt sniega vācēja inerce un apmēram tikpat nosacīta manevrētspēja. Vienlaikus atzīstu, ka «kruzakam» īsti nav alternatīvas, un, kamēr vien tas nodrošina drošību, komfortu, prestižu un izturību par šādu naudu, ir pilnīgi vienalga, vai tā dīzelim ir 3 vai 2,8 litru tilpums. Un - to joprojām var piereģistrēt kā N1 kategorijas transportlīdzekli.

FOTO: Toyota

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D cena sākas ar 40 420 eiro, ar «automātu» - 42 020 eiro,

versijā Premium - no 61 360 eiro. Piemaksa par 7-vietīgu salona izpildījumu no 1400 līdz 2570 eiro.

FOTO: Toyota
Viedtālruņi Skola Japāna
20 Komentāri