Drošības tests, kurā auto sagriež kā ar nazi

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ekrānšāviņš no video

Eiropas jauno automobiļu novērtēšanas programmas (EuroNCAP) testos jaunie auto pakļauti dažādiem triecieniem - frontāliem ar dažādu pārklājumu pret fiksētu šķērsli, sāniskiem pret mašīnas imitāciju un arī stabu.

Atkarībā no testos gūtajiem rezultātiem autoražotājam ir vai nav pamats lepoties ar savu inženieru darbu. Ja EuroNCAP eksperti mašīnai piešķir piecas zvaigznes, tad šis sasniegums tiek izbazūnēts, kur vien ražotājam un dīleriem nav slinkums. Bet automobiļa

galalietotājs savā jaunajā mašīnā tikmēr sēžas ar domu, ka nu ir ļoti labi pasargāts

un dažkārt pat var uzņemties vairāk riska nekā varbūt vajadzētu.

Tomēr ir būtiski atcerēties, ka EuroNCAP testi tiek veikti apstākļos, kam ar realitāti un patiesajiem apstākļiem uz šosejas ir maz sakara. Pirmkārt jau testos attīstītais ātrums maksimāli ir 64 kilometri stundā. Sānu triecienā pret stabu ātrums pat ir divas reizes mazāks, jo ar to jāpārbauda, kā nostrādā sānu un griestu gaisa spilveni.

Šā iemesla vācu AutoBild sadarbībā ar Vācijas transportlīdzekļu uzraudzības organizāciju DEKRA (tā veic spēkratu tehnisko inspicēšanu un pārbauda, vai auto ir drošs dalībai satiksmē) imitēja situāciju, kurā vieglais auto, šajā gadījumā Opel Mokka, ar 80 kilometriem stundā frontāli un ar nelielu nobīdi uz pasažiera pusi ietriecas kokā. Tā funkcijas testā pilda tērauda stabs ar 20 cm diametru, kas iebetonēts zemē un tādējādi nav kustināms.

Opel Mokka testētāji izvēlējušies tādēļ, ka tas pārstāv populāro mazo krosoveru klasi, ir salīdzinoši lēts, 2012.gadā EuroNCAP testā saņēma 5 zvaigznes un, tā kā ar vārdiem Chevrolet Traxx, Buick Encore un Vauxhall Mokka tiek tirgots visā pasaulē, atbilst drošības prasībām ne tikai Eiropā, bet arī Āzijā un Ziemeļamerikā. Tiesa gan, tas attiecas tikai uz standarta testiem.

Šādā AutoBild un DEKRA testā, kur ātrums ir krietni lielāks un šķērslis ir tievs dzelzs stabs, auto apmēram sekundes desmitdaļas laikā tiek sagriezts kā ar nazi.

Kā tas izskatās, skaties zemāk pievienotajā video, kura beigās eksperts atklāj, ka manekenu sensoru mērījumi liecina par ļoti smagām traumām vadītājam un letālu iznākumu pasažierim.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu