Volkswagen Tiguan. Krosovers ar visurgājēja grimasi

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Volkswagen

Jaunā Tiguan pirmais tests atklāj attēlos nesaskatāmas rakstura šķautnes.

 
Foto: Publicitātes foto

Kas tas ir?

Jaunais Tiguan vairs nav «taisīts no «golfa»» vai, patiesībā, jebkā cita. Volkswagen modulārā platforma ļauj no standarta komponentiem izveidot tieši tādu un tieši tik lielu automašīnu, cik vajag. Jaunais Tiguan ir 6 cm garāks, 3 cm platāks un 3 cm zemāks par veco, savukārt

riteņu bāze pieaugusi par gandrīz 8 centimetriem, paverot iespēju aizmugurē sēdošajiem baudīt kolosālas ērtības

- reāli vairāk vietas kājām un virs galvas, par 18 cm bīdāmu sēdekli un atsevišķu klimata iekārtu.

Foto: Volkswagen

Parasti, iznākot žilbinoši modernam jaunam modelim, veco aizmirst kā vakardienas rokzvaigzni. Tā vajadzēja notikt arī ar Tiguan Nr.1, sevišķi ņemot vērā, ka konstruktīvi tas ir deviņus gadus vecs. Taču vēlīnais kompakto krosoveru bērns līdz pēdējam brīdim baudīja lielisku pieprasījumu, kamdēļ komunikācijas nodaļai nākas nemitīgi koriģēt informāciju jaunā Tiguan preses mapēs: vēl ap gadu miju tur bija teikts, ka kopš 2007. gada pārdoti 2,6 miljoni Tiguan, Ženēvas izstādē skaitlis nomainījās pret 2,7, bet Berlīnes dokumentos jau figurēja 2,8 miljoni. Protams, salīdzinot ar jauno modeli, pirmais Tiguan ir novecojis. Jaunajam ir par 145 l lielāks bagāžnieks, robustāks, pašpārliecinātāks dizains, par 82 kg mazāks svars, 7 drošības spilveni, 5 vadītāja atbalsta sistēmas, virtuālais panelis no Passat (tikai Highline izpildījumā) un galu galā augstāka izturība vērpē. Laikam tādēļ Volkswagen vecā skeitparkā bija iekārtojis tik izaicinošu apvidus braukšanas trasi, kādā agrāk atļāvās laist tikai lielo Touareg.

Foto: Volkswagen
 
Foto: Publicitātes foto

Kās tas brauc?

Tiguan ir 8 dažādi dzinēji, sešus no tiem var dabūt ar 4Motion pilnpiedziņu, bet četriem tā ir obligāta.

Modelī ar uzrauto lūpu parādījusies grozāmripa, kas komandē bezceļu braukšanas režīmus, savukārt poga ripas vidū neatkarīgi maina jau pazīstamos drive mode «noskaņojumus». Ar normālu jaudu un DSG pārnesumkārbu arī iepriekšējais Tiguan spēja diezgan daudz, taču smagākās vietās visu nācās darīt vai nu «ar švunku», vai labāk nemaz - par spīti elektroniskam Offroad režīmam armijas modelī Track & Field.

Skaidrs, ka arī jaunajam Tiguan nav, teiksim, bloķējamu diferenciāļu, taču tas bauda griezes momenta vektorēšanas un ātrdarbīgākas elektronikas priekšrocības. Rezultātā jaunais Tiguan nebaidās no diagonālas riteņu izkāršanās, kas vairumam vieglo krosoveru ir pamatīgs bieds. Ierastajā vidē, proti, uz asfalta, 20 centimetru klīrenss drīzāk iedrošina apmaļu un bedru pārvarēšanas epizodēs.

Automašīnas vadīšana ir patīkama, precīza un komfortabla, jo bez visa cita Tiguan var lepoties ar labu skaņas izolāciju.

Agregātu izvēle jāveic ar apdomu, jo dārgākās versijas nebūt nav tās izveicīgākās - tā, piemēram, 190 ZS dīzelis mazliet nesaprotas ar DSG kārbu, kurpretim tā paša dzinēja 150 ZS izpildījums iet kā smērēts. Sēdpozīcija un pārredzamība arī ir līmenī, lai gan spoguļi varēja būt platāki, bet atlokāmais head up displejs ir ne visai lietderīgi iztērēti 515 eiro.

Foto: Volkswagen
 
Foto: Publicitātes foto

Kas to pirks?

Pašpārliecības jaunajam Tiguan netrūkst. Priekšējo starmešu vien ir trīs veidi - bez LEDiem, ar LEDiem, ar aktīvajiem LEDiem. Pareizinām ar noformējuma tipiem - iznāk jau sešas grimases, kāpinām ar trim aprīkojuma līmeņiem - re, zirgs jau pārspēts! Jaunajam Tiguan patiešām ir tik daudz seju kā Smaragda pilsētas burvim. Tam iespējamas četrpadsmit dažādas krāsas, astoņu veidu interjeri un vienpadsmit veidu diski ar izmēriem līdz pat 20 collām. Un R Line komplekts, kas par 1800 eiro spēj jebkuru padarīt zaļu aiz skaudības.

Foto: Volkswagen

Vienlaikus vāģis zina savu vietu - salona apdare ir augstvērtīgāka nekā Golf, tomēr īsti «neaizvelk» līdz Passat, kaut paneļa neatspīdošā punktveida augša presēta jaunā, lāzera veidotā tehnikā. Cenas, pretēji gaidītajam, nemaz nav tik nogalinošas.

Lētākais šobrīd pieejamais Tiguan Comfortline ar 180 ZS benzīna dzinēju, 4Motion un DSG maksā 31 tūkstoti eiro.

Vasarā dīleri sāks tirgot vienkāršāku priekšpiedziņas Tiguan Trendline par 22 tūkstošiem, kas nav iepriecinoša ziņa Hyundai, Kia un citu marku tirgotājiem. Lai gan Tiguan ir «good, but not great», labs, bet ne nevainojams, pirmie iespaidi apliecina, ka Volkswagen visu izdarījis pareizi un tie, kas jauno automašīnu pasūtījuši pēc brošūras attēla, izvēlē nav kļūdījušies. Par spīti gaidāmajiem jaunajiem Škoda un Seat krosoveriem, otra tāda automobiļa kā Tiguan Volkswagen grupā nav un nebūs.

Volkswagen Tiguan sākuma cena ir 21 853 eiro, šobrīd pieejamajiem modeļiem - no 30 998 eiro.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu