TVNET tests: Volkswagen Amarok V6 Aventura

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Trīs jaudas, trīs piedziņas un, pats galvenais - trīslitru dīzelis. Pirmais brauciens ar uzlaboto VW Amarok.

 
Foto: Volkswagen

Kas tas ir?

Pikapa Volkswagen Amarok uzlabotais modelis, kurā vizuālie un komforta papildinājumi atkāpjas tālu ēnā vissvarīgākā pilnveidojuma priekšā. Sākot ar 2017. modeļu gadu Amarok četru cilindru dīzeļdzinējus pilnībā aizstās 3 litru V6 TDI agregāts trīs jaudas versijās – ar 163, 204 un 224 zirgspēkiem. Vispārēja downsizing jeb tilpuma samazināšanas apstākļos tas ir unikāls upsizing piemērs, kas iedzen strupceļā konkurentus. Nevienam ES tirgū oficiāli tirgotam pikapam nav vairāk par pieciem cilindriem un divarpus darba tilpuma litriem, bet pārsvarā apvidus mašīnas ar kravas kasti šajos platuma grādos darbina četrcilindru dīzeļi, kas sen aizmirsuši, ka var būt arī trīslitrīgi.

Nav arī tā, ka Volkswagen Nutzfahrzeuge nodaļa dīzeļgeitas iespaidā sajukusi prātā un aizmirsusi par saistībām pret apkārtējo vidi. Patiesībā jaunais V6 izdevies pat ekonomiskāks un ar zemākiem CO2 izmešiem nekā līdzšinējie 2.0 TDI motori, it īpaši jaudīgākais BiTDI. Tā piemēram, jaunā Amarok V6 ultimatīvais izpildījums «pēc papīriem» patērē 7,6 l uz 100 km, - protams, ne jau brīžos, kad attīsta maksimālo ātrumu, kas (atkal jau «pēc papīriem») ir 193 km/h. Lai gan «motors no Touareg» skan lepni, patiesībā «Generation II Evo» agregātam ir cēlākas saknes. Debitējis 2014. gadā tolaik jaunajos Audi A6 un A7, pikapa vajadzībām V6 apgādāts ar piemērotāku turbokompresoru, optimizētu dzeses sistēmu un lielāku eļļas karteri, kas bez citiem ieguvumiem pagarina apkopes intervālus.

Foto: Volkswagen

Amarok izmēri un piekares konstrukcija nav mainījusies, turklāt Volkswagen saglabājis arī dažādu transmisijas veidu un kombināciju izvēli. Vājāko V6 pat varēs iegādāties ar 4x2 konfigurācijas piedziņu, trumuļu bremzēm aizmugurē un manuālo pārnesumkārbu. Abi jaudīgākie dzinēja izpildījumi būs pieejami tikai komplektā ar 4Motion pilnpiedziņu, turklāt sevišķi smagiem apstākļiem ražotājs iesaka 163 vai 204 ZS modeli ar manuālo kārbu, pieslēdzamu priekšējo tiltu un pazeminātajiem pārnesumiem. Ja braukšanas ērtības ir būtiskākas, vidējo brāli var apgādāt ar ZF astoņātrumu «automātu», bet augstākā plaukta precei tā ir obligāta – tāpat kā pastāvīga 4Motion piedziņa ar Torsen starpasu diferenciāli. Normālos apstākļos tāds Amarok momentā pārslēdzas uz otro pārnesumu, jo pirmais paredzēts braukšanas uzsākšanai, bezceļam vai piekabes vilkšanai.

Foto: Volkswagen
 
Foto: Volkswagen

Kā tas brauc?

Sāksim ar to kā tas izskatās. Pirmā izlaiduma speciālmodelis Aventura šiko ne vien ar jauniem bi-ksenona lukturiem un pikapam nepiedienīgiem 20 collu diskiem, bet arī ar matēti zilu krāsu, kas ir rūpnīcas papildaprīkojums. Kabīne ir plaša, praktiska un tāla no Touareg premium līmeņa apdares, tomēr nevar nepamanīt jauno stūri, vieglā VW instrumentu paneli, jaunu navigāciju ar Apple CarPlay un kaut ko agrāk neredzētu darba zirgā ar kravas kasti – speciālus ergonomiskos sēdekļus. Kam vajadzīga šī bižutērija, ja pikaps vispirms ir darba auto? Izrādās, ka nav gan. Pārdošanas statistika rāda, ka Eiropā ar katru gadu pieaug lifestyle tipa pikapu īpatsvars, un šajā spēlē ar bleķa diskiem un dermantīna grīdu nemaz nelaiž laukumā.

Foto: Volkswagen

Jau atlases spēlēs mājās tiks aizsūtīti tie, kam ir par maz jaudas, par daudz trokšņa, pietrūkst spēka uzbraukt dubļainā kalnā un ir bail ātri traukties pa tīru, gludu šoseju. Kā jau pārliecinājāmies sākumā, ar pēdējo Amarok problēmu nav, jo Vmax disciplīnā tas patiešām ir kā Touareg ar kravas kasti. Pat negrasos salīdzināt visas pasaules sērijveida pikapu maksimālos ātrumus, taču pat sešlitrīgam Ford F-150 Raptor tas ir tikai 160 km/h. Spēja pārvadāt kvadriciklu, gāzes balonus vai, teiksim, dārza lāpstu superauto režīmā, protams, netiks izmantota bieži, it sevišķi ārpus Vācijas bezlimitu bāņiem, taču šāds potenciāls uzskatāmi demonstrē Amarok V6 tehniskās iespējas. Iztēlojieties jebkuru no Amarok konkurentiem traucamies šādā ātrumā, un jums apskriesies dūša. Ja arī pikaps joprojām atradīsies uz ceļa, pasažieri būs spiesti sakliegties kā helikopterī.

Amarok Aventura novērš uzmanību tikai ar neizskaidrojamu blakustroksni kaut kur kabīnes augšdaļā. Kad pēc autobāņa reida dalījāmies šajā novērojumā ar Nutzfahrzeuge pārstāvi, viņš ieteica izmēģināt modeli bez jumta prožektoriem. Un vēl – pārstāt dauzīties pa šosejām un izmēģināt jauno Amarok beczeļā. Modifikācija ar automātisko pārnesumkārbu skaitās visnevarīgākā, jo tai faktiski nav mehāniski bloķējamu diferencāļu. Tomēr uzraksts 4MOTION uz kravas kastes borta nebūt nepielīdzina Amarok pilnpiedziņas Golfam, jo virkne elektronisko palīglīdzekļu sazobē ar kapitālu 550 ņūtonmetru griezes momentu un BF Goodrich riepām ļauj smieklīgi viegli pārvarēt ģeometriski ekstrēmus šķēršļus. Un tā skaņa, ne ar ko nesajaucamā, ne slodzes, ne svara nesatricināmā V6 motora skaņa... Vēl šobaltdien atceros pirmo braucienu ar jauno Amarok pirms sešiem gadiem Slovākijā. Tā jau viss bija labi, daudzsološais pikapu klases jaunpienācējs varēja uzbraukt visur, arī tur, kur it kā nevajadzētu varēt, taču divlitru motors šai procesā rēca, rūca un svilpa kā tai dziesmā par dzeguzes balsi. V6 tad nu paliek tā lepnākā daļa - par mašīnām, motoriem un meitenēm. Pareizi jau raksta uz vecu Audi A6 dibeniem, ka «divlitrīga ir tikai sula».

Foto: Volkswagen
 
Foto: Volkswagen

Kas to pirks?

Ņemot vērā, ka Aventura pat bez papildaprīkojama vēsā mierā var padarīt bankas kontu par 55 000 eiro sausāku, varētu domāt, ka priekšroka tiks dota lētākajiem Amarok. Nekā nebija. Arī mēs esam radījuši to statistiku, kas iedrošinājusi Volkswagen apveltīt jau tā ne visai lēto pikapu ar lielāku un dārgāku dzinēju. VW importētāja dati rāda, ka pērn Latvijā nav pārdots neviens 4x2 riteņu formulas Amarok, bet 140 un 180 zirgspēku modeļi ar manuālo pārnesumkārbu šķituši piemēroti attiecīgi tikai 1,9 un 3,9 procentiem pircēju. Atlikušie 94,2% izvēlējušies – tieši tā, topa modeli ar «automātu». Ja ar to vēl ir par maz, tad varu pavēstīt, ka kopš īpašā izpildījuma Canyon ieviešanas, tādu sev gribējuši 65% Amarok pircēju, tātad vairāk nekā puse!

Sešcilindru dīzeļa ieviešana pikapā sagaidīta ar urravām, kuras nespēj apklusināt pat salīdzinoši augstā sākuma cena – 30 000 eiro Vācijā par Amarok 4x2 Comfortline. Tā kā V6 TDI nepieciešams arī citiem VW grupas automobiļiem, Amarok «apsaizings» noritēs pakāpeniski, tomēr straujāk nekā Lielbritānijas atkabināšanās no ES. Līdz šī gada beigām tirdzniecībā nonāks dārgākie varianti ar automātisko pārnesumkārbu, savukārt Amarok 5,8 procentiem pragmatisko klientu tiks laists apgrozībā 2017. gada pirmajā ceturksnī. Piegādes atšķirības ietekmē vēl viens mazzināms fakts – augstāko specifikāciju Amarok V6 Eiropas tirgum turpmāk montēs nevis Argentīnā kā visus «vilkus», bet gan Nutzfahrzeug citadelē Hanoverē.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu