«Latvijas Ceļu būvētājs» izvieto «Geocaching» slēpņus zem sliktā stāvoklī esošiem tiltiem

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka / LETA

Lai mudinātu cilvēkus ieskatīties patiltēs, zem sliktā stāvoklī esošajiem valsts tiltiem biedrība «Latvijas Ceļu būvētājs» (LCB) ir izlikusi spēles elementus - slēpņošanas jeb «Geocaching» slēpņus, kuros ir iespēja uzzināt vairāk gan par konkrētajiem tiltiem, gan par to apkārtni, informēja LCB izpilddirektors Zigmārs Brunavs.

Valsts budžeta finansējums jau daudzus gadus tiltu sakārtošanai ir nepietiekams, tādēļ

LCB aicina sabiedrību iepazīties ar daļu sliktā stāvokli esošo valsts tiltu, pirms tie nav sabrukuši pavisam.

«No valsts pārziņā esošajiem gandrīz 1000 tiltiem ceturtā daļa ir sliktā, bet 150 - ļoti sliktā stāvoklī. Šīs būves noveco un bojājas ne tikai no augšas, bet arī no apakšas - drūp, rūsē un deformējas.

Daļu no tiltiem būtu nepieciešams nekavējoties slēgt vai būtiski ierobežot satiksmi,»

stāsta Brunavs.

Patlaban «Geocaching» slēpņi ir ievietoti 12 patiltēs

Vidzemē, Kurzemē un Zemgalē, taču divu nedēļu laikā ir plānots šo sarakstu papildināt ar valsts tiltiem arī Latgales reģionā. Vasaras periodā ir apsekoti valsts tilti, taču biedrība ir pārliecināta, ka līdzīga situācija ir arī ar daļu pašvaldību tiltu - finansējuma trūkst kā vieniem, tā otriem.

Brunavs informēja, ka, piemēram, slēpņa atradēji zem tilta pāri Braslas upei ne tikai redzēs tilta bēdīgo stāvokli, bet arī uzzinās, ka rajona padome iegādājās tilta konstrukcijas no Cēsīs lokalizētās bijušās PSRS armijas krājumiem. Lai arī tiltu uzstādīja kā pagaidu risinājumu, lai varētu ekspluatēt Eiķēnu karjeru, tas tiek izmantots jau vairāk nekā 20 gadus. Vienīgie uzlabojumi, kas šajos gados veikti, ir tilta krāsošana.

«Esmu personīgi apsekojis visus šos valsts tiltus, un situācija ir diezgan bēdīga - ja margas uz tilta ir izrūsējušas un vietām brīvi kustināmas, par kādu drošību var būt runa? Turklāt

ne vienmēr tiltu patiesais stāvoklis no autovadītāja redzespunkta ir saskatāms

- gadās, ka no virspuses tilts ir kosmētiski sakopts, taču patiltē paveras patiesā aina - nodrupis betons un korozijas nopostīts dzels stiegrojums,» stāsta Brunavs.

LCB aicina, esot pie konkrētā objekta, pašiem uzņemt tiltu foto, ievietot tos savā «Facebook» vai «Twitter» kontā ar tēmturi «#BedigieTilti», ierakstā atzīmēt «@LatvijasCeluBuvetajs» («Facebook») vai «@Biedriba_LCB» («Twitter») un dažos vārdos raksturot tiltu stāvokli. Tiem, kuri līdz 2016.gada 30.oktobrim savā «Facebook» un «Twitter» kontā publicēs vismaz trīs tiltu foto, būs iespēja laimēt auto navigācijas ierīci no «Garmin».

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu