RUS
Tavs pārlūks ir novecojis, lūdzu atjauno to..
Sīkdatnes (cookies) mums sniedz iespēju uzlabot jūsu kā lietotāja ērtibas. Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. VAIRĀK >

TVNET tests: Lexus RX450h

Normunds Avotiņš/ speciāli TVNET 1
Foto: Normunds Avotiņš

Vai hibrīddzinējs jaunajā RX ir pārāks par benzīna turbo?

Noteikti ne ar cenu. Ārēji praktiski identisks Lexus RX200t maksā vismaz 7 tūkstošus eiro mazāk par jaudīgāku un it kā prestižāku RX450h, taču, kā noskaidrojās pirmajā TVNET testā, noteikti nebrauc par septiņiem tūkstošiem sliktāk. Tomēr jaudas atšķirība tīri objektīvi ir būtiska, 313 zirgspēki pret 238,

hibrīdam pieejams arī ekstrēms braukšanas režīms Sport+, kāda turbo-er-iksam nav,

un arī paātrinājums uz papīra ir krietni pārliecinošāks: 7,7 sek līdz 100 km/h hibrīdam pret 9,5 sek 100% benzīna automašīnai. Plus eventuāli zemāks degvielas patēriņš pilsētā. Augstākam aprīkojuma līmenim pienāktos kaut kas, kā nav tam otram, taču, apgriežot otrādi abu RX cenu lapas, «ekstru» ēdienkarte izrādās pilnīgi vienāda.

Kas tas ir?

FOTO: Normunds Avotiņš

Jaunākās paaudzes luksuskrosovera Lexus RX pilnīgākais izpildījums. 3,5 litru V6 benzīna dzinējs Lexus Hybrid Drive sistēmas ietvaros sapārots ar diviem elektromotoriem – 123 kW priekšā un 50 kW aizmugurē. Vājākais elektromotors ir vienīgais mehānisms, kas piešķir RX450h tiesības nest uzrakstu AWD, jo «normālas» pilnpiedziņas sistēmas kā turboversijai, tam, tāpat kā agrāk, nav. Lexus to sauc par E-FOUR piedziņas sistēmu. Toties bagāžniekā nav nekādu norāžu uz gaitas akumulatora klātbūtni, jo tas ir mazāks, atrodas zem pakaļējā sēdekļa un vispār neaizņem tik daudz vietas kā vecākos RX modeļos. Kustība tikai ar elektropiedziņu teorētiski ir iespējama, taču īslaicīgi, jo mēs galu galā runājam par divas tonnas smagu automašīnu ar 20 collu riteņiem.

Ja neskaita uzrakstus un zili iemalotu Lexus emblēmu, hibrīds tiešām ir grūti atšķirams no RX200t. Līdzība turpinās arī interjerā, kur atšķirības jāmeklē ar lupu – hibrīdiem tipiskais Power rādītājs tahometra vietā, EV elektriskā režīma poga... un viss? Lai gan hibrīdversija aprīkota ar bezpakāpju variatoru, pārnesumkārbas svira un tās pozīciju dalījums ir identisks benzīna automašīnai ar sešpakāpju «automātu». Ārkārtīgi rūpīgi samontēto, tomēr vietām arvien nedaudz plastmasīgo salonu negaidīti bagātina kolosāla koka apdare ar smalkām, iestrādātām stīgām. Kā izrādās, šo lāzera gravēšanas tehnoloģiju pārzina Yamaha flīģeļu meistari. Mazliet pārsteidz, ka tik dārgā automašīnā aizmugurē nav atsevišķas klimata iekārtas, kāda mūsdienās ir pat VW Tiguan. Nu, un piecpadsmit gadus senais Toyota cruise-control kloķis zem stūres ir gluži vienkārši nonsenss. Dīvaini arī, ka no visiem iespējamiem signāla toņiem Lexus bagāžnieka vākam par labu atradis pīkstoņu, kas akustiski neganti atgādina atpakaļgaitā manevrējošu atkritumu automašīnu.

FOTO: Normunds Avotiņš

Kā tas brauc?

FOTO: Normunds Avotiņš

Ražotāja norādītā summārā jauda ir 313 ZS, taču zinātāji teic, ka īpašos apstākļos RX450h izverdot pat piecsimt zirgspēku. Manuprāt, šis apgalvojums maķenīt atgādina anekdoti par praporščiku, kurš apgalvoja, ka civilos apstākļos tangenss nudien nekādi nevarot pārsniegt vienu, turpretim kaujas apstākļos varot gadīties pat desmit un divpadsmit. Te būtu vietā atcerēties, ka Toyota V6 hibrīdiekārtas uzdevums nebūt nav aizstāt dīzeļdzinēju vai lieljaudas benzīna motoru. Pilnīgi pietiek, ja sistēmas sniegums ir līdzvērtīgs ierindas V8 benzīna dzinējam, vēlams 4 – 4,5 litrus lielam, kā norāda cipari «450», - tikai ar zemāku degvielas patēriņu.

FOTO: Publicitātes foto

RX450h spēka iekārta izpilda pamatfunkciju, taču gaidīt no automašīnas vētrainu dinamiku ir veltīgi, jo automobilis gluži vienkārši nav tā konstruēts. Skatoties plašāk, galvenais lielo Lexus noieta tirgus ir ASV, kur, atšķirībā no Vācijas, nav nepieciešamības un iespējas traukties ar 200 km/h. Tāpēc RX ir pietiekami saturīgs mājas režīmā, bet ar aizdomām uztver mēģinājumus padarīt to par sporta automašīnu. Pat Sport+ režīmā, kas «mazo» IS300h pārvērš reālā BMW330 sāncensī, RX saglabā pašcieņu un iekšēji it kā atvainojas par negaidīti agresīvo rūcienu. Protams, RX450h spēj attīstīt ātrumu 200 km/h (tā vismaz rakstīts brošūrā) un, protams, tā vadītāja rīcībā ir sulīga jaudas rezerve, taču šis auto, kā dažkārt mēdz teikt, nemīl, ka to baksta. Un tam nepavisam nepiestāv F-SPORT pakotne, kuru labāk atstāt RX200t.

Kas to pirks?

FOTO: Normunds Avotiņš

Lexus hibrīdiem ir pastāvīgs, uzticams un turīgs klientu loks, kas regulāri atjauno savu autoparku, turklāt pārsvarā paveic to bez sānsoļiem vācu trijnieka vai kā cita virzienā. Lexus dīleris atzīmē, ka Comfort izpildījumā automobilis pat neesot briesmīgi dārgs – 56 500 eiro, tomēr tādu RX450h dabā neesmu novērojis un šaubos, ka tas jelkad notiks. Ja nu vienīgi pēc piecpadsmit gadiem, kad tas ar amerikāņu lukturiem iznirs no Lietuvas autoplaču Sodomas un pieparkosies pie deviņstāvenes kaut kur Ziepniekkalnā vai Pļavniekos. Patlaban jauno RX visbiežāk var sastapt Jūrmalā, tomēr jāteic, ka radikālās dizaina izmaiņas salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli prasa ilgāku pierašanas laiku, nekā tika plānots. Un, ja jau atturīgā RX sejā parādījies kāds skarbāks vaibsts, varbūt tomēr vēlreiz izbraukt ar to turbo? Vidējais degvielas patēriņš reālos apstākļos nemaz tik ļoti neatšķiras.

Lexus RX450h sākuma cena ir no 56 500 līdz 82 880 eiro.

Lietuva Jūrmala
1 Komentāri