Autobūves kompānijas tehnoloģiskajā progresā iegulda miljonus. Ja tā nenotiktu, mēs aizvien brauktu mašīnās bez skārienekrāniem, klimata kontrolēm, kas neatkarīgi regulē temperatūru dažādās auto salona zonās, radariem, adaptīvajām kruīza kontrolēm un tā tālāk. Šobrīd daudzu autoražotāju jājamzirdziņš ir autonomās braukšanas sistēmas, un tās jau pamazām ievieš reālajā dzīvē.
Omītes pirmā pieredze ar Tesla Model S autopilotu
Tesla Motors, piemēram, ir viens no pirmajiem ražotājiem, kas savos auto ir iebūvējis iekārtas un elektroniku, ar kuras palīdzību auto pat salīdzinoši lielā ātrumā var pārvietoties pa vairākjoslu šoseju bez vadītāja iejaukšanās; spēkrats pats turas joslas vidū, ievēro distanci līdz priekšā braucošajam un vajadzības gadījumā pat pārkārtojas blakus joslā.
Neskaitāmi demo braucieni un testi pierāda, ka šīs sistēmas strādā ļoti labi, tomēr paies ļoti ilgs laiks iekams automobiļa vadītāja vietā sēdošais cilvēks spēs pilnīgi uzticēties automobilim pašgājējam un labprātīgi šķirsies no autobraukšanas prieka, lai stūres vietā ņemtu svaigāko iecienītā laikraksta numuru. Jo īpaši uzskatāmi to parāda ļoti pieredzējuša, ilgus gadus pie stūres pavadījuša cilvēka, šajā gadījumā kādas omītes, reakcija, pirmo reizi sēžoties automobilī ar autopilotu.