TVNET apskats: Audi A3 Sportback 1.4 TFSI

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Normunds Avotiņš

Atjauninātais A3 kompresējis Audi kibernētikas aktualitātes relatīvi pieejamā izmērā.

 
Foto: Audi

Kas tas ir?

2012. gada Audi A3 modeļa modernizēts variants. Tā kā oriģinālais trešās paaudzes A3 izgudrēm bija uzzīmēts tā, lai izskatītos svaigs arī pēc desmit gadiem, «feisliftu» var sazīmēt tikai pēc priekšējo lukturu formas. Asais «zobs» starmeša apakšā A3 ģīmī iezadzies jaunā Audi A4 ietekmē un, manuprāt, ir maķenīt lieks. Ja raugāmies no šasijas un dzinēju perspektīvas, tehnisku izmaiņu ir tik, cik melns aiz naga – visā VW grupā ieviestais viena litra TFSI dzinējs (115 ZS) un mazliet optimizēts divu litru motors ar 190 zirgspēkiem un obligātu visu riteņu piedziņu.

Foto: Audi

Tā kā 1.0 dzinēju pie mums nepārdod, iznāk, ka omulīgais 1.4 TFSI ir jaunā A3 bāzes motors. Ir vēl arī 1,6 vai 2 litru dīzeļi, taču tie ir dārgāki. Modernizācija ienesusi A3 dzīvē aksesuārus, kas modeļa dzimšanas brīdī vēl nebija pieejami, piemēram, virtuālo instrumentu paneli, pre sense gājēju aizsardzības sistēmu un Matrix LED gaismas. Tā kā nekad nevar zināt, kādi uzdevumi A3 būs jāveic, tam var dabūt trīsdaļīgi nolokāmu aizmugurējā sēdekļa atzveltni un viendaļīgi atlokāmu piekabes āķi.

Foto: Audi
 
Foto: Audi

Kā tas brauc?

Tieši automašīnas glāsmainā gaita, nevis aviosimulatora kabīne ir tas, kas liek atmaigt pret vienistabas dzīvokļa cenu. Audi drive select piedāvā tikpat plašu režīmu izvēli kā lielajos modeļos, un dzīvīgais motors kopā ar pieskaņotu transmisiju ir gatavs ietērpt vadītāja noskaņojumu atbilstošā pārvietošanās dinamikā. Jau MMI ekrāns, kurš, iedarbinot dzinēju, izlien no paneļa, noskaņo uz īpašas braukšanas nots. Tikko dzirdamais motors papildus izceļ modeļa piederību premium kategorijai, vienīgi riepu šalkšanu gribētos baudīt mazāk.

Foto: Audi

Ar pilnu tvertni 1.4 TFSI ir gatavs aizvizināt ievērojamos attālumos, jo vidējais degvielas patēriņš iezīmējas apmēram 7 litru robežās, un labprāt nokrītas, ja apnīk rotaļāties ar dinamisko režīmu un izdodas piespiest sevi ievērot ātruma ierobežojumu. Lāgiem tas ir pagalam grūti, jo A3 acīmredzami būvēts lielākiem ikdienas ātrumiem - kā jau vairums vācu automašīnu.

Foto: Audi

Sākumā var mēģināt novērst uzmanību ar mazākas nozīmes vadības ierīču nevajadzīgu aiztikšanu. Piemēram, klimata sistēmas kloķīši grozās tik patīkami, ka temperatūru gribas paregulēt vēlreiz. Un vēlreiz. Nē, labāk par pusgrādu zemāk. Nu labi, tagad paklikšķināsim lielo MMI grozāmsviru. Oho, te var rakstīt burtus ar pirkstu! Audi A3 kabīnē atklājumu pietiek ilgākam laikam.

Foto: Audi
 
Foto: Audi

Kas to pirks?

Par spīti nepretenciozam izskatam un advokāta uzvalka krāsai, Audi A3 izdodas apburt visdažādākos skatītājus. Automašīna burtiski izstaro Vērtību, un tas ir dotums, ko velti cenšas iemantot ražotāji, kas nospēruši Audi ne tikai «lampas un zvaigznes», bet arī dizainerus. Nav pilnīgi nekāda racionāla iemesla maksāt par kompaktu hečbeku vairāk, nekā maksā līdz «ūkai da lūkai» piebāzts korejiešu krosovers, taču skarbā patiesībā ir tāda, ka tie melnie griesti, cipari borta datorā un pat ātrumkloķis noskatīts no četriem riņķiem, nevis otrādi.

Foto: Audi

Audi to lieliski zina, tāpēc pat vismazākos modeļus izgatavo tādus, lai citiem būtu, ko noskatīties. Vienīgais, pēc kā konkurenti it nemaz neilgojas, ir papildaprīkojuma cenas, tāpēc jauni Audi A3 pie mums sasniedz ielas krietni piezemētākā izpildījumā. Par laimi, zemāk par 150 zirgspēku TFSI piezemēties nevar, tāpēc pat vislētākā A3 pilots varēs slepus klusītiņām iedīkties unisonā ar ņipro turbomotoru, kad tas iekārtos A3 nākamajā straujākajā līkumā.

Audi A3 sākuma cena ir 24 000 eiro. Demoautomašīnas cena ar papildaprīkojumu ir 39 740 eiro.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu