Gada auto tituls Astrai nu ir kabatā. Laiks likt to lietā!

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

29. februārī notika tas, kam bija jānotiek, – kārtējā Ženēvas motoršova priekšvakarā Eiropas Gada auto konkursa jeb COTY žūrija paziņoja, ka fināla balsojumā par 2016. gada laureātu kļuvusi jaunā Opel Astra.

 
Foto: Opel

Kas tas ir?

Tas ir patiešām jauns Opel modelis. Astra K ražota Polijā uz ne mazāk jaunas General Motors platformas, tāpēc ir

līdz pat 200 kg vieglāka par veco, saglabājot aptuveni tos pašus izmērus.

Patiesībā jaunā Astra ir pat nedaudz īsāka, taču, tā kā aizmugurējie pasažieri sēž tikpat zemu kā Seat Leon, salons subjektīvi šķiet pat lielāks. Liekais svars bija viena no lielākajām iepriekšējā modeļa problēmām, kas radīja blaknes ne tikai degvielas patēriņā un paātrinājuma rādītājos, bet arī vadāmībā un piekares izturībā. Opel ļaudis diezgan nervozi uztver Astra salīdzināšanu ar VW Golf, lai gan tas bijis svarīgākais konkurents vēl kopš Kadett laikiem. Aizvainojumu uzkurina arī vācu autoprese, kas izvairās no tiešas Astra vs. Golf konfrontācijas, uzdāvinot jaunajam Opel uzvaru pār vairs ne gluži jauniem Ford Focus vai Peugeot 308 modeļiem.

Foto: Opel

Jāatzīst, ka no praktiskās puses Opel tautiešiem ir taisnība, jo jaunā Astra pēc formas tiešām ir drīzāk tā paša Seat sāncensis, jo ir relatīvi zema un plata un tai ir mazs bagāžnieks. Par savādo riekstu kniebjamo, ko pie atvērta vāka veido aerodinamiskie elementi sānos, vairs neiepīkstēšos. Salons iekārtots uz goda, sportiskā stūre harmonē ar mērskalām, un agrākā pogu biezokņa vietā viduskonsolē atrodams lakonisks taustiņu izkārtojums. Jā, te ir nedaudz par daudz spīdīgas plastmasas, un IntelliLink multimediju iekārta īsceļus joprojām pārtaisa par apvedceļiem, bet

kopumā Astra kabīne ir omulīga vieta, kur pavadīt ceļā stundas un kilometrus.

Citiem gan nepatīk hronogrāfa tipa skalas ar radiāli izvietotiem cipariem (kā Škodai), bet, tā kā man allaž kas līdzīgs bijis uz kreisās rokas locītavas, spidometra lietošana nesagādā grūtības.

Foto: Opel
 
Foto: Opel

Kā tas brauc?

No deviņiem iespējamiem dzinēja variantiem testa modelis bija aprīkots ar jaudīgāko 1,6 litru turbodīzeļa versiju – 136 ZS. Augstāk «ķer» tikai 190 zirgspēku biturbodīzelis, ko cenas dēļ labāk atstāt Opel Insignia. Patiesākas liecības par jauna modeļa spējām allaž sniedz lētākie bāzes dzinēji, taču sulīgam dīzelim, turklāt ar «automātu», neapšaubāmi piemīt laisks šarms. Ieguvumi no jaunās šasijas signalizē par sevi jau pirmajos metros –

atsaucība stūrei, paātrinājumi, palēninājumi notiek vācu autobūves labākajās manierēs.

Tik labi vai vismaz uz to pusi Opel Astra pēdējo reiz brauca 1998. gadā, kad iznāca paaudze G.

Foto: Opel

Dīzeļdzinējs gandrīz sulainiskā iztapībā paspēj pabāzt ņūtonmetra spilventiņu ikreiz, kad kungam sagribas uzmīt uz gāzes pedāļa. Tikai kāpēc tas rūc tik uzmācīgi kā pikaps? Opel jauno CDTI lepni sauc par čukstošo dīzeli – nu ja tā, tad tas čukst tikpat neuzkrītoši kā bērni garlaicīgās teātra izrādēs. Var gadīties, ka tā ir konkrētās automašīnas liga (ko tādu ar testa Opel jau esmu pieredzējis), tomēr CDTI dūcošais fons ir uzmācīgs. Kaut vai tāpēc vien es vienīgo žetonu liktu uz to spēles lauciņu, kur rakstīts «1.4 Turbo». Vecajā Astra tas nepievīla ne reizi.

Foto: Opel
 
Foto: Opel

Kas to pirks?

Saliekot kopā puzles gabalus, kas veido Astra K, autovedējiem no Glivices uz Rīgu vajadzētu kursēt vienā laidā - produkts ir, izvēle ir, cena ir. Autotirgus patlaban nepiedzīvo tos spožākos laikus, taču visas pazīmes rāda, ka jaunā Astra piezagusies tam no žoga visaugstākās puses. Lai ko būtu iedomājies Opel un tā importētāji, Astrai visupirms jābūt praktiskam, izdevīgam auto par labu naudu, jo tā, dziedi vai raudi, bijusi Opel būtība kopš Mozus laikiem.

Foto: Opel

Opel Latvijas mājaslapā nav ne vārda par to, ka Astrā būtu vairāk vietas nekā konkurentu mašīnās, toties atrodams, ka Astra ir «Gaismas kas neapžilbina» un «Mobilais SPA». Burvīgi, bet kurš Latvijā pirks plašpatēriņa automobili ar smalkām IntelliLux gaismām un superergonomiskiem masāžas sēdekļiem? Katrs desmitais? Jā, LED lukturi nav dārgāki par ksenona, 1110 eiro, un ARG sēdekļi ir vēl lētāki (350 eiro), taču ko tādu varbūt atļausies vien privātais pircējs, kādu kompaktklasē nav daudz. Uz tā paša grābekļa Opel uzkāpa iepriekšējās Astras iznākšanas brīdī, uzbāžoties ar pārsātinātiem brīnumauto par nereālu cenu. Kā nereti gadās, bērnu slimības ķēra tieši liekos gadžetus – grozāmie lukturi negrozījās, riepu sensori streikoja utt.

Man tā arī neizdevās sagaidīt no Autofavorīta demoautomašīnas aprīkojumu, taču minu, ka tas laikam ir Dynamic. Vai nē, drīzāk Innovation, jo automašīnai bija elektriskā stāvbremze. Tātad vismaz 22 325 eiro bez papildaprīkojuma. Godīgi sakot, tā ir ļoti laba cena par automašīnu, kas izdzēš Opel pagātnes kļūdas.

Jaunā Opel Astra ir labs auto, tikai tas jāspēj saskatīt aiz nebūtisku, otršķirīgu īpašību lavīnas.

Navigācija, kas lasa priekšā īsziņas no jūsu telefona, ir jautrs laika kavēklis, bet nekādi nepadara automašīnu par Automašīnu. Tāpēc labāk aizejiet pie dīlera un izbrauciet ar «Astra vulgaris» – Astru parasto. Tas noteikti ir viens krietns vāģis.

Opel Astra sākuma cena ir 14 611 eiro.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu