RUS
Tavs pārlūks ir novecojis, lūdzu atjauno to..
Sīkdatnes (cookies) mums sniedz iespēju uzlabot jūsu kā lietotāja ērtibas. Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. VAIRĀK >

VW Touran 1.4 TSI un Ford C-Max 1.5 EcoBoost

Normunds Avotiņš/ speciāli TVNET 6
  • Raksts
  • Video
Foto: Volkswagen

Abi brauc ļoti jestri, taču vienam labāk izvēlēties dīzeli. Bet kuram?

Ir tādi testi, kas ieguļ plauktā un pēc tam neparko nedodas rokās, lai pārvērstos daudzmaz lasāmā tekstā. Šis ir viens no tiem. Neliegšos, ka slinkuma lāpīšanu ievērojami sekmēja fakts, ka pat tie Latvijas lasītāji, kas vēl prot izlasīt ko garāku par īsziņu, par jauniem miniveniem interesējas tikpat dedzīgi kā par simtlauciņu dambreti. Ar jauno Touran, ko tur liegties, izbraucu pat divas reizes. Vēl mazāk noliegšu, ka automobilis man dikti patika, taču pamatot to ir grūti. Kas var patikt, piemēram, ledusskapī? Smukas durvis? Kā tas klusu rūc? Saldētavā ir speciāls plauktiņš šņabim? Nu jā... pirmās divas īpašības var attiecināt arī uz Touran, tāpēc atkal biju strupceļā. Negaidītu pavērsienu uzdāvināja VW Touran piešķirtā Auto der Vernunft 2016 godalga. Latvju tulkotāji to interpretējuši kā «Saprātīgākais auto». Neesmu drošs, ka Touran ir saprātīgāks par kokerspanielu, jo tā tomēr ir tikai automašīna. Turklāt godalgu piešķir mājsaimnieču žurnāls, taču nu jau galdā bija kas vairāk par pliku cenu lapu. Neilgi pirms tam Ford dīleris palaida ielās jauno C-Max, un lūk – stāstam vismaz radās virsraksts.

Kas tas ir?

FOTO: Volkswagen

Pēc tiesas un taisnības, jauno Volkswagen Touran vajadzētu salīdzināt nevis ar C-Max, bet gan tā garāko brāli Grand C-Max. Par visai līdzīgu summu, 680 – 800 eiro, gan VW, gan Ford var tikt pie trešās rindas sēdekļiem, t.i. pēc vēlēšanās un nepieciešamības kļūt septiņvietīgi. Taču Grand modelim atšķirībā no parastā C-Max sānos ir slīddurvis, bet aizmugure izskatās tā, it kā to būtu zīmējis Džeimss Mejs. Bez tam neviena Grand C-Max pie Ford dīlera tobrīd tobrīd negadījās (un negadās arī tagad), tāpēc bija jāiztiek ar to kas, ir.

Volkswagen Touran var uzskatīt par neoficiālu jaunā Tiguan vēstnesi. Tas ir par 13 centimetriem garāks, izsmalcinātāks un labāk aprīkots par vairākkārt «uzfrišināto» 2003. gada modeli. Touran izveidots uz MQB platformas, lai ko jūs par to teiktu, tā riteņu bāze ir tikpat gara kā Passat, un Highline izpildījumā minivens arī izskatās tikpat cēls kā Passat, un diemžēl arī maksā gandrīz tikpat, ap 33 tūkstošiem eiro. Apdares materiāli, vadības ierīces, pat attālumi līdz galvenajām pogām šķiet tikpat «atstrādāti» kā apkalpošana augstākās klases restorānā. Atmiņā nekas īsti nepaliek, taču viss pasniegts nevainojami. Touran ir VW raksturīgā plašā dzinēju un ātrumkārbu izvēle, un vienīgais, kā tam vismaz pagaidām nav, ir 4Motion pilnpiedziņa.

FOTO: Volkswagen

Ford C-Max ir vienkāršāks auto kaut vai tāpēc vien, ka iztēsts no Focus, nevis Mondeo. Tipveida kinētiskais dizains ir daudz sājāks par LEDos dzirkstošo vecā C-Max modeļa «feisliftu», kas atvadījās no mums 2010. gadā. Salonā sagaida pazīstamās viegli raupjās plastmasas un izvirzītais panelis ar debeszilu apgaismojumu. Mazliet mulsina neskaitāmās plaknēs izvietotās pogas, piemēram, starta taustiņš paslēpies aiz stūres un pavērst pa kreisi, savukārt multimēdiju iekārtas «komandtiltiņš» pie ekrāna guļ gandrīz horizontāli, gluži kā savulaik Nissan Primera. Bet citādi C-Max turas augstā funkcionālā līmenī.Jaunās klimata iekārtas pogas var atšifrēt ar pirmo reizi, bet otrajā rindā ir trīs atdalīti, individuāli nolokāmi sēdekļi, - tāpat kā Touran.

FOTO: Volkswagen

Kā tas brauc?

FOTO: Ford

Biju ne mazumu pārsteigts, uzzinot, ka Volkswagen demonstrācijas automobilis aprīkots nevis ar mūžīgo minivenu pavadoni dīzeli, bet gan 1,4 litru benzīna TSI. Skaidrs, benzīna dzinējam ir zemāka cena, bet kas būs ar patēriņu?! «A vot, ka nekas nebūs,» kā teica Liedskalniņas Okulokulaka. Pirmkārt, pēc iesilšanas dzinējs vispār nav dzirdams, tāpēc pilsētas režīmā dažbrīd rodas ilūzija, it kā tu brauktu ar elektromobili. Uzspiežot uz gāzes pedāļa, skaņa pāriet tādā kā delikātā hibrīdiekārtas dūcienā. Pilnam efektam ir svarīgi, lai Touran būtu DSG, kas automašīnas cenu paaugstina par 1800 eiro. Manuālajai kārbai arī nav ne vainas, taču jaunais Touran šķiet iekļuvis tajā statusā, kur spaidīt sajūga pedāli vairs nepieklājas. 150 benzīna zirgspēki šādā virsbūvē ir teju slepenais ierocis, ko var likt lietā jebkur sākot ar Sarkandaugavu un beidzot ar Daugavpils šoseju, - 8,9 sekundes uz papīra ir krietni efektīgākas uz asfalta.

Un, visbeidzot, patēriņš: pie visai brīva braukšanas stila man iznāca 7,4 l/100 km – pilsētā. Ārpus tās it kā rijīgais benzīna dzinējs tērēja vēl mazāk. Ieskatījos arī vācu kolēģu piezīmēs – reālais patēriņš 6,6 litri, taupības režīmā – 5,5! Ne velti Auto Bild 2/2016 ar pārliecību secina, ka Touran 1.4 TSI ir saprātīgāka izvēle par Touran 2.0 TDI. Lūk, kur mitinās īstais Vernunft, lai arī benzīna dzinēja reputāciju iedragājušas vecās nedienas ar piedziņas ķēdi! Ja Touran gadījies labā komplektācijā, tas pat atļauj parotaļāties ar braukšanas režīmiem, taču esmu pārliecināts, ka 215/55 R17 riepām ievelkošajā stūres reakcijā pieder lielāki nopelni. Ja bail no bedrēm, tad lētākajiem Touran ir 205/60 R16 riepas.

FOTO: Ford

Pēc tik pārliecinoša priekšnesuma šķiet, ka austerveidīgajam C-Max vajadzētu klusiņām izdzēst borta uguņus un lavīties uz drošu ostu. Bet nē – Ford motoru baterijā ir tieši tikpat jaudīga haubice, kas saucas 1.5 EcoBoost. Līdzīgi Touran, šis dzinējs attīsta 150 zirgspēkus, un maksimālajā tehniskajā izpildījumā sapārots ar sešpakāpju PowerShift automātisko kārbu. Vai nu tāpēc, ka C-Max ir vieglāks, vai pārnesumu skaitļu dēļ sākumā sķita, ka fordieši C-Max vienkārši «uzčipojuši», - tik strauju Ford automašīnu bez divburtu uzrakstiem nebiju saticis vismaz gadus piecus! «Jā, tāds tas pusotra litra motors ir,» vēlāk smīnēja Inchcape Motors Latvia pārdevēji. Zināja, velli, bet neteica! Lielākais C-Max pieejamais EcoBoost arī labi sader ar C-Max šasiju, tomēr no visas sirds ieteikt šo dzinēju neuzdrīkstos. Vismaz ne šajā automašīnā.

FOTO: Ford

Kas to pirks?

FOTO: Volkswagen

Pirmkārt, vainojams degvielas patēriņš. Atšķirībā no TSI, jautrais EcoBoost brīnumus nepazīst – vidējā apetīte bija tāla no rūpnīcas solītajiem 6,5 litriem uz 100 km. Patiesībā nepieklājīgi tāla, tāpēc seko «otrkārt»: tāds pats C-Max Business ar automātisko kārbu, bet ar daudz taupīgāku 1,5 litru dīzeli maksā nieka 200 eiro...mazāk, 22440 pret 22 640 eiro! 120 zirgspēki ir gana daudz kompresijaizdedzes dzinējam, un ja vēl tas ir lētāks – spēle iznāk vienos vārtos, un dīzelis pārliecinoši uzvar.

VW Touran cenas atšķirība starp fantastisko 1.4 TSI un līdzvērtīgu TDI mērāma teju tūkstošos, un, kā ierasts, ne par labu dīzelim:28 431 pret 31 185, ja apskatām elegantu Highline ar septiņiem DSG ātrumiem. Var jau apskatīt arī ko citu, taču dīzelis izdevīgāks nekļūs, bet Touran vairs nebrauks tikpat līgani septiņvietīgs Passat. Vienādi vai otrādi, tiešā konfrontācijā Touran vajadzētu piesiet vienu roku aiz muguras, lai godīgā cīņā paukotos tiklab ar C-Max kā Grand C-Max. Volkswagen minivens ir augstākas klase produkts, par ko attiecīgi jāmaksā augstāka cena, turklāt Touran, kas izmēros pāraudzis paša pirmā modeļa Sharan, gluži vienkārši ir plašāks par Ford kompaktveniem. Tie 26 820 eiro, ko atradīsiet Grand C-Max cenu lapas treknākajā galā, Touran listē tāds viducītis vien ir. Tāpēc šos MPV ieteicams apskatīt katru atsevišķi un, galvenais, rūpīgi apsvērt, kāds dzinējs katram būs piemērotākais.

VW Touran bāzes cena ir 20 926 – 31 185 eiro, Ford C-Max cena ir 16 860 – 26 030 eiro, Ford Grand C-Max: 18 010 – 26 820.

FOTO: Ford
Volkswagen Daugavpils
6 Komentāri