Pirmie iespaidi: Opel ADAM S

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Ja gribas ne pārāk lielu, sportisku un zināmos apstākļos arī praktisku auto, tad viena no patlaban pieejamajām opcijām ir Opel ADAM S.

 
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Ārējais izskats

Opel ADAM jau bāzes izpildījumā ir simpātisks auto, bet S modifikācijā piemīlīgais simpātiskums tiek papildināts un faktiski var pat teikt, ka aizvietots ar pieticīgu agresivitāti. Tas nozīmē, ka tāpat kā pārējie ADAM arī S modelis var būt daudzkrāsains, piemēram, kā izmēģinātais eksemplārs būt ar drūmi pelēku virsbūvi un sulīgi sarkanu jumtu. Protams, Opel piedāvā izvēlēties arī citas krāsu kombinācijas, ko nu kurš uzskata par simpātisku un auto sūtībai atbilstošu.

Bez acij tikama virsbūves krāsojuma ADAM S jau standartā iegūst tikai šij versijai specifiska dizaina 17 collu riteņu diskus un kārtīgu spoileri uz jumta malas virs bagāžnieka vāka. Tūninga pasaulē dziļi ierauti ļaudis noteikti smīkņās par apzīmējumu «kārtīgs», taču ADAM S gadījumā šī detaļa ir samērā liela. Un neizskatās slikti.

Vēl starp ārēji sportiskā dizaina akcentiem var pieminēt citādāku priekšējo bamperu un sarkanus bremžu suportus, ko lieliski papildinātu divi izplūdes sistēmas uzgaļi aizmugurē. Tomēr par tiem nav padomāts un arī sportiskā ADAM S gadījumā jāiztiek ar ne pārāk liela diametra trubiņu. Patiesībā žēl, jo ir brīži, kad ADAM S patiešām dūc kā steroīdus saēdies mazauto.

 
Foto: Publicitātes foto

Salona komforts

Ja esi vadītājs vai priekšējais pasažieris, tad par sēdēšanas ērtumu jāsūdzas nebūs. Ja tevi centīsies iekārtot aizmugurējā sēdeklī, tad ātri vien sapratīsi, kas šis ir viens no divvietīgākajiem četrvietīgajiem auto, kāds redzēts.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Parastajā Opel ADAM vēl var ierausties un arī kādu ceļa posmu veikt kā aizmugurējais pasažieris, tomēr ADAM S gadījumā tas būs stipri apgrūtinoši. Iemesls ir priekšējie sēdekļi, kas to konstruētājiem ir padevušies ļoti sportiski, ērti un ar labu sānu atbalstu, taču tai pašā laikā arī ļoti biezi. Biezuma dēļ ievērojami samazinās atstarpe starp atzveltni un aizmugurējā sēdekļa sēdvirsmu, un ierūmēties tur tādējādi var tikai cilvēks ar suši irbuļu kājiņām. Bet, tā kā šādu auto visticamāk nepirks ģimenes cilvēks, šaurība aizmugurējā sēdeklī būs maza bēda. Un, ja nu tomēr, tad vismaz sākuma periodā aizmugurē vietas būs pat diviem bēbju sēdeklīšiem, bet nelielajā bagāžniekā varēs salikt «pamperus» 170 litru apjomā.

Atgriežoties pie interjera, jāsaka, ka citādi tas maz atšķiras no standarta ADAM. Arī te paneļa vidū ir krāsains ekrāns, multimediju sistēma ar jaunākajām savienojamības iespējām un skārienekrānu, viscaur salonam redzamas atsauces uz krāsām eksterjerā, kas šajā gadījumā ir sarkana un pelēka, un vadītāja deguna galā ir stūre, tikai šajā gadījumā tā ir kā no kāda muskuļauto vai itāļu supermašīnas - bieza, izteiksmīgi reljefota, labi satverama un ērti lietojama.

 
Foto: Publicitātes foto

Tehniskās īpašības

Opel ADAM S sirds ir 1,4 litru četru cilindru turbo motors ar 150 zirgspēkiem un 220 Nm. Skaitļi nav astronomiski un tiek sasniegti pie samērā augstiem kloķvārpstas apgriezieniem (attiecīgi 4900 un 2750 apgr./min.), bet, ja liek motoram griezties, tad uz braukšanas azarta atmošanos ilgi nav jāgaida. Pirmie spurti arī parādīja, kāpēc uzaicinājumā izmēģināt ADAM S, tas tika nodēvēts par pocket rocket jeb kabatas izmēra raķeti.

ADAM S nav domāts lieliem ātrumiem un tā maksimālais ātrums vispār ir tikai 210 kilometri stundā. Tie nav pārbaudīti un nav viedokļa par to, kā automobilis jūtas un uzvedas, kad spidometra bultiņa tuvojas galējai robežai, taču mūsu apstākļos pieļaujamajā ātrumā, spītējot īsajai riteņu bāzei, par ADAM S stabilitāti bažu nav. Turpretī mazā ātrumā auto dod iespēju izbaudīt precīzo stūrēšanu un kartinga sajūtas. Vienīgi jārēķinās, ka ceļa nelīdzenumu slāpēšana nav sportiskās balstiekārtas stiprā puse. Tāpat jārēķinās ar augstāku patēriņu nekā norādīts tabulā - manā gadījumā pēc apmēram 300 nobrauktiem kilometriem, ar īslaicīgu uzjautrināšanos 5,9 litru vietā borta dators rādīja 7,4 litrus.

Svarīgākie dati:

Dzinējs1364 cm3, 4 cilindru turbo ECOTEC
Jauda150 ZS @ 4900 – 5500 rpm
Griezes moments2750 – 4500 rpm
0-100 km/h8,5 sekundes
Vmax210 km/h
Patēriņš (pilsēta, šoseja, vidējais) l/100 km7,6 / 4,9 / 5,9
Bagāžnieks170 – 663 litri
Garums, platums, augstums3698 / 1807 / 1484 mm
Riteņu bāze2311 mm
Bāzes cena17 142 eiro
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu