RUS
Tavs pārlūks ir novecojis, lūdzu atjauno to..
Sīkdatnes (cookies) mums sniedz iespēju uzlabot jūsu kā lietotāja ērtibas. Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. VAIRĀK >

Slepenais Audi rallija prototips, par kuru nezināja pat vadība

TVNET 4
  • Raksts
  • Video
Audi Group S prototips | Foto: Audi

1980.gadā Audi īstenoja revolūciju pasaules rallijā, kad debitēja ar savu ur-quattro pilnpiedziņas sacīkšu automobili.

Četri velkošie riteņi deva neizmērojamas priekšrocības, jo īpaši ceļiem ar pazeminātu saķeri, tātad uz grants ceļiem, dubļos un sniegā. Tomēr brīdī, kad aizvien spēcīgāku pamatu zem kājām sāka iegūt jaunā B grupa ar tās ekstrēmajiem rallija automobiļiem, Audi jau bija jāsāk uzmanīties no konkurentiem, kuri izmantoja vidū iebūvēta dzinēja konfigurāciju, raksta Topgear.com.

Lai arī Audi B grupai sagatavoja liesmas spļaujošo S1, tādi B grupas rallija auto kā Peugeot 205 Turbo 16 un Lancia Delta S4 bija labāk izsvaroti un vieglāk pārvaldāmi nekā ingolštatiešu quattro mašīna ar spēcīgo 5 cilindru turbo motoru priekšā. Tā kā S1 bija salīdzinoši smags priekšgals, itin bieži novērojama parādība braukšanas laikā bija nepietiekama pagriežamība, pret kuru labākais līdzeklis bija pārcelt motoru aiz braucēju mugurām.

Tā Audi darbnīcās tapa Audi Group S prototips, kas darbībā aplūkojams šeit pievienotajā video.

1000 zirgspēkus spēcīgais S grupas prototips esot bijis tik slepens, ka Audi Sport inženieri to projektējuši un būvējuši bez Ingolštatē mīkstajos krēslos sēdošās Audi vadības ziņas. Kas būtiski, projektēšana pat nav norisinājusies Vācijā - Group S prototipi nemarķētos konteineros esot vesti uz Desnu Čehijā, kur tie tikuši pilnveidoti.

Tāpat runā, ka rallija leģendai Valteram Rērlam pat tolaik nācies vienu testu sesiju aizvadīt uz koplietošanas ceļiem. Šim nolūkam gan esot bijusi rezervēta kāda sacīkšu trase, tomēr kāds putniņš inženieriem esot pačukstējis Audi Sport plānus un Rērlam nācies izmantot parastu šoseju. Likumsakarīgi Rērls ar savu dīvaino auto piesaistījis likumsargu uzmanību un ticis apturēts. Viņš esot lūdzis, lai viņu nefotografē, kam policisti piekrituši ar vienu nosacījumu - Rērlam esot bijis jānodemonstrē īsts sacīkšu režīma starts.

Audi Sport quattro
FOTO: Audi
4 Komentāri