RUS
Tavs pārlūks ir novecojis, lūdzu atjauno to..
Sīkdatnes (cookies) mums sniedz iespēju uzlabot jūsu kā lietotāja ērtibas. Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. VAIRĀK >

TVNET tests: Mercedes–Benz GLC 220d 4Matic

Normunds Avotiņš/ speciāli TVNET 5
  • Raksts
  • Video
Foto: Normunds Avotiņš

Plūdlīnija un pašcieņa raksturo jaunāko Mercedes SUV armādas devumu.

Pilnā vārdā tas godājams par Mercedes–Benz GLC 220d 4Matic 9G-Tronic Edition 1, jo automašīnas standartaprīkojumā ietilpst deviņu pārnesumu automātiskā pārnesumkārba, bet Mercedes dīlera autoparkā GLC nonācis «pirmā spieduma» jeb Edition 1 formātā, turklāt ar AMG pakotni un 20 riteņiem. Modelis tika sagatavots tik īsā laikā, it kā Mercedes uzskatītu par goda lietu pēc iespējas ātrāk nomainīt GLC stūraino priekšteci GLK. Kas zina, varbūt GLK tik traki izlēca uz vienādi nolaizīto Mercedes SUV fona, ka melno avi neomas brīdī pamanīja kāds no augstākās Daimler AG priekšniecības: «Verflucht! Kas tas tāds? Kāpēc tas vēl ir šeit?!? Fiksi nomainīt!!!» Un tā paklausīgie štutgartieši ņēma C klases universāli, novietoja tā asis par trim centimetriem tālāk, riteņus - par aptuveni tādu pašu tiesu platāk, kā rezultātā sabiedrība tika pie glītas Audi Q5 un BMW X3 alternatīvas.

Kas tas ir?

FOTO: Mercedes-Benz

Mercedes inženieru klātbūtnē GLC labāk nesaukt par krosoveru, jo nezināmu iemeslu dēļ dzīvei pārsvarā pilsētā destinētais spēkrats apveltīts ar kolosālu pārgājamību. Par 2300 eiro GLC var pasūtināt tādu pnemopiekari, kādas nav nevienam - Air Body Control ar jaunākās paaudzes trīskameru pneimostatņiem, kas prot automātiski balansēt virsbūvi un visai drastiskā diapazonā mainīt automašīnas standarta 18 cm klīrensu, sevišķi, ja salīdzina ar BMW un Audi, kam vispār nekā tāda nav.

Mercedes-Benz GLK
FOTO: Mercedes-Benz

Pievienojot superpiekarei Offroad pakotni, kas summu skaisti noapaļo līdz 3000 eiro,

GLC spēj bez pūlēm pieveikt 70% kāpumu un nebojāts tikt arī no tā lejā.

Skatoties uz automašīnu, kas nepārprotami radīta tam, lai spoguļotos skatlogos, nevis noberztu sānus tanku bedrēs, nav īsti skaidrs, kam nepieciešama miera misijai noderīgā tehnika, - vēl jo vairāk, ielūkojoties GLC salonā, kas dublē C klases patīkamo apņemošo kokpitu ar ekskluzīviem designo sēdekļiem.

Varbūt nākamo GLC īpašnieku gandarīs sajūta, ka «mans auto to var», bet varbūt off-road bruņojums ir cieņaspilna nodeva vecā GLK robustākajām versijām – kuras, maigi izsakoties, nebija tās pieprasītākās. Atkarībā no modifikācijas salons ir vai nu sportiskāks, vai «kabinetiskāks», taču allaž kvalitatīvs un omulīgs. Trīs apaļas ventilācijas lūkas viduskonsolē savdabīgi disonē ar masīvo sporta stūri un Mercedes «planšeti», tomēr manā ceļā netrāpījās neviens pasažieris, kam šī eklektika nepatiktu.

Der zināt, ka GLC ir tikai četru cilindru dzinēji. Trīs no četriem ir dīzeļi (170–211 ZS), visiem ir 4Matic pilnpiedziņa un 9G-Tronic, izņemot GLC 350e, kam ir «tikai» septiņi ātrumi un kas pēc tuvākas aplūkošanas vispār izrādījās hibrīds.

FOTO: Mercedes-Benz

Kā tas brauc?

FOTO: Mercedes-Benz

Domeniksa demoauto, kurš nu jau atradis citu īpašnieku, nebija nedz Air Body, nedz Offroad komplekta, toties tas lepojās ar švītīgiem 20 collu ratiem un minēto AMG pakotni. Te atkal jāatceras GLK. Par spīti izteiktai viedokļu polarizācijai par mašīnas izskatu, visi kā viens slavēja gaitas īpašības -

meistarībā uzbūvēt lieliski braucošas automašīnas ar parastām tērauda atsperēm Merceces joprojām ir nepārspējams.

GLC, kam arī ir parastas spirālatsperes, neliek vilties, un neticamā kārtā pat milzīgās riepas ģenerē vien attālu fona troksni.

Mercedes-Benz GLK
FOTO: Mercedes-Benz

GLC kokpits fantastiski noder jaunpienācēju izjokošanai, jo tie nekādi netiks gudri, kā gan ar to «bandūru» starp sēdekļiem var ieslēgt kaut vienu vienīgu ātrumu. Nevar, jo pārnesumkārbas svira atrodas uz stūres, bet zvaigžņu kuģa manipulators vidū domāts Command multimediju centra komandēšanai. Taču būsim godīgi –

kaut arī GLC ir garāks par C klases universāli, vietas salonā nav diži vairāk.

Nepārbarotiem braucējiem patiks, bet siļķēm ūdeļādas kažokā un vīriem ar platiem pleciem un vēl platāku ego GLC šķitīs pārāk šaurs.

Automātiskajai pārnesumkārbai ir dažādi braukšanas režīmi, kas tālā ceļā patīkami izklaidē (tam kalpo rullītis ar uzrakstu DYNAMIC), bet īpašu uzslavu pelna adaptīvās LED gaismas par 1450 eiro. Viedie diožu lukturi visdažādākajās tehnoloģiskajās un pabeigtības pakāpēs tagad sastopami pat kompaktklasē (piem., jaunajā Opel Astra), tomēr Mercedes gaismu kompleksa jutīgums un precizitāte brīžiem atstāj bez valodas. Bez LED lukturiem GLC pirkt nav vērts.

FOTO: Mercedes-Benz

Kas to pirks?

FOTO: Mercedes-Benz

Netrūkst ļaužu, kas ieņēmuši galvā, ka GLC ir kārtējā sieviešu mašīna. Automobiļa dizains, uzbūve, tehnoloģijas un, pats galvenais, reāli pārdošanas piemēri gan pierāda pretējo – tas ir universāls automobilis, turklāt vismaz 10 tūkstošus eiro lētāks par GLE, kā tagad dēvē klasi augstāko M klasi.

FOTO: Normunds Avotiņš

Neiekrītiet uz pievilcīgu sākumcenu – tie 44 990 eiro ir visai mānīgs skaitlis,

kam reālajā dzīvē jāpieskaita vismaz 10–15 tūkstoši eiro, pat ja izvēle nav kritusi uz Edition 1 un AMG. Par Edition 1 nu jau var aizmirst izlaišanas datuma dēļ, bet ar pārlieku lieliem diskiem neiesaku aizrauties – tiem nepatiks nedz bedrainie ceļi, nedz augstās apmales. Zemprofila riepas un sporta piekare attaisnotu iegādi uz vācu autobāņa pie 200 km/h, bet mūsu apstākļos labāk izvēlēties augstāku un komfortablāku riepu profilu.

Mercedes–Benz GLC 220d sākuma cena ir 44 990 eiro.

Daimler
5 Komentāri