2013.gadā Peugeot tirgū laida jaunu modeli - krosoveru 2008. Lai arī tam nav pilnpiedziņas opcijas, kas šajā klasē ir parasta lieta, auto izrādījies gana populārs, jo visā pasaulē kopš iznākšanas brīža pārdoti jau 600 000 šā modeļa eksemplāru.
Pirmie iespaidi: Peugeot 2008
Dizains
Pirmais, kas veido priekšstatu par jaunu mašīnu, ir tās izskats. Peugeot 2008 gadījumā eksterjers ir uzpucēts kā pienākas apjomīgā modernizācijas procesā. Un rezultātā 2008 ir vizuāli krietni vien robustāks un, ja tā var teikt - SUViskāks.
Dizaineru mērķis, veidojot jauno auto, arī bija panākt, lai automobilis pat bez emblēmas būtu atpazīstams kā Peugeot.
Tas viņiem nenoliedzami ir izdevies, turklāt bez emblēmas varētu noteikt ne tikai piederību zīmolam, bet arī nosaukt modeli, jo galvenās proporcijas ir saglabātas. Tikai tēls ir mazliet nobriedušāks.
Pēc feislifta 2008 ir jauni, sarežģītas formas lukturi ar LED dienas gaitas lampiņu uzacīm. Starp tām dizaineri ierūmējuši jaunu radiatora režģi ar spīguļojošiem četrstūrīšiem, lielu hromētu lauvu pa vidu un zīmola nosaukumu virs tās. Sportiskā GT Line aprīkojuma līmeņa automobiļus var atpazīt pēc šī uzraksta sarkanajiem burtiem. Šiem auto ir citādāks arī interjers, kur sportisku atmosfēru rada melnā apdare ar sarkaniem akcentiem.
Atgriežoties pie režģa, jāteic, ka tas tagad ir piecelts stāvus un, būdams vertikāls, tas priekšpusei piešķir spēcīgāku izteiksmi. Sākot no Allure aprīkojuma līmeņa, tēlu vēl vairāk spēcina riteņu arku paplatinājumi un citādāki sliekšņi.
Salons
Jaunā Peugeot 2008 interjerā pirmais, kas iegūst uzmanību, ir tā dēvētais i-Cockpit. Aiz šī neparastā nosaukuma slēpjas netradicionāls instrumentu paneļa un stūres izvietojums. Proti, ja spidometrā ierasts lūkoties pa spraugu starp stūres centru un aploka augšējo malu, tad
šajā un citos Peugeot automobiļos ātrumu nākas lasīt, skatoties pāri stūrei.
Tas tādēļ, ka Peugeot i-Cockpit stūrei ir krietni mazāks diametrs nekā citos auto un rādītāju bloks ir pacelts nedaudz uz augšu.
Peugeot ir pārliecināti, ka šis ir ļoti labs risinājums, jo vadītājs rokas tur zemāk un tādā veidā brauc relaksētāk. Nestrīdēšos, jo pilnīgi iespējams, ka tā arī ir, taču man personīgi šis risinājums patīk mazāk nekā klasiskais vadītāja vietas iekārtojums. Labāk patiktu arī klasiska stāvbremzes svira, jo šobrīd tās vietu ieņem veidojums, kas lieliski piestāvētu USS Enterprise vai kādam citam kosmosa kuģim, turklāt nav īpaši ērti lietojams.
Ja vēl neskaita neglīto, nepārredzamo kruīza kontroles un ātruma ierobežotāja regulatoru, kurš noslēpts aiz stūres durvju pusē, tad
par vadītāja vietas ergonomiku neko sliktu teikt nevar.
Priekšējā paneļa centrā novietoto skārienekrānu var pārredzēt un ar to operēt itin viegli, ātrumpārslēga milzīgais uzgalis ir pa tvērienam un sēdekļi ir labi konturēti. Valensijas reģiona serpentīnos pierādījās, ka tie lieti noder, ja gribas pabraukt uz riepu saķeres robežas.
Lai arī 2008 nav liels (attālums starp tā bamperiem ir 4159 mm, bet riteņu bāze - 2538 mm), tas ir gana praktisks. Uz bezgalīgu plašumu aizmugurējā sēdeklī nevar, taču divi cilvēki jutīsies pietiekami ērti, savukārt bagāžnieks sniedz visu vidusmēra braucējam nepieciešamu - standarta konfigurācijā tā ietilpība ir 410 litri, bet, ar podziņu nospiešanu nolaižot 1/3 - 2/3 dalīto sēdekļa atzveltni, - 1400 litru. Pie tam bagāžniekā ir papildus kabatas sānos, āķi kravas nostiprināšanai, kā arī papildus slepenā novietne zem grīdas. Tās tilpums - 22 litri.
Tehnika
Peugeot 2008
tiek dēvēts par krosoveru, taču atšķirībā no citiem šī segmenta automobiļiem nepiedāvā pilnpiedziņas opciju.
Arī klīrenss ir tikai 16 centimetri. Pilnpiedziņas funkcijas 2008 versijās ar vismaz 100 ZS motoru uzticētas īpašai elektroniskās stabilitātes sistēmai ar četriem darbības režīmiem. Standarta režīms darbojas normālos ikdienas apstākļos un nekādi neatšķiras no parasta ESP. Sniega režīmā ESP sistēma variē ar griezes momenta sadali un pieļaujamo riteņu izslīdēšanu. Šis režīms darbojas līdz 50 km/h sasniegšanai, pēc kā ieslēdzas standarta ESP. Dubļu režīmā elektronika imitē ierobežotas berzes diferenciāli un gādā, lai iespējami daudz vilkmes nonāktu pie riteņa ar labāko saķeri. Dubļu režīms (slapjas zāles režīms) pēc Peugeot ieskata ir īpaši piemērots lauku ceļiem un ir aktīvs līdz 80 km/h. Smilšu režīmā ESP sistēma ļauj buksēt abiem riteņiem, lai risks iestigt un brist pēc lāpstas būtu mazāks. Šis režīms darbojas līdz 110 km/h, pēc kā sasniegšanas ieslēdzas standarta ESP. Un visbeidzot, Peugeot 2008
Grip Control sistēma piedāvā arī ESP atslēgt pilnībā, tā dodot vadītājam absolūtu brīvību cīņā ar sarežģījumiem uz ceļa.
Kas būtiski, Peugeot paši atzīst, ka Grip Control sistēma nedarīs brīnumus; viņi tikai vēlas, lai potenciālais 2008 pircējs saprot, ka šī sistēma palīdzēs sarežģītos apstākļos, bet neuzvedīs stikla kalnā.
Peugeot 2008 dzinēju paletē ir divi motori sešos dažādos izpildījumos. Tie ir 1,2 litru benzīna motors ar atmosfērisko versiju, kura attīsta 82 ZS, un divām versijām ar turbokompresoru, kuras attīsta 110 un 130 zirgspēkus. Dīzeļdzinēju paletē tikmēr ir 1,6 litru motors ar 75, 100 vai 120 zirgspēkiem. Redzams, ka nekā diži jaudīga starp šiem motoriem nav, taču ar jaudīgākajām motoru versijām, tas ir - vismaz 100 zirgspēkiem ikdienas vajadzībām būs atliku likām.
Par benzīna motoriem runājot, jāpiebilst, ka tiem ir trīs cilindri, taču nepiemīt šāda tipa motoriem raksturīgās burkšķēšanas; ir tikai patīkami sportiska dūkšana. Bet 110 zirgspēku benzīnnieka gadījumā nedzird arī to, ja auto aprīkots ar jauno automātisko pārnesumkārbu. Tā strādā raiti un nemanāmi, tāpēc šādi apgādātā auto drīzāk gribas relaksēties nevis mēģināt ieskriet fotoradara lamatās.
NEW 2008 | 1,2 PureTech 82hp M5 | 1,2 Turbo PureTech 110hp M5 S&S | 1,2 Turbo PureTech 110hp EAT6 S&S | 1,2 Turbo PureTech 130hp M6 S&S | 1,6 BlueHDi 75hp M5 | 1,6 BlueHDi 120hp M6 S&S | 1,6 BlueHDi 100hp M5 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Jauda (kW/ZS) | 82 | 110 | 110 | 131 | 75 | 120 | 100 |
Grieze (Nm / apgr./ min.) | 118/ 2750 | 205/ 1750 | 205/ 1500 | 230/ 1750 | 230/ 1750 | 300/ 1750 | 230/ 1750 |
Vmax (km/h) | 168 | 191 | 188 | 200 | 165 | 190 | 180 |
Augstums (mm) | 1570 | 1570 | 1570 | 1570 | 1570 | 1570 | 1570 |
Platums (mm) | 1739 | 1739 | 1739 | 1739 | 1739 | 1739 | 1739 |
Garums (mm) | 4159 | 4159 | 4159 | 4159 | 4159 | 4159 | 4159 |
Riteņu bāze (mm) | 2537 | 2537 | 2537 | 2537 | 2537 | 2537 | 2537 |
Pašmasa (kg) | 1215 | 1275 | 1305 | 1295 | 1300 | 1350 | 1330 |
Vidējais patēriņš (l/100km) | 4.9 | 4.4 | 4.8 | 4.8 | 3.7 | 3.7 | 3.7 |
CO2 emisija (g/km) | 114 | 103 | 110 | 110 | 97 | 96 | 97 |
0-100 km/h | 13.5 | 9.9 | 10.3 | 10.3 | 13.8 | 9.60 | 11.3 |
Degvielas tvertne (l) | 45 | 45 | 45 | 45 | 45 | 45 | 45 |
Peugeot 2008 cenas sākas nedaudz zem 14 tūkstošu eiro atzīmes. Taču tas tad būs pats «plikākais» modelis ar 82 zirgspēku benzīna motoru. Nedaudz nopietnāka 2008 lūkotājam jau jārēķinās ar aptuveni 16 tūkstošu eiro izdevumiem.