RUS
Tavs pārlūks ir novecojis, lūdzu atjauno to..
Sīkdatnes (cookies) mums sniedz iespēju uzlabot jūsu kā lietotāja ērtibas. Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. VAIRĀK >

TVNET apskats: Renault Talisman un Talisman Grandtour

Normunds Avotiņš/ speciāli TVNET 2
Foto: Normunds Avotiņš

LED svītrās vizot, Talisman uzņēmies atjaunot Renault lielās klases automobiļu būves tradīcijas.

Vai atceraties tādu automašīnu - Renault Safrane? Es gan. To izlaida 1992. gadā vecā Renault 25 vietā. Safrane nodzīvoja līdz 2000. gadam, savas ne pārāk vētrainās karjeras laikā pārsteidzot sevi un pasauli ar mūsdienu Renault neiedomājamu sporta modeli Biturbo. Tam patiešām bija divas turbīnas, kas, uzmontētas 3 litru V6 motoram (paņemtam no plastmasas superauto Alpine A610), ģenerēja 262 zirgspēkus. Lai Safrane nenovērptu pusasis, tai bija arī visu riteņu piedziņa, taču nebija «automāta» – tā vienkāršā iemesla dēļ, ka tajos gados neviens neražoja tik izturīgas automātiskās pārnesumkārbas, ko varētu pieskrūvēt šķērsvirzienā iemontēta V6 motora galā.

FOTO: Renault

Safrane Biturbo bija pasakaini dārga. Neatceros, cik tieši, taču pietiekami daudz, lai deviņdesmito gadu Rīgā ko tādu varētu atļauties tikai, hmm, čaļi «ar jumtu». Brīnumainā kārtā divi tādi arī atradās, - vēl tagad atceros, kā tie lepni kā pāvi gozējās blakus tikko piegādātajiem Biturbo īpašā prezentācijā Raudas ielā - tur pirmos soļus spēra 1993. gadā vecā taksoparka klēpī ieņemtais Renault dīleris Euro Auto. Biturbo pircējiem patiešām bija gadījies «ieķert» ekskluzīvu auto, jo bez šiem diviem Renault paspēja saražot vēl 804 Biturbo, - ij ne salīdzināt ar tūkstošos tiražēto «sešsimto mersi»!

Šis liriskais ievads iecerēts tikai tādēļ, lai uzsvērtu, ka Safrane bija sava laika greznākais, kvalitatīvākais un dārgākais Renault, pēdējais jēdzīgais un lielais šā ražotāja sedans, kura pēdas izdzēsa sviestainais Vel Satis un no Aizspogulijas izmukušais Avantime. Un tagad es raugos uz Renault Talisman nospodrināta flīģeļa krāsā un prātoju, ka varbūt visu vēl var vērst par labu.

Kas tas ir?

FOTO: Normunds Avotiņš

Sāksim ar to, kas tas nav. Talisman nav nekādas saistības ar caurkritušo Renault Latitude, kas patiesībā ir Samsung SM5. Jaunais flagmanis, kura virsuzdevums ir aizstāt pārlieku ilgi ražoto Laguna, ražots Francijā, un, ja korejieši vēlas to saukt par Samsung SM6, tad viņiem jāizvēlas Renault-Nissan kopīgi radītā platforma, nevis otrādi. Un pat ja viņi piekrīt, SM6 nav un nevar būt piestūrējošo aizmugurējo riteņu, kas Talisman gadījumā pazīstami kā 4Control sistēma. Tā, tāpat kā visa automašīnas apakša, aizgūta no komfortablā minivena Renault Espace. No šā modeļa Talisman mantojis arī dzinējus, krāsainu planšeti viduskonsolē un stūri, taču izvairījies no samudžinātā pārnesumkārbas sviras algoritma. Izliektā «kruķa» vietā Talisman divsajūgu pārnesumkārbu jeb EDC komandē triviāla, toties saprotama svira.

FOTO: Publicitātes foto

Talisman ir netipiski garš, gandrīz 4,85 metri, arī riteņu bāze nav no mazajām (2,8 m), taču franciski garās virsbūves pārkares laupa lietderīgo telpu salonam. Līdz ar to aizmugurē Talisman izrādās šaurāks nekā gaidīts, lai gan efektu nevietā paspilgtina zemais jumts un šaurā durvju aila. Universālim Grandtour ar tā taisno jumtu šī problēma nav pazīstama. Šis ieguvums līdz ar apjomīgo bagāžas telpu vien ir 980 eiro piemaksas vērts, turklāt «garā» virsbūve beidzot ļauj arī vizuāli aptvert, ka Talisman taču ir tikpat liels kā Škoda Superb.

FOTO: Normunds Avotiņš

Kā tas brauc?

FOTO: Publicitātes foto

Ja lielais Renault brauktu tāpat kā lielā Škoda, tā būtu puse uzvaras. Taču Francija neizvēlas vieglākos ceļus, tāpēc Talisman ir savdabīgs it visā. Tam nav par 1,6 lielāku dzinēju, kas šāda izmēra automašīnai šķiet, mazākais, savādi. Ar turbopūti stiprināts 200 zirgspēku benzīna dzinējs drīzāk piestāvētu Renault Clio RS, nevis reprezentablam sedanam, - un Initiale izpildījumā Talisman ir pietiekami reprezentabls, lai ielas malā aprautos sarunas un pagrieztos galvas. Dīzeļu pasaules augstākais punkts ir 160 zirgspēku dCi, ko nevar dabūt citādi kā ar EDC pārnesumkārbu. Tas ir pareizi, jo manuālā pārnesumkārba šim automobiļu izmēram un klasei vairs gluži vienkārši nepiestāv. Ar rokas kārbu ir aprīkots ne tik izšķērdīgi aprīkotais Grandtour Zen, un no garā, it kā viduskonsolē iespraustā kloķa patiešām ir maz prieka - ja neskaita iespēju ietaupīt un tikt pie milzu Renault par mazāk nekā 27 000 eiro.

FOTO: Publicitātes foto

Sākotnējo skepsi par pirmsskolas līmeņa motoru pamazām izkliedē Talisman mundrā dinamika. 4Control visu riteņu stūrēšana ļauj pirms apdzīšanas «izšaut» kā Formulai 1 no sāncenša aizvēja. Vienīgi iespaidīgās 19 collu Initiale riepas nav īsti mierā ar mūsu ceļa seguma īpatnībām. Grandtour balstās uz tukliem 17 collu «baloniem» un piedāvā stūrēt pa vecam, t.i., tikai ar priekšējiem riteņiem. Izveicība neko daudz necieš, toties automašīna kļūst mazāk jutīga pret risēm, lai arī dobjie būkšķi uz Pleskavas šosejas ielāpiem un «viļņiem» paliek. No Espace pārceļojusi arī braukšanas režīmu izvēlne Multi Sense, kas ne vien manipulē ar automašīnas temperamentu un Initiale elektroniski pārstatāmajiem amortizatoriem, bet arī iedala citu krāsu gammu pilnībā animētajam spidometram un interjera «ambientajam» apgaismojumam.

Līdz Zen komplektācijai Talisman ir uz pusi mazāks, kaut arī krāsains ekrāns. Vai nu mazāka funkciju biruma, vai ātrākas reakcijas dēļ tas ir pat parocīgāks par lielo. Šajā ziņā Talisman ir tipisks Renault: pārspīlējumi nedara godu un noteikti nepadara vāģi augstvērtīgāku, bet lāgiem drīzāk vienkārši smīdina. Savukārt tās funkcijas, ko spēj uztaustīt un ieslēgt ne tikai divpadsmitstīgu ģitāras virtuozi, atkal padara Talisman par normālu auto - pie tam ārkārtīgi ekonomisku.

FOTO: Publicitātes foto

Kas to pirks?

FOTO: Publicitātes foto

Tradicionālās PassAvenSuperb izvēles apnikušajiem Talisman ir īsts atradums. Tas ir ievērojami modernāks par Peugeot 508, kam sen pienācis laiks mainīt modeļu paaudzes. Tā salona apdare uz tausti ir trīs reizes maigāka par Mazda6 paneļiem. Tas ir cilvēcīgāks un omulīgāks par Kia Optima un Hyundai i40, kuriem, starp citu, arī nav pārlieku plaša dzinēju izvēle. Tipiski vieglās stūres dēļ franču «flīģelis» zaudē Ford Mondeo vadāmībā un braukšanas manierēs vispār, toties atspēlējas ar komfortu, dizainu un oriģinalitāti. Visbeidzot, Talisman aizmugure nelec pa gaisu asās grambās, kā to centās darīt Renault Espace. Jā, lielā ekrāna dalījums atgādina pirmos TomTom, latviskojumi uzjautrina (momentānais patēriņš Renault saucas «Straume») un Zen sēdekļu strīpainais dīvānaudums spiežas cauri plānam vasaras apģērbam.

FOTO: Publicitātes foto

Renault Talisman ir ārkārtīgi saistošs piedāvājums kūstošajā D segmentā, taču tam vēl trūkst galīgā slīpējuma, kas pietuvinātu automašīnu premium standartiem. Tā kā šī diemžēl ir visu Renault automašīnu kopīgā problēma, nevar un nevajag gaidīt no Talisman brīnumu. Galu galā, tas ir lielākais, greznākais, dārgākais un (jācer) kvalitatīvākais Renault sedans pēdējo piecpadsmit gadu laikā, tāpēc vienkārši dosim Talisman nedaudz laika. Tas tad arī parādīs, vai Talisman ieies vēsturē kā executive tipa Renault atdzīvinātājs, vai arī tiks banāli aizmirsts kā Peugeot 607.

Renault Talisman sākuma cena ir 22 840 eiro (1,5 litru dCi, 110 ZS). Talisman Initiale dCi 160 EDC cena ir 36 370 eiro. Renault Talisman Grandtour sākuma cena ir 23 825 eiro, Grandtour Zen dCi 130 – 26 780 eiro.

Francija Samsung
2 Komentāri