TVNET tests: Lexus RX450h

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Normunds Avotiņš

Vai hibrīddzinējs jaunajā RX ir pārāks par benzīna turbo?

 
Foto: Normunds Avotiņš

Kas tas ir?

Jaunākās paaudzes luksuskrosovera Lexus RX pilnīgākais izpildījums. 3,5 litru V6 benzīna dzinējs Lexus Hybrid Drive sistēmas ietvaros sapārots ar diviem elektromotoriem – 123 kW priekšā un 50 kW aizmugurē. Vājākais elektromotors ir vienīgais mehānisms, kas piešķir RX450h tiesības nest uzrakstu AWD, jo «normālas» pilnpiedziņas sistēmas kā turboversijai, tam, tāpat kā agrāk, nav. Lexus to sauc par E-FOUR piedziņas sistēmu. Toties bagāžniekā nav nekādu norāžu uz gaitas akumulatora klātbūtni, jo tas ir mazāks, atrodas zem pakaļējā sēdekļa un vispār neaizņem tik daudz vietas kā vecākos RX modeļos. Kustība tikai ar elektropiedziņu teorētiski ir iespējama, taču īslaicīgi, jo mēs galu galā runājam par divas tonnas smagu automašīnu ar 20 collu riteņiem.

Ja neskaita uzrakstus un zili iemalotu Lexus emblēmu, hibrīds tiešām ir grūti atšķirams no RX200t. Līdzība turpinās arī interjerā, kur atšķirības jāmeklē ar lupu – hibrīdiem tipiskais Power rādītājs tahometra vietā, EV elektriskā režīma poga... un viss? Lai gan hibrīdversija aprīkota ar bezpakāpju variatoru, pārnesumkārbas svira un tās pozīciju dalījums ir identisks benzīna automašīnai ar sešpakāpju «automātu». Ārkārtīgi rūpīgi samontēto, tomēr vietām arvien nedaudz plastmasīgo salonu negaidīti bagātina kolosāla koka apdare ar smalkām, iestrādātām stīgām. Kā izrādās, šo lāzera gravēšanas tehnoloģiju pārzina Yamaha flīģeļu meistari. Mazliet pārsteidz, ka tik dārgā automašīnā aizmugurē nav atsevišķas klimata iekārtas, kāda mūsdienās ir pat VW Tiguan. Nu, un piecpadsmit gadus senais Toyota cruise-control kloķis zem stūres ir gluži vienkārši nonsenss. Dīvaini arī, ka no visiem iespējamiem signāla toņiem Lexus bagāžnieka vākam par labu atradis pīkstoņu, kas akustiski neganti atgādina atpakaļgaitā manevrējošu atkritumu automašīnu.

Foto: Normunds Avotiņš
 
Foto: Normunds Avotiņš

Kā tas brauc?

Ražotāja norādītā summārā jauda ir 313 ZS, taču zinātāji teic, ka īpašos apstākļos RX450h izverdot pat piecsimt zirgspēku. Manuprāt, šis apgalvojums maķenīt atgādina anekdoti par praporščiku, kurš apgalvoja, ka civilos apstākļos tangenss nudien nekādi nevarot pārsniegt vienu, turpretim kaujas apstākļos varot gadīties pat desmit un divpadsmit. Te būtu vietā atcerēties, ka Toyota V6 hibrīdiekārtas uzdevums nebūt nav aizstāt dīzeļdzinēju vai lieljaudas benzīna motoru. Pilnīgi pietiek, ja sistēmas sniegums ir līdzvērtīgs ierindas V8 benzīna dzinējam, vēlams 4 – 4,5 litrus lielam, kā norāda cipari «450», - tikai ar zemāku degvielas patēriņu.

Foto: Publicitātes foto

RX450h spēka iekārta izpilda pamatfunkciju, taču gaidīt no automašīnas vētrainu dinamiku ir veltīgi, jo automobilis gluži vienkārši nav tā konstruēts. Skatoties plašāk, galvenais lielo Lexus noieta tirgus ir ASV, kur, atšķirībā no Vācijas, nav nepieciešamības un iespējas traukties ar 200 km/h. Tāpēc RX ir pietiekami saturīgs mājas režīmā, bet ar aizdomām uztver mēģinājumus padarīt to par sporta automašīnu. Pat Sport+ režīmā, kas «mazo» IS300h pārvērš reālā BMW330 sāncensī, RX saglabā pašcieņu un iekšēji it kā atvainojas par negaidīti agresīvo rūcienu. Protams, RX450h spēj attīstīt ātrumu 200 km/h (tā vismaz rakstīts brošūrā) un, protams, tā vadītāja rīcībā ir sulīga jaudas rezerve, taču šis auto, kā dažkārt mēdz teikt, nemīl, ka to baksta. Un tam nepavisam nepiestāv F-SPORT pakotne, kuru labāk atstāt RX200t.

 
Foto: Normunds Avotiņš

Kas to pirks?

Lexus hibrīdiem ir pastāvīgs, uzticams un turīgs klientu loks, kas regulāri atjauno savu autoparku, turklāt pārsvarā paveic to bez sānsoļiem vācu trijnieka vai kā cita virzienā. Lexus dīleris atzīmē, ka Comfort izpildījumā automobilis pat neesot briesmīgi dārgs – 56 500 eiro, tomēr tādu RX450h dabā neesmu novērojis un šaubos, ka tas jelkad notiks. Ja nu vienīgi pēc piecpadsmit gadiem, kad tas ar amerikāņu lukturiem iznirs no Lietuvas autoplaču Sodomas un pieparkosies pie deviņstāvenes kaut kur Ziepniekkalnā vai Pļavniekos. Patlaban jauno RX visbiežāk var sastapt Jūrmalā, tomēr jāteic, ka radikālās dizaina izmaiņas salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli prasa ilgāku pierašanas laiku, nekā tika plānots. Un, ja jau atturīgā RX sejā parādījies kāds skarbāks vaibsts, varbūt tomēr vēlreiz izbraukt ar to turbo? Vidējais degvielas patēriņš reālos apstākļos nemaz tik ļoti neatšķiras.

Lexus RX450h sākuma cena ir no 56 500 līdz 82 880 eiro.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu