RUS
Tavs pārlūks ir novecojis, lūdzu atjauno to..
Sīkdatnes (cookies) mums sniedz iespēju uzlabot jūsu kā lietotāja ērtibas. Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. VAIRĀK >

Jeep Renegade 2.0 MJet Limited

Normunds Avotiņš/ speciāli TVNET 6
  • Raksts
  • Video
Foto: Normunds Avotiņš

Ikviens, kas neņem šo vāģi par pilnu, patiesībā par to it nekā nezina.

Jeep Renegade pie mums padzīvojies jau krietnu laiku - it īpaši tas melnais, daudzcietušais Autobravas eksemplārs. Laikam tikai viduslaiku templiešu bruņinieki pārcietuši vairāk pārbaudījumu nekā XXI gadsimta kantainais brašulis ar lepno uzrakstu «Džips ir tikai viens!» uz sāniem: sasists deguns jau pirmajos testa braucienos, Ēnu diena, Gada auto, Top Gear Baltijas gada auto, saimnieka sievas meklējumi visattālākajos latvju zemes pāķos, glābēja-vilcēja-visurgājēja misija sīko džipu salīdzinošajā testā, nemaz nerunājot par uzmākšanos no visu veidu un kastu degustatoriem, blogeriem un citiem gobliniem.

Pat pēc visa tā Jeep Renegade palika nesalauzts kā Kubas revolucionārs, kaut arī ar rētām uz ģīmja. Pēdējā viesošanās Lietuvā bija atstājusi tik savādas buktes uz motorpārsega, kādas varētu iemantot tikai kautiņā ar grābekļiem, taču tas tikai uzkurināja ziņkāri - kā brauc no Fiata taisīts Jeep, ko nav spējušas nobeigt nedz augstpapēžu kurpes, nedz armijas zābaki?

FOTO: Normunds Avotiņš

Kas tas ir?

FOTO: Publicitātes foto

Velti liegties, ka tas IR Fiat. Jeep Renegade ražots Melfi, vienā rūpnīcā ar Fiat 500X, - jā, to pašu, kas faktiski uzvarēja TV6 Autoziņu mazo SUV salīdzinošajā testā. Abiem ir vienāda šasija, dzinēji un ātrumkārbas, taču, ja Fiat 500X tiecas iztaisīties par šarmantu smukulīti un smalkās manierēs izglītotu metroseksuāli, tad Jeep Renegade vairāk velk uz «stulbo brāli, kas visu laiku kaujas».

FOTO: Publicitātes foto

Strupais rumpītis savienojumā ar Jeep heraldisko septiņspraišļu resti rada iespaidu, it kā Renegade nepārtraukti vilktu uz kašķi, - un modeļa nosaukums («Atkritējs») šo iespaidu visādā ziņā pastiprina. Uz virsbūves un kabīnē visās malās kā izbijuša desantnieka tetovējumi rēgojas WW2 laiku «vilīša» jeb Willys nospiedumi, bet radio blendē kā veterāna kapakmenī iegravēts visu «džīpu» sentēva dzimšanas gads - 1941.

Stūre, krēsli un radio nāk no Fiat, savukārt transmisijas režīmu pārslēgšana ir unikāla tikai Renegade, tāpat kā monumentālais 22 centimetru klīrenss topa versijā Trailhawk. Augstākā izpildījuma statuss gan ir diskutabls, jo Jeep periodiski izlaiž jaunas Renegade speciālās versijas, piemēram, Night Eagle un tamlīdzīgas. «Renegātam» ir vairāki benzīna un dīzeļa dzinēji, turklāt jaudīgākie no tiem aprīkoti ar 9 pārnesumu «automātu» no mutantam līdzīgā Jeep Cherokee. «MJet» modeļa nosaukumā apzīmē dīzeli, kam šajā gadījumā ir 2 litru darba tilpums un 140 ZS jauda.

Kā tas brauc?

FOTO: Publicitātes foto

Ja pilnu dzinēju gammu var atrast jebkurā mājaslapā, tad reta Jeep vietne tā vienkārši atzīsies, ka Renegade patiesībā nav pazemināto pārnesumu, - kaut uzraksts 4WD Low viduskonsolē liecina par ko citu. Īpaši mazajam Jeep radītās pilnpiedziņas sistēmas Active Drive Low starpasu sajūgs vienkārši sabloķē abas asis, kam piedevām ir diezgan īss «pāris» jeb reduktora galvenais pārnesums. Izmantojot tikai pirmo «automāta» ātrumu, Jeep panācis t.s. crawl efektu ar superaugstu pārnesumu attiecību 1:20. Vai tas nozīmē, ka īstos dubļos Renegade kļūst bezpalīdzīgs? Nepavisam nē. Mazo džipu testā, kur pilnpiedziņas trūkums vai mikroskopisks klīrenss iestādīja smiltīs ne vienu vien izskatīgāku spēkratu, dūšīgais Renegade piebrauca, izbrauca un izvilka, - lielā mērā arī bruņutransportiera virsbūves ģeometrijas dēļ.

FOTO: Publicitātes foto

Automašīnām ar daudzdisku starpasu sajūgiem tie bezceļā mēdz pārkarst, uz laiku atstājot vāģi tikai ar priekšējo piedziņu. Renegade 4x4 modelī, ja to neatlaidīgi velk purvā tikpat smags auto, var uzdot pati kārba. Tad iekarsušajiem piedzīvojumu meklētājiem neatliek nekas cits kā visu izslēgt un draudzīgi sapīpēt, - pēc mirkļa transmisija atdzisīs atkal strādās. Uzreiz gan jāatzīmē, ka ne tuvu ne katrs Jeep Renegade apgādāts ar visu riteņu piedziņu, kas normālos apstākļos ir neticami atjautīga. Atšķirībā no vairuma konkurentu, kam starpasu sajūgs uzstādīts pie pakaļējā reduktora, Renegade un 500X tas atrodas priekšā.

Mierīgi rullējot pa šoseju, kardāns un aizmugurējās pusasis ne tikai nepārnes nekādu griezes momentu, - tās negriežas vispār. Ieguvums ir mazāks patēriņš un dilums. Ja tas viss šķiet nenopietni un «fiatiski», varu pačukstēt, ka līdzīgs princips, tikai augstvērtīgākā un dārgākā veidā tiks izmantots nākamās paaudzes «liesajā» quattro, ko Audi dēvē par quattro ultra. Jaunais A4 Allroad quattro (http://www.autoexpress.co.uk/audi/94424/new-audi-quattro-with-ultra-technology-aims-to-make-4x4-green) būs pirmais četru riņķu vāģis, kura kardāns uz taisnas, sausas šosejas stāvēs mierā kā...nu paši varat iedomāties, kas.

Taču atgriezīsimies pie renegāta-akritēja. Ikdienas gaitās jūs diez vai pamanītu, ka automašīna izmanto tikai astoņus no deviņiem «automāta» pārnesumiem un izkustas uzreiz ar otro pārnesumu, jo pirmais, kā jau minēts, paredzēts tikai lēngaitas kārpījienam kalnā. Pēc visa spriežot, eksistē arī pilnpiedziņas Renegade ar vienkāršāku 4x4 piedziņu, kurai ir tipiskā Lock poga un četri seguma režīmi, bet iztrūkst 4WD Low funkcija.

Būsim godīgi - tik mazam SUV, kāds ir Jeep Renegade, vispusīgas off-road funkcijas noderēs reti. Pēc nejaušas pieredzes ar nomas automašīnu zinu, arī «renegātam» ar priekšpiedziņu un benzīna motoru nav ne vainas. Neatkarīgi no tehniskā bruņojuma, šajā modelī visvairāk uzrunā no lielajiem Jeep veiksmīgi pārņemtā «komandiera pozīcija», skatiens pāri taisnajam motorpārsegam un vīrišķīgas pretreakcijas pielietā stūre. Renegade it nemaz nav stāsts par itāļu vieglajiem stūres pastiprinātājiem. Jā, «automāts» varētu slēgties plūdenāk, jā, varētu būt mazāk trokšņu no ārpasaules, bet, galu galā, Renegade ir nedārgs parketa džips ar īstu visurgājēju spējām un - kas šajā klasē negadās bieži - daudz vietas aizmugurējā sēdeklī. Taisnie sāni izspiež no virsbūves maksimāli iespējamo ietilpību.

FOTO: Publicitātes foto

Kas to pirks?

FOTO: Publicitātes foto

Rietumeiropā Renegade skaitās Jeep veiksmes stāsts, jo šis modelis ir lielisks veids kā baudīt amerikāņu leģendas testosterona pārpildīto tēlu un vienlaikus saglabāt labas attiecības ar svaigēdājiem kaimiņiem, kuri turas pie pārliecības, ka tieši lieli un dārgi džipi, nevis miljonos satiražēti Peugeot 206 ar dīzeļiem ved planētu pretim drīzai bojāejai. Mēs esam paškritiskāki, jo tāpat skaidri zinām, ka bērni nespēj ieelpot nicināmo gaisa maitātāju indīgos izmešus tā viekāršā iemesla dēļ, ka piecas stundas dienā dirn istabā pie datora.

Atbrīvojušies no atbildības nastas, mēs konstatējam, ka rētainais Renegade Limited ar divreiz gadā pielietojamiem bezceļa atribūtiem jauns maksā 31 000 eiro, kas tomēr ir sasodīti daudz par itāļu Jeep. Labi, mēs sakām, atteiksimies no 4x4 un dīzeļa, kurš tāpat šim auto ir gandrīz par lielu, un paliksim pie benzīna dzinēja un rokas kārbas. Taču 1,6 litru motors un piecu ātrumu transmisija izskatās pēc tik ekonomiska risinājuma, ka tā vietā labāk nopirkt Suzuki Vitara Briseles kāposta krāsā. 1,4 turbo ar sešiem ātrumiem jau atkal maksā vairāk par 21 000 eiro bez atlaides, un, tā kā runa ir par stilu, nevis Suzuki Jimny, ar ko ievākt priežu sveķus, mēs beigu beigās pagriežam muguru kauslīgajam brālim un sākam nodevīgi slīdēt Fiat 500X virzienā.

Un tomēr – ja pārstāvat maskulīno cilvēces daļu un ticat, ka cirvis zem gultas kāzu naktī spēj pamudināt Y hromosomu «pielauzt» vienu no X hromosomām tā, lai pati savienotos ar otru un iznākumā dāvātu jums dēlu, tad ziniet, ka Jeep Renegade patlaban ir akcija no 15 990 līdz 30 990 eiro.

Ēnu diena Lietuva
6 Komentāri