RUS
Tavs pārlūks ir novecojis, lūdzu atjauno to..
Sīkdatnes (cookies) mums sniedz iespēju uzlabot jūsu kā lietotāja ērtibas. Turpinot izmantot mūsu vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. VAIRĀK >

TVNET apskats: Audi A5 Sport 2.0 TDI S tronic

Normunds Avotiņš/ speciāli TVNET 11
  • Raksts
  • Video
Foto: Normunds Avotiņš

Jaunais Audi A5 brauc labi, taču vēl labāk tam padodas tēlot mersedesu.

Tā bija viena no tām gaišajām dienām, kad zini – vismaz dažas nākamās nebūs tādas kā parasti. «Mēs esam piereģistrējuši jauno A5 ātrāk nekā domāts, varbūt vēlies ar to izbraukt nedēļas nogalē?» Nē, zināt, nepavisam nevēlos - paslēpšos zem segas un nenākšu ārā līdz pat pirmdienai! Kurš gan kārotu pavadīt tik daudz laika pie divdurvju coupe stūres? Labi, jokus pie malas – jauno Audi A5 jau biju redzējis ij bildēs, ij uz ielas Vācijā, tiesa, ne pārāk veiksmīgā bordo tonī, kas automašīnai lika izskatīties pēc nesmuki apģērbta olimpieša.

Pirmā Audi A5 Latvijā pases datos turpretim ierakstīts «Ibis white». Jaunais A5 ir tikai četrus centimetrus garāks par iepriekšējo, taču žilbinoši baltās kupejas cēlajai ieripošanai stāvlaukumā ir tāds pats efekts kā burvja Gendalfa burvju zizlim – tā vien šķiet, ka tumsnējie džipi atsprāgst atpakaļ un spiesti turēties pa gabalu kā neizturamas spozmes apmāti orki. Audi A5 arī līdz šim bija elegants automobilis, - kā nekā toreizējā šefdizainera Valtera da Silvas mīļākais darbs, taču jaunajā modelī ir daudz vairāk gran turismo stājas un vairāk... mersedesa.

Kas tas ir?

FOTO: Normunds Avotiņš

Jaunais Audi A5 ir patiesi jauns, jo ar veco modeli tam kopīgas ja nu vienīgi riteņu skrūves. Skaidrs, ka coupe atvasināta no Audi A4, taču šoreiz papildināta ar augstvērtīgiem sīkumiem, kas nošķir parastus divdurvju modeļus no luksusa kupejām. Iekāpjot Audi A5, no balsta klusi izbīdās mehāniska roka un diskrēti pasniedz drošības jostu. It kā sīkums, taču šis mehānisms divus gadu desmitus ļāva Mercedes–Benz kupejām skatīties uz citiem no augšas.

FOTO: Publicitātes foto

Nākamā īsta «lielā tūrisma» pazīme – garš deguns. Lai gan zem Audi A5 pārsega nebūs vairāk par sešiem cilindriem, motorpārsegs ir gandrīz sataustāmi garš, arī skatoties no vadītāja vietas. Tur savukārt piesakās jaunums numur trīs – Audi A5 ir plašs salons. Nekad deviņu gadu laikā A5 nav bijis tik daudz telpas un gaisa. Sākumā pat nedaudz pietrūkst agrākā kokpita aptverošās intimitātes, bet tālākie notikumi tikai apstiprina faktu, ka šis A5 ir pavisam citāds nekā tā priekštecis. Pat aizmugurē nu ir tik ērti, ka ir vērts piepirkt trīs zonu klimata iekārtu, lai gan pa īstam to varēs izbaudīt tikai personas augumā līdz 175 centimetriem.

«Ksenons», klimata iekārta un sporta sēdekļi Audi A5 Sport jau ir standartā, kamēr par virtuālo kokpitu un LED Matrix gaismām būs jāpiemaksā. Šajā Audi filozofijas sadaļā gan nekas nav mainījies. Pat par bezrāmja atpakaļskata spogulīti ar aptumšošanu vēl jāpiemaksā teju divsimt eiro. Dritvaimicīt, mašīnā par 66 tūkstošiem!!

FOTO: Publicitātes foto

Kā tas brauc?

FOTO: Normunds Avotiņš

Par to, ka šajā partijā man iedalījusies kārts ar uzrakstu «TDI», jau no paša sākuma nebēdāju ne nieka. Esmu piedzīvojis, ka pat Audi TT ar dīzeli garā ceļā izrādās pārāks par karstiem benzīna rijējiem, turklāt Audi A5 gadījumā TDI tiek lielāka (54 l) degvielas tvertne. Starp citu, manipulēšanu ar standarta un papildu degvielas tvertnēm arī aizsāka Mercedes, lai panāktu pēc iespējas zemāku pilno masu C klases modeļa sertifikātos. Piebilde «Sport» Audi nosaukumā nebūt nenozīmē automātisku S-Line pakotnes piedalīšanos, jo tas ir papildaprīkojums par 1925 eiro. Tomēr tāds A5 uzreiz tiek pie lielākiem riteņu diskiem un augstvērtīgāka salona noformējuma.

FOTO: Normunds Avotiņš

A5 gaita un atsaucība stūrei pieskaņota izskatam, iespaidīgais spēkrats paātrinās strauji, taču ne dramatiski, līkumos nešķiebjas, taču piekare iestatīta tā, lai labāk nogludinātu bedres, nevis zīmētu trajektorijas sasaistēs. Par iemīļotāko Drive Select pozīciju drīz vien kļūst Comfort, jo klusuma valstībā ievīstītais braucējs neko daudz neiegūst, pārejot uz režīmu Sport, - ja nu vienīgi pārliecinošāku 190 ZS motora doto paātrinājumu apdzenot.

No diviem iespējamiem A5 tālākās attīstības ceļiem Audi izvēlējies mierīgāko, komfortablāko un tālredzīgāko, t.i., atveidot priekšpiedziņas mersedesu. Ja gribat no mašīnas ko vairāk, lūdzu – pasūtiet benzīna turbmotoru, quattro, regulējamus amortizatorus, «dinamisko» stūri... un tad varbūt baltais priekšvadnis pagriezīsies BMW virzienā. Varbūt. Šeit viss notiek eleganti, ekonomiski un pat mazliet, kā lai to labāk pasaka, - vaļīgi.

FOTO: Publicitātes foto

Kas to pirks?

FOTO: Normunds Avotiņš

Premium un luksusa kupejas ir dzīvē notikušu cilvēku pirkums, un laikam jau tieši viņu dēļ Audi atstājis aiz A5 platajām durvīm pretenzijas uz sporta auto pazīmēm. Paturēsim prātā, ka gran turismo kluba augšējos stāvos gozējas tādas automašīnas kā Rolls–Royce Wraith, kur 12 cilindri un 600+ zirgspēki nozīmē pietiekamību, nevis instrumentu «saulīšu» zīmēšanai apļveida krustojumā vai, pasarg dies’, kaut kādas anabādes sacīkšu trasē. Tas gluži vienkārši ir dārgs, ātrs, jaudīgs un komfortabls automobilis ar sportisku siluetu un divām durvīm. Un lielu bagāžnieku, kurā, saskaņā ar veco fabulu, ietilpst tieši divas golfa somas. Audi A5 gadījumā pilnīgi pietiktu, ja tas kalpotu kā 1,6 tonnas smags, paškustošs dizaina priekšmets, bet tā sagadījies, ka nu tas vēl arī tikumīgi brauc - pat ja apveltīts tikai ar priekšējo riteņu piedziņu un tādu pašu dīzeli kā Škoda Superb. Negaidiet, ka tāpēc A5 būs lētāks. Gran turismo kluba abonements allaž bijis traki dārgs, tāpēc atliek vien izlemt – piedalīties vai ne. Labā ziņa ir tā, ka tagad jums nav obligāti jāpērk Mercedes–Benz, jo, pateicoties jaunajam A5, klubā uzņem arī ar Audi.

Audi A5 sākuma cena ir 42 410 eiro. Demonstrācijas automašīnas cena ir 65 905 eiro.

11 Komentāri