RUS
Tavs pārlūks ir novecojis, lūdzu atjauno to..
Sīkdatnes (cookies) mums sniedz iespēju uzlabot jūsu kā lietotāja ērtibas. Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. VAIRĀK >

TVNET apskats: Ford Mustang 2.3 Ecoboost

Normunds Avotiņš/ speciāli TVNET 8
Foto: Normunds Avotiņš

No emocionālā viedokļa četru cilindru Mustang paliek V8 ēnā - un nepelnīti.

Ford Mustang ar četriem cilindriem izklausās tikpat bezcerīgi kā vējdzirnavas ar diviem spārniem vai bobsleja četrinieks ar tikai diviem braucējiem iekšā. Taču, ja nomierinās un labi padomā, nekas baiss jau nav atgadījies – «ponīkārs» (no «ponycar») gluži vienkārši atgriezies pie saknēm. Četru cilindru dzinēji vairāk nekā pusgadsimtu garajā Mustang biogrāfijā pavīd vismaz divas reizes, un vienam pat bija līdzīgs darba tilpums tagadējam Ecoboost – 2,3 litri. Turklāt tas motors tika netālredzīgi izcelts no dabas kļūdas vārdā Ford Pinto, kamēr mūsdienu agregāts, aprīkots ar jaudīgāku turbokompresoru un lielāku starpdzesētāju, darbina jauno Ford Focus RS. Un, ja jau tā, tad nevar būt, ka Mustang Ecoboost ar to ir tikai Mustang V8 placebo.

Kas tas ir?

FOTO: Ford

Amerikāņu kulta mašīnas Ford Mustang jaunais bāzes modelis. Agrāk tādos tika iebūvēti atmosfēriskie V6 dzinēji, kas gan nekur nav izgaisuši arī 2015. gada modelī: Ziemeļamerikā jauno Mustang pārdod arī ar 3,7 litru 300 zirgspēku V6. Taču Ford ambiciozie plāni pataisīt Mustang no amerikāņu ikonas par globālu kulta auto pieprasīja vēl mazāku dzinēju, ar kuru «’stangu» kā tādu Trojas zirgu varētu iestumt pa vārtiem tajos nepiekāpīgajos tirgos, kur tādus daiktus kā Mustang apliek ar 150% ievedmuitu un vēl 1000% luksusauto nodokli. Un, tā kā Ecoboost modeļa CO2 izmeši ir divas reizes zemāki nekā klasiskās līnijas tālākvilcējam Mustang V8 GT, Ford cer, ka uz «eco» vārda iesaistīšanu nosaukumā uzķersies arī naivie trojieši Eiropā.

FOTO: Normunds Avotiņš

Uzķerties nav grūti, jo Mustang 2.3 ārēji praktiski neatšķiras no sava astoņstobru brāļa, bet citāda raksta diskus, mazākus bremžu suportus un trūkstošo GT logo starp pakaļējiem lukturiem iztālēm vispār nav iespējams sazīmēt. Toties visi jau iztālēm redz, ka tur brauc īsts Ford Mustang – vēl zemāks un vēl platāks nekā iepriekš, bagātīgi apgādāts uzbudinošām risēm, aizraujošām detaļām un siluetu, kas burtiski iededzina sevi nejaušu vērotāju atmiņās un atstāj tumšu ēnu pat dienās bez saules.

FOTO: Normunds Avotiņš

Kā tas brauc?

FOTO: Ford

Pirms Ecoboost man palaimējās izbraukt ar Mustang GT. Ja runa būtu par kādu citu automašīnu, «četrinieka» liktenis jau būtu izlemts – «tikai» 314 zirgspēku pret 418, seismiskā astoņcilindru motora burkšķēšana un vesela kantāte dažādu skaņu un trokšņu izplūdes traktā. Par spīti jaunajai, neatkarīgajai aizmugurējo riteņu piekarei un citiem pielāgojumiem Mustang GT tomēr šķita maķenīt neuzticams. Sociālajā panelī, kur ļaudis fotografē, ko ēduši brokastīs, par V8 tā arī ierakstīju:

«Braukt ar šo auto ir tāpat kā iet medībās ar senu, bet drusku ķertu draugu

- visu laiku ir interesanti, bet nav ne jausmas, kad un kur viņš izšaus.» Neapgalvošu, ka saņēmu simtprocentīgu piekrišanu, tomēr palieku pie sava – Mustang GT ir drusku ķerts aparāts.

FOTO: Ford

Ecoboost atvieglina mašīnas garo snuķi par 65 kilogramiem, pietuvinot Mustang rumpi ideālam izsvarojumam 53:47.

Mustang 2.3 ir ne vien vieglāka priekša, tas ir arī atsaucīgāks gāzes pedālim,

ar lineāru jaudas padevi, uzticami bremzējas un vadās, turklāt to dara arī tajos vieglu baiļu iezīmētajos brīžos, kad automašīnas virziens vairāk tiek noteikts nevis ar stūri, bet ar gāzes pedāli. Jā, «meiteņu mustangs» jeb Girlstang, kā Štatos izsenis lamā mazlitrāžas modeļus, spēj arī to, turklāt krietni vien paredzamāk nekā V8. Tiesa gan - neviens nepērk Ford Mustang, cerot uz ķirurģiski precīzu braukšanu. Darbībās ar šī testosterona sprādziena pedāļiem ir kaut kas puicisks, kā garāmejot apgāzt spaini vai iespert pa kaimiņu mašīnas riepu, lai vāģis pusdivos naktī sāktu gaudot. Tomēr vairumā situāciju Mustang 2.3 sniedz vairāk nekā Mustang 5.0 - ja vien runa nav par nakts dragreisu starp degošām mucām.

Īpašu dimensiju Ford Mustang piešķirtu manuālā pārnesumkārba, taču abos gadījumos tas bija «automāts», kurš vēl vairāk nosvēra svaru kausus par labu Eiropas motoram. Kamēr GT iekustināja visus astoņu virzuļus un sarunāja ar kārbu, kādā robā tad nu brauksim, Ecoboost ar savu straujo turbīnu jau bija pilnā plaukumā un īstajā pārnesumā. Tas (neskaitot svara atšķirību) arī

izskaidro, kāpēc divreiz mazākam dzinējam nav divreiz lēnāks paātrinājums līdz 100 km/h.

Toties tam ir divreiz, nē, desmitreiz štruntīgāka skaņa, ko var atdzīvināt tikai ar dārgu Ford Performance izpūtēju. Testa mašīnai tāds bija, tāpēc neviens pat nemanīja četru cilindru iztrūkumu.

FOTO: Ford

Kas to pirks?

FOTO: Ford

Mēģiniet sevi iztēloties pie Ford Mustang stūres. Tur izskatās un ož kā daždien amerikāņu mašīnās. Aizmirstiet vācu mistiskos polimērus, japāņu koka intarsijas un pēc naudas smaržojošu ādu.

Mustang kabīne dizainā var sacensties vienīgi ar Fendt traktoru, un ij tad vēl nav droši zināms, kurš uzvarēs.

Te ir tikai pats nepieciešamākais, piemēram, stūre, uz kuras, tāpat kā uz paša auto, uzzīmēts zirgs, nevis Ford ovāls. Instrumentu panelis ir diezgan askētisks, un borta datora logā tik tikko pietiek vietas degvielas informācijai un braukšanas režīmu ikonām. Pievienojiet tam žēlīgi skanošu stereosistēmu, un nu jau vairs nav jābrīnās, kā tik varenam vāģim var būt tik pieticīga sākuma cena – 36 800 eiro ar manuālo un 40 100 eiro ar automātisko kārbu. V8, starp citu, maksā sešus tūkstošus vairāk.

FOTO: Ford

Ford Mustang nav regulējamu amortizatoru (phe, ko vēl ne!), un arī no stūres pastiprinātāja režīmiem nav lielas jēgas, jo visi trīs ir vienādi. Toties ir iespēja atvienot elektroniskos palīglīdzekļus, iestatīt borta datoru režīmā «Kena Bloka ķivere» un veikt Mustang iejādi, pārsvarā izmantojot kājas, tas ir, pedāļus. Pašsaglabāšanās instinkts saka priekšā, ka pastāv milzu iespēja pēc tam arī mājup doties kājām, taču starp ģēniju un idiotu tak esot tikai viens solis.

«Briseles kāpostiem» iesmērētā pasaciņa par vairāk jaudas no mazāka tilpuma pie mazāka patēriņa arī nedarbojas,

jo, pateicoties «boostam», «Eco» nav radikāli ekonomiskāks par GT - labākajā gadījumā par litriem trim, kas pie vidējās apetītes «n-padsmit uz simtu» nav apspriešanas vērts. Kaut kur izlasīju, ka četru cilindru motors esot kā radīts Mustang kabrioletam. Var jau būt, tikai neesmu drošs, ka kabrioletam ir radīts pats Mustang. Iztēlojoties melno kapsulu bez jumta, kļūst neomulīgi - gandrīz tikpat neomulīgi kā aizmugurējos sēdekļos, kur vietas nav vairāk kā Audi TT aizmugurē. Man drīzāk šķiet, ka Ecoboost vispār radīts nevis eiropiešiem, bet amerikāņiem, kas vēlas dabūt astoņu cilindru jaudu par četru cilindru cenu – tāds beztauku Mustang ar īpaši zemām kalorijām, steiks bez steika, bet ar steika garšu.

FOTO: Ford

Uz mums tas viss neattiecas, jo jebkurš automobilis ar vairāk nekā 300 zirgspēkiem jau pats pats sevi ir Notikums, un mēs nešķiedīsim laiku diskusijās par to, cik zirgspēku Ecoboost zaudēs, ja tajā ielies 87. markas benzīnu. Pie vienāda izskata, kabīnes un līdzvērtīga paātrinājuma Ford Mustang 2.3 pret Ford Mustang 5.0 ir tikai uztveres un gaidu jautājums. Ja arī Mustang Ecoboost ir tikai puse no īsta Amerikāņu sapņa, tad šī puse iznākusi laba, varbūt pat labāka par titulmodeli, un tagad Ford kaut kā jātiek ar šo sensāciju galā.

Ford Mustang 2.3 Ecoboost sākuma cena ir 36 800 eiro.

Kens Bloks Japāna
8 Komentāri